Kjøp av B&W 805s, hva trenger de?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av B&W 805s, hva trenger de?

Har lest litt rundt, og de fleste sier at Bowers & Wilkins 805s er en krevende høytaler som krever det beste i hvert ledd, fra nettkontakten i veggen fram til banankontakten i bakenden.

B&W anbefaler en forsterker mellom 50w - 120w, men de fleste tester fra seriøse blader bruker en langt høyere effekt, i sine omtaler.

Anlegget mitt, som jeg håper fungerer i samlag med 805s består av.
    Audio Analogue puccini 2x70watt http://www.audioanalogue.com/prodott...ID_prodotto=13
    Audio Analogue Rossini http://www.audioanalogue.com/prodott...?ID_prodotto=5
    Samt kabler fra Black Magic revelation serien fra Pm Audio

På sidene til Audio Analogue trekker de fram at de bruker B&W 805 til fintuning av sine produkter i sluttfasen.

Det jeg håper å få svar på er hva eiere, evt de med god kjennskap til 805s mener hva denne trenger?

mvh

Garder

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd 805S med Primare I21, Electrocompaniet AW100 (oppgradert til omtrent AW120) og Naim Supernait. Det har kommet god nok lyd ut vha alle forsterkerne. Av disse var det nok Primare I21 som hadde minst å by på når det gjaldt kontroll. Jeg er jo ikke objektiv og mener 805S trenger en litt rokka forsterker om du ikke bare hører på klassisk og akustisk musikk. Høyttalerne er særs behagelige og dermed har tendens til å helle mot det kjedelige om man også har en forsterker med de samme egenskapene. Derfor byttet jeg fra EC.

PS! Det er ikke antall watt det kommer an på men matching som gir den lydsignaturen du liker!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk etter 805 på minhifi til høyre, så vil du finne hvertfall noen oppsett med b&w 805. Håper du gir en tilbakemelding på ditt oppsett også. Er det PMaudio som fører audio analogue?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •