Høytaler tips til en nybegynner.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaler tips til en nybegynner.

Hei lurte på om det er noen som har tips til høytalere. Jeg har i dag Proson Reality 69 og en Nad C372 forsterker. Høytalerene har fungert helt greit i forhold til prisen ( 2000,-) Men nå ønsker jeg noen høytalere som det fortsakk er litt trøkk i men litt "finere" lyd i. Hva med ett budsjett på 5-7000,- Får jeg noe brukenes for det? Noe mer en det får jeg vel ikke lov av økonomi sjefen å spandere på høytalere.

Noen tips ?

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansove
    Hei lurte på om det er noen som har tips til høytalere. Jeg har i dag Proson Reality 69 og en Nad C372 forsterker. Høytalerene har fungert helt greit i forhold til prisen ( 2000,-) Men nå ønsker jeg noen høytalere som det fortsakk er litt trøkk i men litt "finere" lyd i. Hva med ett budsjett på 5-7000,- Får jeg noe brukenes for det? Noe mer en det får jeg vel ikke lov av økonomi sjefen å spandere på høytalere.

Noen tips ?

Komplett.no - JBL ES 80 Gulvhøyttaler

Komplett.no - JBL ES 100 Gulvhøyttaler

Komplett.no - Infinity Primus 360 gulvhøyttaler

disse 3 er det trykk i og spiller pent, mest trykk er det vel i jbl ene

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du liker lyden i klipsch så er jo det en høyttaler som spiller pent og i tillegg med en skikkelig punch!
    Det er ofte lett å få litt rabbater på klipsch, så det er mulig du får tak et par RF-82 til den prisen du hinter til, det kan hede du må kjøpe de brukt med det har igrunn ingen ting å si vis det er vel holdt, da slipper du også den utrolig lange innspillingstiden.

men klipche er utrolig skarpe i toppe så ikke alle likker de, jeg er liker de ganske godt, men synes det er litt skarpe spesielt de modellene med 6,5 tommer bass i.

mvh

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du gir et veldig misvisende innlegg, "lunnarn". Klipsch er ikke utrolig skarpe i toppen. Det er bare viss du bruker helt feil elektronikk at de låter skarpt. Det finnes mange forskjellige versjoner med 6.5" bass, og deretter forskjellige delefilter osv. Kan ikke hive alle under samme kam bare fordi de har 6.5".

Jeg vil anbefale Klipsch RF82, enten brukt eller ny. Hadde mine i 3 år før jeg oppgraderte til RF63 nå nylig. Klipsch har veldig god dynamikk og låter veldig oppløst i mine ører.

En forsterker med litt varmere klang er å anbefale

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har han vært fornøyd med proson, og liker trykk er jbl ene gode, og kjøper han es80 er det litt penger å sette til side til ny forsterker i fremtiden

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansove

Noen tips ?
    XTZ 99.26, får ikke bedre lyd for pengene i dag. 372 har også nokk pulver for å dra frem godlyden i dem. (vurderer en slik forsterker selv)

Dali Ikon 2, men her er det ikke trøkk, men veldig fin lyd.

B&W 683 (brukt ca. 7k) testvinnere med trøkk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •