15" sub fra Fence Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

15" sub fra Fence Audio

Noen som har erfaring med denne?
    KJøpte ny i dag for 2200 på auksjon.
    Selger disse kun på netthandelen.

Er dette kun møkk?

Fence Audio Sub15, et fjell av en subwoofer. 500W klasse D. - Netthandelen.no

Tekniske spesifikasjoner:
    Woofer: 15”
    Forsterker: 350w konstant og 500w musikk. Klasse D.
    Frekvensområde: 22-40/400Hz
    Mål: H580, B480, D500mm
    Vekt: 34,3kg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel møkk vist du sku sammenligne den med en svs f.eks. Men jeg kjøpe 2 stk av de der, brukte kun kassene og forbedret de litt og ble fornøyd Brukte alt i alt 6000.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skills92
    Er vel møkk vist du sku sammenligne den med en svs f.eks. Men jeg kjøpe 2 stk av de der, brukte kun kassene og forbedret de litt og ble fornøyd Brukte alt i alt 6000.

Etter hva jeg har hørt så trøkker de subbene MER en flere SVS subber, men SVS går laang dypere. En kombinasjon er nok knall.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man med dama også ?

15"  sub fra Fence Audio-fence-jpg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny og forbedret

Jeg syntes den trøkket veldig bra. Ikke spesiell musikalsk, men kjempegod på film. Jeg vant en auksjon i august i fjor av denne subben. Finishen og kvalitetsinntrykket var ikke noe særlig, og etter 10-11mnd. så røk subforsterkeren..... Sendte den i retur til netthandelen, og fikk den nye versjon som de auksjonerer ut nå. Finishen var mye bedre og de har byttet ut den gamle subforsterkeren med en ny og kraftigere en. En ny betegnelse har det blitt og, FS15 (F15 før). Så den ser ikke slik ut som bildene viser lengre. Men selve oppbygningen av kassa er det samme. Du kommer nok ikke til å bli skuffet over den

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DENON MAN
    Jeg syntes den trøkket veldig bra. Ikke spesiell musikalsk, men kjempegod på film. Jeg vant en auksjon i august i fjor av denne subben. Finishen og kvalitetsinntrykket var ikke noe særlig, og etter 10-11mnd. så røk subforsterkeren..... Sendte den i retur til netthandelen, og fikk den nye versjon som de auksjonerer ut nå. Finishen var mye bedre og de har byttet ut den gamle subforsterkeren med en ny og kraftigere en. En ny betegnelse har det blitt og, FS15 (F15 før). Så den ser ikke slik ut som bildene viser lengre. Men selve oppbygningen av kassa er det samme. Du kommer nok ikke til å bli skuffet over den

Dette høres postitiv ut.
    Hadde du gidda å tatt noen bilder av dyret ditt?

Har lyst på 2 stykk til min egen "hjemmekino".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Dette høres postitiv ut.
    Hadde du gidda å tatt noen bilder av dyret ditt?

Har lyst på 2 stykk til min egen "hjemmekino".
    Skulle gjerne ha tatt noen bilder, men subben er på utlån, og jeg vet ikke om jeg får den tilbake ennå. Tror den nåværende "eier" har lyst til å beholde den ... hehe... men skal på besøk til han i morgen. Og kan jo se om jeg kan få tatt noen bilder da.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne ha tatt noen bilder, men subben er på utlån, og jeg vet ikke om jeg får den tilbake ennå. Tror den nåværende "eier" har lyst til å beholde den ... hehe... men skal på besøk til han i morgen. Og kan jo se om jeg kan få tatt noen bilder da.
    Hadde vert fint.
    Kunne tenkt å fått med en kompis til en dagstur til kristiansand vis det blir en del penger til jul. Og henta et par stykk 15"re. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementet skal være litt kraftig bygd på denne: veier ca 8.0kg.

Men etter jeg har erfart så spiller de ganske greit, var ingen blåselyder annet en på lave frekvenser på en spesiell basstest, fant noen bilder her på avforumet.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/7...k-merke-9.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skills92
    Elementet skal være litt kraftig bygd på denne: veier ca 8.0kg.

Men etter jeg har erfart så spiller de ganske greit, var ingen blåselyder annet en på lave frekvenser på en spesiell basstest, fant noen bilder her på avforumet.

Beklager strl på bildene, er usikker på hvordan jeg endrer det.

Det her er den eldre versjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da beklager jeg.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Det er til film jeg har tenkt å benytte denne. Har i tillegg en 10"sub som skal benyttes. Så 15" skal kun benyttes for lave frekvenser. Kommer nok til å dele opp slik at 10" benyttes for høyere frekvensområde.
    Noen som kjenner til hvordan man kobler 2 subber til en Pioneer LX50 reciever?
    Deles frekvensen for begge subber på recieveren, eller må jeg stille på selve 15" subben for kun å slå inn på lavere frekvens område, eks. 50hz, men setter eksempelvis recieveren til å dele på ca 75hz for da 10" jobber fra 75hz og nedover.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Høres bra ut! Det er til film jeg har tenkt å benytte denne. Har i tillegg en 10"sub som skal benyttes. Så 15" skal kun benyttes for lave frekvenser. Kommer nok til å dele opp slik at 10" benyttes for høyere frekvensområde.
    Noen som kjenner til hvordan man kobler 2 subber til en Pioneer LX50 reciever?
    Deles frekvensen for begge subber på recieveren, eller må jeg stille på selve 15" subben for kun å slå inn på lavere frekvens område, eks. 50hz, men setter eksempelvis recieveren til å dele på ca 75hz for da 10" jobber fra 75hz og nedover.
    Noen som vet hvordan jeg kobler til 2 subber på recieveren min. Har en pioneer lx50 reciever. Er det kun én sub utgang? Isåfall må jeg vel ansakaffe meg en y kabel? Men hvordan fungerer denne? Har to aktive subber, så da mister jeg vel uansett ingen effekt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •