Valg av SVS Subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av SVS Subwoofer

Hei, lurer på om noen har noen formeninger om hvilken Subwoofer av SVS jeg skal velge. Det blir enten den største kassen eller tuben som er, men klarer ikke å bestemme meg:S
    Takker for svar

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at PB'en er stor som et hundehus og da er det ikke papillon det er snakk om. Den tar mer enn mye plass på gulvet og det er nok en grunn til at mange velger PC'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Husk at PB'en er stor som et hundehus og da er det ikke papillon det er snakk om. Den tar mer enn mye plass på gulvet og det er nok en grunn til at mange velger PC'en.
    Ja kan tenke meg at den er et beist,har ikke sett den i virkeligheten,men 70kg sier litt da:P men er det stor forsjell lydmessig og sånn generelt, hvordan er forholdet mellom film og musikk på SVS subbene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    Ja kan tenke meg at den er et beist,har ikke sett den i virkeligheten,men 70kg sier litt da:P men er det stor forsjell lydmessig og sånn generelt, hvordan er forholdet mellom film og musikk på SVS subbene?
    Den er stor ja. Har du ikke plenty av plass, ville jeg nok gått for en tube.
    Synes selv svs en knall på musikk og supre på film. Men di må kalibreres riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Den er stor ja. Har du ikke plenty av plass, ville jeg nok gått for en tube.
    Synes selv svs en knall på musikk og supre på film. Men di må kalibreres riktig.

Da blir den nok en tube men man trenge vel ikke å kjøpe en sånn egen subwoofer kalibreringssak for å få det sjikkelig?

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv to ultra 13. Har virkelig gjort det morsomt å se film. Samt de følger veldig godt med på musikk. Hadde tidligere Dali SWA15, og svsene er mye kjappere enn dalin. Pluss at de spiller MYE dypere. Kjører 15hz tuning på mine og de har veldig lite dropp før under 15hz etter mine målinger.
    Nå er det PB13 jeg har, og ja de tar en god del plass. Ikke voldsomt morsome å flytte på heller, burde ha med seg en kompis når du skal langt avgårde med dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir den nok en tube men man trenge vel ikke å kjøpe en sånn egen subwoofer kalibreringssak for å få det sjikkelig?
    Nei, det er ikke et must. Men bruk litt tid på avtander til vegger og sweetspot, og kansje prøve litt forskjellige plasseringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Har selv to ultra 13. Har virkelig gjort det morsomt å se film. Samt de følger veldig godt med på musikk. Hadde tidligere Dali SWA15, og svsene er mye kjappere enn dalin. Pluss at de spiller MYE dypere. Kjører 15hz tuning på mine og de har veldig lite dropp før under 15hz etter mine målinger.
    Nå er det PB13 jeg har, og ja de tar en god del plass. Ikke voldsomt morsome å flytte på heller, burde ha med seg en kompis når du skal langt avgårde med dem.
    Ja kan tenkt meg de er bra, men har hørt av noen at svs ikke er så bra på musikk men på film er de bra:S og det blir nok tube på meg p.g.a plassmangel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er adskillig mere "trøkk" i PBen enn i tuba ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Nei, det er ikke et must. Men bruk litt tid på avtander til vegger og sweetspot, og kansje prøve litt forskjellige plasseringer.
    ja det blir nok bra da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullseye
    Men det er adskillig mere "trøkk" i PBen enn i tuba ?
    det har jeg også fått intrykk av. mere slag og trøkk i kassen og at tuben skal spille litt dypere??

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan tenkt meg de er bra, men har hørt av noen at svs ikke er så bra på musikk men på film er de bra:S og det blir nok tube på meg p.g.a plassmangel
    Svs er nok mere filmsub enn musikksub. Men jeg syns personlig at de spiller flott til den type musikk jeg hører på. De henger godt med på kjappe trommer og henger med helt til bånn på de dype områdene. Dalin jeg hadde før skulle være mer musikalsk enn svsene, men jeg syns de spiller penere og kjappere. Har selvsagt mye med plassering og innstillinger hvordan de spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Svs er nok mere filmsub enn musikksub. Men jeg syns personlig at de spiller flott til den type musikk jeg hører på. De henger godt med på kjappe trommer og henger med helt til bånn på de dype områdene. Dalin jeg hadde før skulle være mer musikalsk enn svsene, men jeg syns de spiller penere og kjappere. Har selvsagt mye med plassering og innstillinger hvordan de spiller.
    åssen type musikk er det? jeg hører bare på metal og trace så de passer kanskje bra da med kjappe trommer osv?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører også en del på trance. Men musikk som nightwish, helloween, michael jackson, timberland spilles også en del. Jeg og fruen har litt forskjellig musikksmak så det er stor variasjon til tider.
    Eneste med svsene er at på enkelte filmer med mye effekter kan det til tider bli litt voldsomt. Så noen filmer skrur jeg de ned 4db for at ikke alt skal riste. Med to slike passerer man tross alt 120db uten alt for stort problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •