Hei! Søker hjelp til valg av høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei! Søker hjelp til valg av høytalere!

Hei, er ny her så kjapp info til og begynne med:

Har allerede (litt blindt) gått til inkjøp av en Pioneer VSX-819HK uten noe særlig sikte på 5.1 surround..
    har sett på en hel haug av høytalere og fått et litt klarere syn på hva som skal til..
    MEN, nå er jeg ganske greit grønn på dette området og vil sikre litt med og spørre dere

Ganske stramt budsjett, som du sikkert skjønner på forsterkervalg, men en max grense på 6000 er vel grei.
    Jeg personlig liker utrolig godt designet på Klipsch, men har hørt veldig varme ord om Patos, og kan godt godta nesten hva som helst som gir god lyd for prisen

Mine favoritter:
    Klipsch RF-10
    Klipsch F-1
    Klipsch RF-52
    Patos B501 MK2
    Patos B400
    (alle navn er linker)

Det er vel det jeg står mellom nå, hjelp ønskes

Legger til slutt til et spørsmål ang forsterkeren, kommer den til og dra en høytaler som feks. Klipsch RF-10 uten bikobling?
    Eller er det mulig og finne ut "Max høytaler til denne forsterkeren" hehe.. Er ønskelig med Left right lyd da den kommer til og bli brukt til spilling også

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei.
    Velkommen til forum og gatulerer med ny receiver.

Jeg kan ikke si noe om Patos siden jeg aldri har hørt det, men jeg har hørt rf 52. Disse spiller utrolig høyt, pent og kan anbefales på det varmeste. Rf 52 er råe på film og nok for de alle fleste. Klipsch synergi serie, er bra, men langt dårligere enn reference serien.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for velkomst og raskt svar!
    Jeg kan også forøvrig legge til at jeg bor i en kjellerleil hvor det er ganske lytt, så noe VELDIG høyt blir det nok bare en sjelden gang.
    Er heller ganske optatt av presis og god lyd på et behaglig lydnivå(men vet at forventningene bør ikke ver for store til denne prisklassen)
    Hører på allverdens musikk som gitarblues, trance, metal, rap you name it, allsidig står vel i høysete..

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, men du blir nok overrasket over hvor god lyd du får i disse høyttalerne!

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.eg har RF-52 og kan anbefale de på det varmeste.og de er råå på film som Henningep sier.utrolig flott lyd bilde i de.eg trodde ikkje de kunne vere så bra som folk sier og til den prisen,men da eg fikk de i hus,love at first site.du kommer ikkje til å angre uansett når du kjøper klipsch.fantastiske høytallere.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor en slik forsterker viss du ikke har tenkt å gå til anskaffelse av surround?

Tenker det vil gitt mer for pengene å gå for en god to kanals forsterker viss du ikke skal utvide senere uansett.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    hvorfor en slik forsterker viss du ikke har tenkt å gå til anskaffelse av surround?

Tenker det vil gitt mer for pengene å gå for en god to kanals forsterker viss du ikke skal utvide senere uansett.
    Ja, ville muligens ha sjekka muligheten for å få bytta den til fordel for en mere "egnet" forsterker.
    Hvilken musikksmak har du?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demomodell RF-52 til salgs hos Resonans Lyd og Bilde 4500kr.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker musikk som gitarblues, trance, dance, metal, rap DIV med andre ord.
    Men har et ønske om trøkk i feks, Infected Mushroom sanger og litt sånne ting

Takker for input, skal ringe etter rf-52en på demo salg:shock:
    Men 96db /1w 8ohm er vel (vis jeg har forstått riktig) litt tungdrevet til forsterkeren?

