Nye stativhøytalere (Denon AVR-2310)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye stativhøytalere (Denon AVR-2310)

Jeg solgte anlegget mitt i forbindelse med flytting et par år tilbake. Dette bestod av Densen effekt- og forforsterker, samt Audiovector fronter. Dét er lyden jeg nå leter etter.

Per i dag kjører jeg på Denon AVR-2310 med Bose Jewel cubes i tillegg til en XTZ sub. Ettersom høytalerne er delt på rundt 200hz er dette på ingen måte optimalt.

Det jeg trenger er fronter som jeg kan henge på veggen i ca. 220 høyde og vinkles nedover, samt passende bakhøytalere. Sistnevnte bør helst være tilnærmet "flate" og vinklet ettersom må plasseres på sidevegg.

Jo mindre jo bedre er stikkordet, men hva skal jeg se etter? Total kostnadsramme på 8, 9, 10000,- (nypris), men jeg vil prøve å finne brukt for å få summen ned.

Ca. 50/50 TV/film / musikk (allsidig).

Dali Lektor 1/2, B&W DM685, Dali Ikon 2, B&W CM1, Dali Ikon W2 (bak)? Dette er kun varianter som har dukket opp. Egentlig er alle for store, men noe må vel ofre..

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, har du prøvd stativhøyttalere i taket? Tror jeg ville testet før kjøp.

Når jeg hengte stativhøyttalere i taket (2.30) på tv-veggen ble lyden veldig feil... Kom ovenfra og hele lydbildet falt i fisk både på musikk og film. Tok de ned igjen etter 3 dager...

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. det høres ikke noe særlig ut! Hvilke alternativer står man da igjen med? Gulvplassen er relativt hellig her, så vil nødig ha noe ned på gulvet.. Har sett Dali Fazon, men redd for at det blir dyr oppgradering uten tilsvarende resultat.

http://www.hifiklubben.no/produkter/..._hoeyglans.htm

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne teste med høyttalere i taket, kanskje det fungerer hos deg? Men hos meg funket det ikke. Tror det er tilnærmet umulig å få til samme magi med et sat/sub system som med Densen/Audiovector.

Kanskje du kan se på: Anthony Gallo?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •