Høyttalere (5.1 / 5.0) med grei nok/bra lyd til ca. 1500-2500kr? Jamo, kanskje?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Høyttalere (5.1 / 5.0) med grei nok/bra lyd til ca. 1500-2500kr? Jamo, kanskje?

Ok... har flyttet meg til en ny plass, og det blir nokså heavy å frakte mitt 7.1-surround fra nord til sør. Skal derfor ha meg et billig "alternativ" hit bort. Nå er det slik at jeg har en reciever fra før, en RX-V663, som jeg kan ta med ned hit. Så da trenger jeg høyttalere. Helst 7.1 hvis det er mulig, men 5.1 duger i massevis, altså. Bor i en kjellerleilighet, men man har gjerne lyst på litt lyd for det om...

Finnes det høyttalere med god lyd som matcher prisen på 1500-2500kr, kanskje..? Har fra før av høyttalere fra Dali i en 7.1-oppsett hjemme, så jeg forventer jo ikke at jeg skal få samme lydkvalitet, altså. Men ja, har jeg noen akseptable alternativer til den prisen i det hele tatt, kanskje..?

PS: Jeg kunne kanskje dratt med meg side- OG bakhøyttalerne siden de er så små... men senter, front og sub må jeg nesten kjøpe nytt.

PS2: Det hadde vært nice om høyttalerne ikke tok FOR mye plass!

Blir spennede å se hva dere har å foreslå nå da...

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice Magic S-4 5.0 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Eller : Proson Reality Sat 31 SA Sort pianofinish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

- Og ønsk deg en liten søt sub i julegave.

Ellers er det bare å tråle gjennom bruktmarkedet.....*!

Hvor flytter du sørpå?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82

Holder med tipset til Mr Bjarne her jeg, har hatt både Patos og Dynavoice flere modeller, og selvom det er bra og gir deg utbygnings potensiale, så syns jeg det Z-5500 settet er vanskelig å slå til prisen under 3k.
    Selv om man skulle holde seg til latterlig billige høytalere så er det vanskelig å komme seg under 3k med 5.1 bar høytalere.

da trenger du ikke ta med recievern, du slipper å ta med eller kjøpe nye kabler som også fort blir noen hundrelapper og du har langt mer kraft i den 10" subben som følger med der enn du noengang ville hatt med en subb til under to tusen.

Har selv hatt det og til spill og film er det orntlig morro, om du hører en del på musikk så spiller det i det minste morsomt selvom det er langt fra korrekt.

Om du ikke finner noe morsomt brukt da eks: http://avforum.no/avtorget/showprodu...6429&cat=last7
    Husker jeg hadde forferdelig lyst på det systemet der i sin tid hehe.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Z-5500 yter 1010watt så tror jeg at jeg har kjøpt katta i sekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kastet akkurat Z-5500 i søpla etter et år, var ok til film, men rett og slett elendig til musikk.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Kastet akkurat Z-5500 i søpla etter et år, var ok til film, men rett og slett elendig til musikk.
    Nå får du gi deg, om du har gått til innkjøp av dette systemet i den tro at du får deg et system som på noe noe vis konkurerer med et dedikert stereoanlegg på ren musikk er du ute på tur Roberth.

Og Gruba jeg tror ikke på at folk som er såppas aktive her inne på noen måte stoler blindt på watt informasjonen som slike billige alternativer oppgir.
    Har du også tro på at "SLM" (Super Lightning Monster) ampen du har i bilen faktisk leverer de 5kw som står med fin selvlysende plastikk skrift på det.?
    Nei trodde ikke det.

Dette er en moderne variant av boomboksen som virkelig gir deg mye lyd for pengene, dette er for de ufattelig mange som ikke fatter å begriper hvordan det går ann å kjøpe høytalere til mer enn 5k og som ønsker å få masse lyd fra alle kanter uten å sitte å lytte kritisk til noe som overhode ikke var ment til kritisk lytting.

For meg var det noe jeg hadde med meg i militæret nordpå og som gjorde susen som fest system i en hybel i oslo før jeg hadde penger til noe bedre.
    Men at dette er noe som burde kastes ut vinduet er jeg veldig uenig i.

Det gamle systemet mitt har vel passert seks år i tjenesten nå og blitt brukt hardere enn noe annet jeg har vert borti uten å ta nevneverdig skade av det. Nå står det fortsatt i gamle hybelen hos nye leietakere som er strålende fornøyd med at jeg solgte det til dem for en del år tilbake.

Om noen kan komme med et alternativ med kraftig subb, amp, og fem høytalere som lager mer morro enn dette så har jeg veldig lyst til å høre det.
    Forrøvrig regner jeg ikke bittesmå stativhøytalere og en Tamp som et verdig alternativ til dette. Her er det trykk og morro på spill og film som gjelder, om trådstarter har lyst på så billig "hifi" så annbefaler jeg Grado eller kanskje AKG om man ikke er heldig på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fristet ikke med Logitech-settet... vet ikke helt... har ikke så mye å bruke på annlegg, akkurat... Så hvilken alternativ bør jeg gå for hvis jeg ikke kan gå for Logitech-settet som er nevnt? De Bjarne nevnte, kanskje? Den til 1999,- så jo ganske så grei ut da... eller hva mener dere..?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener dere? Kan jeg gå for 1 ut av settene som har blitt foreslått ovenfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger fremdeles hjelp til å finne frem til en høyttaler-sett.... noen som har noe å anbefale, eller..? eller skal jeg bare gå for 2 front og 1 center som nevnt ovenfor også bringe ned 2 side og 1 bakhøyttaler hjemmefra sammens med receiveren..?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet litt på Jamo sine høyttaler sett.. Utenom A 102, hvilken andre sett fra Jamo er det som "duger"..? Noen forslag?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde for mange år siden litt Jamo. Hadde da Classic 8 og oppgraderte til 10 senere... finner nok slike billig på brukten en plass...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Classic 8 og Classic 10-serien er noe jeg kan trygt satse på, hmm?

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klipsch rf-52 tilsalgs på finn.no for 3tusen, har ikke tid til og finne link men lagt ut i dag, hadde satset på disse da dette er råe høytallere jeg trygt kan anbefale
    lettdrevne også!

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for z-5500 Bytt kabelen og kjør optisk /coax 96 khz lyd. Låter faktisk relativt bra Jeg bytta fra 0.7 mm2 kabler som følgte med til supra classic 2.5 mm2 kablene og dæven så bedre lyd det ble !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •