HJEELP, skal kjøpe høyttalere til ca 20.000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJEELP, skal kjøpe høyttalere til ca 20.000kr

Hei, er snart ferdig med kjellerstuen vår, på 18 m2.
    Har kjøpt meg Samsung 46" LED + Panasonic BD80, men mangler lyd.
    Har tenkt å bruke 20-25.000 kr på reciever + høyttalere, men er SVÆRT usikker. Hadde tenkt på Dali Ikon (6) sett, men synes de virket "skrikende", hørte også på JBL ES90, men er litt usikker, skulle også høre på KEF IQ90, men Elkjøp på Stord klarte ikke å koble de for lytting!!!!
    Bruken blir sikkert alt fra Hannah Montana (ikke meg :-)), fotball, film og musikk, altså trenger jeg gode allround høyttalere.
    Er åpen for forslag på høyttaler-løsninger, kan vurdere å gå opp litt i pris, ved "rette" produkter....

Håper på mange gode tips/råd

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er Surround du skal ha så kan jo XTZ være et alternativ (orginalt:-D ).

Hvis du tenker å gå opp noen hakk kan du få mine KEF XQ40 levert for ca 20K. Bedre høyttalere får du ikke for denne prisen, men da kommer bak og Center htt. i tillegg. Disse har godt av en god forsterker, men er relativt lettdrevne. Går en del Primare/Arcam på brukten som ikke har all verden tillkoblingsmuligheter, men som skiller seg ut på krefter og lydkvalitet i stereo.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKON serien er ikke spesielt skrikende, men har en utrolig luftig og detaljert diskant som muligens kan virke litt pågående. Vannvittig morro på gitarriff forresten.

Om du syns IKON er skrikete, så har jo Dali laget en serie som heter Lektor for de som har problemer med Dali sin hybrid diskant. Har uansett mye med matching å gjøre.

Ikon på NYE Denon recivere(10 serien) er bra, på 09 modellene var det ikke så bra.

Ved å velge Lektor så får du fort råd til en sub ekstra, noe som hjelper stort i en kino . 5.1 er for oldies... 5.2 er for goldies!!! . (dvs, jeg er av første sort...).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips:

Denon 2310 (denne er vannvittig bra itl 6500kr, skulle vel egentlig kosta 8000kr. Årets revicer i What hifi!!)
    Dali lektor 6
    Dali Lektor LCR senter
    Dali Concept 2 bak (grunnen er at disse faktisk spiller veldig bra som bakhøyttaler, koster det samme som Lektor 1, men spiller mye dypere!!).

Blir ca 19500kr

Sub: SVS PC12-NSD
    SVS PC12-NSD Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS

Dette skal jeg love deg at spiller VANNVITTIG bra .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA Explorer på tilbud til 20k på soundgarden i Bergen. I kirsebær farge og utstillingsmodell.. Fantastisk mye lyd til denne prisen! Krever heller ikke så veldig stor forsterker for å låte bra. SA sier vell minimum 25 watt. Til sammenligning anbefaler de minimum 75 watt på Ranger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk samme erfaring med ikon at de virket skrikete. men jeg fikk prøve de hjemme og da var det en annen historie. Dette står jeg for 100%
    de var ikke skrikete og bassen var monumental!
    Kan anbefales. På hfk pleier disse stå der jeg har vært dårlig plassert iforhold til hva de egentlig liker. langt fra vegger og uti butikklokalet fungerer generelt dårlig. tett intil veggen liker de og gjår dali meget plasseringsvennlige.
    ta med et demopar hjem og prøv. du blir overrasket. det er en grunn til at de har vunnet så mange tester tross alt..
    lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering?

1) Hva har du tenkt deg for størrelse på Høytttalerne? Gulv Stativ Vegg?
    2) Hvordan skal de fremre høyttalerne plasseres? Rett ved siden av tvn? eller ett stykke ifra?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg må si meg enig i at Ikon-serien kan være skrikende eller masete i diskanten, spesielt på U2, Metalllica osv. På jazz, akkustisk og annen "myk" musikk derimot er de helt fantastiske til prisen - åpne og luftige. Selv har jeg Ikon 7 sammen med Cambridge Audio 740A forsterker. Mine Ikon 7 fungerer best minst 1 meter fra bakvegg og med mye luft rundt. De er ikke spesielt plasseringsvennlige synes jeg. Den masete diskanten er nok til at jeg ønsker å bytte ut Ikon 7. Slik det er nå, dikterer de nærmest hvilken musikk jeg skal høre på. Liker mest jazz og akkustisk jeg, men litt ergerlig å ikke kunne spille U2 med skikkelig lyd.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vånnabi
    Har tenkt å bruke 20-25.000 kr på reciever + høyttalere, men er SVÆRT usikker. Hadde tenkt på Dali Ikon (6) sett, men synes de virket "skrikende", hørte også på JBL ES90, men er litt usikker, skulle også høre på KEF IQ90, men Elkjøp på Stord klarte ikke å koble de for lytting!!!!
    Bruken blir sikkert alt fra Hannah Montana (ikke meg :-)), fotball, film og musikk, altså trenger jeg gode allround høyttalere.
    Er åpen for forslag på høyttaler-løsninger, kan vurdere å gå opp litt i pris, ved "rette" produkter....

Ett kjempeoppsett av høy kvalite.

XTZ 99.36 XL Surroundsystem Stereo/Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

AV receiver, kjøp den NAD t754 som ligger ute nå på finn.no, 3000,-. Det er 22kg med forsterker. Den er ikke mer en 6x70w, men det er skikkelige watt. Jeg har den selv og den er hvert pengene.

da har du brukt hele 21000 på anlegg, så bruker du resten på kabler (4k).

Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vånnabi

Rekner med at du er fra stord/sunnhordland da? Du kan jo kjøpe mine System Audio høytalere? SA1530 framme, SA510AV senter, SA505 på stativ bak og SA175 sub. Dei er fra 1-4 år med kviteringer på alt. Nypris 19980kr. Er på tilbud no hos soundgarden til 17980kr. Du kan få dei for 13000kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •