Hvilken Klipsch evt. B&W til Primare CDI10?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Klipsch evt. B&W til Primare CDI10?

Budsjett 5-20.000 kr. alt etter hva jeg kan forvente. Har begrenset med plass og ser på en brukt CDI10, som jeg kan hekte på ett sett med Klipsch (ettersom de krever lav effekt).

Har fordommer mot Klipsch, antar en hissig diskant. Håper det ikke blir tilfellet med Primare sin lydsignatur. Ser primært på gulvhøyttalere, men kan prøve stativhøyttalere og, bare de leverer litt tyngde i bassen (bor i leilighet så bass betyr ikke mest akkurat, men vil jo at punchen skal være der når den skal være der!)

Eller så snuser jeg litt på CM-høyttalerne til B&W også, men de "vet jeg" vil kreve enorme krefter og det klarerer sikkert ikke pingle-komboforsterkern å levere... Hva med DM-serien? Kanskje de krever litt mindre av forsterkeren.
    Drømmehøyttaleren for tiden er en CM9, men tror ikke jeg har rom eller lyst til å investere i mye elektronikk ved siden av...

Som sagt, ikke eid Klispch før og heller ikke B&W. Håper på innspill.

PS. Om noen har erfaring med T+A sin kombospill så hadde det vært ønskelig om du kunne delt erfaringen.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare ville jeg heller hatt på B&W enn Klipsch. Smaken er som baken :-)

T+A spiller heerlig på rør(Rouge) sammen med Conrad Johnson effekt med SA-11 Marantz spiller. Fikk gleden av å høre på dette for lenge siden, og det spilte som plommen i egget. Disse T+A var noget dyre også(70K ca). Forsterker var enda dyrere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt flere som sier Primare er meget bra på Klipsch. er en tråd på minhembio.com hvor en har testet og mener det er 100% match.

Sjekk RF 62 for budsjettvarianten eller RF 63 for HIFI råtass.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silver RX serien til Monitor Audio bør også sjekkes ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk, skal sjekkes. Forhåpentligvis skal dette kjøpes før jul, sånn at jeg kan tulle og leke litt for å slå ihjel dødtid. Gleeeeeeeeeeeeeeeeeder meg som en unge gleder seg til jul

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også Monitor Audio er meget bra saker. Men har man først blitt hekta på horn så er det en veldig anderledes høytaler.

Du kan jo også kikke på JBL ES serien den ser veldig grom ut.

Lykke til i hvertfall

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL TL260 og JBL LS80 er også meget gode høyttaler , som jeg vill påstå uten å ha testa med primare ville fungert .

Jeg opplever disse høyttalerene som ganske tilgivende på elektronikken.

Jeg opplevde Klipsch rf7 og Rf83 som mer "rå " høyttaler enn disse jblene . Mer attack og trøkk . Kansje enn smule mer oppløst og detaljert i diskanten og . Men om jeg skulle valgt enn av disse høyttalerene om igjen tror jeg det hadde blitt LS80 . Noe av det jeg ikke liker med klipsch sin RF serie er mellom tonen . Å de kan også låte ganske horibelt med feil matching .

Det ligger eit par Klipsch Cornwall på hifisentralen tror jeg , den slår Rf serien på det meste , samt som den har enn noe mørk klang . Enn høyttaler det er utroligt lett og like . Den er langt i fra HIFI korekt , men den oser av musikk glede . Minuset for noen er vel kansje utseene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente så klart LS serien sorry

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    JBL TL260 og JBL LS80 er også meget gode høyttaler , som jeg vill påstå uten å ha testa med primare ville fungert .

Jeg opplever disse høyttalerene som ganske tilgivende på elektronikken.

Jeg opplevde Klipsch rf7 og Rf83 som mer "rå " høyttaler enn disse jblene . Mer attack og trøkk . Kansje enn smule mer oppløst og detaljert i diskanten og . Men om jeg skulle valgt enn av disse høyttalerene om igjen tror jeg det hadde blitt LS80 . Noe av det jeg ikke liker med klipsch sin RF serie er mellom tonen . Å de kan også låte ganske horibelt med feil matching .

Det ligger eit par Klipsch Cornwall på hifisentralen tror jeg , den slår Rf serien på det meste , samt som den har enn noe mørk klang . Enn høyttaler det er utroligt lett og like . Den er langt i fra HIFI korekt , men den oser av musikk glede . Minuset for noen er vel kansje utseene ?
    Je minuset er vel også plasseringen Cornwall hjørne mot vegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Monitor Audio så lekre ut Kan se perfekte ut ved siden av en Pioneer plasma TV. Jeg MÅ få hørt dem. Har en venn med GS-serien (?) som koster omtrent det dobbelte, men han har jo bare eldgammel NAD surroundreceiver og den yter ikke høyttalerne rettferdighet.

JBLene, I dunno, må få sjekka nærmere at de ikke krever effekt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt korekt . Men den må ikke være hjørneplassert . Jeg tror Resonans i Stvg opplevde cornwall bedre uten hjørne plasseirng . Men det avhenger selfølgeligt veldigt mye av rommet også .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    De Monitor Audio så lekre ut Kan se perfekte ut ved siden av en Pioneer plasma TV. Jeg MÅ få hørt dem. Har en venn med GS-serien (?) som koster omtrent det dobbelte, men han har jo bare eldgammel NAD surroundreceiver og den yter ikke høyttalerne rettferdighet.

Jeg brukte i enn periode enn Pioneer reciver på LS80 mens jeg hadde effekt trinnet inne til service . Det fungert overaskende bra . Mangla aldri krefter .

De har ikke samme følsomheten som klipsch f.eks . Men på enn annen side vill jeg ikke påstå at Klipsch heler spiller optimalt før de får rikeligt med strøm .

Er det bestemt at du skal bruke Primare CDI10 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har liksom bare plass til ett komponent fremme ved TVen, resten er okkupert av mediespiller, 360, ps3 osv.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis CDI10 er basert på den samme forsterkeren som I21, så er det i alle fall en potent forsterker som ikke bør ha noe problemer til å fungere sammen med CM-serien til B&W.

B&W og Klipsch har jo et ganske forskjellig klangideal, så her vil smak spille en stor rolle. Hvis begge de er aktuelle, så bør det kanskje finnes flere alternativer også...

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hørt fler her inne som har fått bedre lyd med rs serien(gamle rx) enn hva de har med gold gs serien. Tror disse silver rx er sikre og gode kjøp.

De er ettersom jeg har hørt litt like som klipsch når det kommer til forsterkere. De foretrekker en med noe"varm klang". Primare har jeg aldri prøvd, men det vil jeg tro passer bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input gutter

Noen som vet om Monitor Audio RX2 kommer i sort pianolakk? Har lyst til å prøve den og, kanskje en liten høyttaler passer i lille rommet dette skal stå i. Har hatt stativhøyttalere før med stor suksess (XTZ 99.26 f. eks.)

Your Speaker - RX2 | Monitor Audio

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hvis CDI10 er basert på den samme forsterkeren som I21, så er det i alle fall en potent forsterker som ikke bør ha noe problemer til å fungere sammen med CM-serien til B&W.
    Jeg lurer på om det er samme forsterker i I21 selv. Har hatt I21 før og den er relativt kraftig ja. Men ser på spec's til CDI10 at det står at den har en "digital forsterker" og ble derfor litt usikker på om det er samme innmat...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Monitor Audio RX2 kommer i sort pianolakk?

Fant ut av det, det gjør den Hvem selger Monitor Audio i Oslo?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifihuset AS på Nesbru selger i alle fall MA. Se her