Kunne byttet ut forsterkeren ja, den er vel kansje i posten snart ellernoe så det er ikke for sent
    Forslag? eneste kravene jeg har er minst 2 optiske inganger, da jeg har pc / xbox som kriger om lyden.
    kan strekke meg noen lapper i pris om en 15 dagers tid men bør ikke vær for volsomt heheh

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke ha den reseiveren og kjøpe dette settet. Mye godlyd for pengene. Flotte å se på å.Dynavoice F-6 EX Black+W10.16, 5.1-pakke Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert det gjennom finn, men er usikker, tenker mye på senere oppgradering
    da jeg kan kjøpe effektforsterker for og evt ha større / flere høytalere så tenker jeg at det er greiest og kjøpe noe som jeg er komfortabel med, liker kvalitet

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zathrax
    Liker musikk som gitarblues, trance, dance, metal, rap DIV med andre ord.
    Men har et ønske om trøkk i feks, Infected Mushroom sanger og litt sånne ting

Takker for input, skal ringe etter rf-52en på demo salg:shock:
    Men 96db /1w 8ohm er vel (vis jeg har forstått riktig) litt tungdrevet til forsterkeren?
    Tvert imot! Det er en fin last for de fleste forsterkere...
    Men, greit med god strømforsyning!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å spare miljøet er nok Klipsch veien å gå, de er lettdrevne og sparer såleis på strømmen. :-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tvert imot! Det er en fin last for de fleste forsterkere...
    Men, greit med god strømforsyning!
    Takker ja, en kompis mente jeg burde bikoble de for og få nok power, men ser når jeg får alt tenker jeg,
    effekt forsterker er jo i planene så, time will show

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker ja, en kompis mente jeg burde bikoble de for og få nok power, men ser når jeg får alt tenker jeg,
    effekt forsterker er jo i planene så, time will show
    Bi-ampe mente han vel?
    Har ingen erfaring med pioneer sammen med Klipsch, eller om 816 kan brukes til bi-amping. Tror det isåfall vil stå i manualen.
    Hvis musikk står i hovedsetet så ville jeg heller skippa surroundforsterkeren, og heller gått for integrert eller pre/power. ..men du får la det ligge i framtiden så pengeboka får litt pusterom

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-ampe mente han vel?
    Har ingen erfaring med pioneer sammen med Klipsch, eller om 816 kan brukes til bi-amping. Tror det isåfall vil stå i manualen.
    Hvis musikk står i hovedsetet så ville jeg heller skippa surroundforsterkeren, og heller gått for integrert eller pre/power. ..men du får la det ligge i framtiden så pengeboka får litt pusterom
    Ja du har nok helt rett, skal uansett ikke være noe problem og selge videre forsterkeren vis det skulle være ønskelig, skal lese meg opp på den, og håper det blir klipsch imorgen (rakk akkurat ikke stengetiden via tlf, og håååper de sender!)

stavanger er et stykke fra Sogndal

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har nok helt rett, skal uansett ikke være noe problem og selge videre forsterkeren vis det skulle være ønskelig, skal lese meg opp på den, og håper det blir klipsch imorgen (rakk akkurat ikke stengetiden via tlf, og håååper de sender!)

stavanger er et stykke fra Sogndal
    Jeg mener at Frank og Robert sender (iallefall gjorde de det den korte tiden jeg hjalp til der) så tror det skal gå greit

Klipsch er fin-fine ht'er... Trenger bare litt jobbing med, matching med komponenter og noen-100t innspilling. ...og kanskje senere en god forsterker med litt varm klang

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at Frank og Robert sender (iallefall gjorde de det den korte tiden jeg hjalp til der) så tror det skal gå greit

Klipsch er fin-fine ht'er... Trenger bare litt jobbing med, matching med komponenter og noen-100t innspilling. ...og kanskje senere en god forsterker med litt varm klang
    Når du sier varm klang, har lest gjennom rundt 30 sider Emotiva stoff og vurderer dette sterkt da det passer min lomme og har en varm lyd (sier di)
    Emotiva XPA-3 må jo bare være perfekt, da jeg plutselig kan få bruk for pioneerens surround med bakhøytallere i pioen og front og center i emoen

Kan forøvrig også slenge med at jeg gjerne kjøper en Emotiva effekt forsterker vis noen tenker på og bytte sin ut! (trolig ikke før nestemnd, men jeg lufter det uansett)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •