Hjelp med valg av senter og sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp med valg av senter og sub

Hei! Jeg har fått ordnet meg et dedikert hjemmekino rom nå, og skal velge senter og sub(er) som vil være en god match for både front høytalere og rommet.

Rommet er ca. 20-24kvm

Frontene er klipsch rf-82
    Har igrunn sett på 2 sentere, klipsch rc62 og rc64. litt i tvil om hvilken av de som vil passe best til systemet?

Når det kommer til valg av sub, så har jeg selvfølgelig sett på svs som det er utrolig mye god omtale om på forumet her, er på dette punktet helt åpen for forslag og anbefalinger. Evt erfaringer dere som har svs har. hvis dere foreksempel har hatt en cerwin-vega 15" fra før og byttet til svs. alt er av interesse.

Oppdatering på utstyr som er nevnt her i min profil, rc62 er solgt, str da 1200es er byttet ut med str da 5300. proson sub er solgt. så mangler som overnevnt senter og sub. rc62 har jeg kun hatt i bruk i et veldig lite rom.

Vil på forhånd gi en stor takk til dere som tar dere tid til å lese problemstillingen og kan bidra med svar

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hei! Jeg har fått ordnet meg et dedikert hjemmekino rom nå, og skal velge senter og sub(er) som vil være en god match for både front høytalere og rommet.

Rommet er ca. 20-24kvm

Frontene er klipsch rf-82
    Har igrunn sett på 2 sentere, klipsch rc62 og rc64. litt i tvil om hvilken av de som vil passe best til systemet?

Når det kommer til valg av sub, så har jeg selvfølgelig sett på svs som det er utrolig mye god omtale om på forumet her, er på dette punktet helt åpen for forslag og anbefalinger. Evt erfaringer dere som har svs har. hvis dere foreksempel har hatt en cerwin-vega 15" fra før og byttet til svs. alt er av interesse.

Oppdatering på utstyr som er nevnt her i min profil, rc62 er solgt, str da 1200es er byttet ut med str da 5300. proson sub er solgt. så mangler som overnevnt senter og sub. rc62 har jeg kun hatt i bruk i et veldig lite rom.

Vil på forhånd gi en stor takk til dere som tar dere tid til å lese problemstillingen og kan bidra med svar
    hva med 2 stk rc 35:twisted: med seperat effekt forsterker

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da blir det nok bra med trykk. Vil helst holde meg til 1 senter til å begynne med, får se når den er på plass om det skulle bli behov for mer trykk.

Surround forsterkeren min har bra med krefter, syns nå jeg. Så vil helst unngå å kjøpe en effektforsterker.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke en RC-62? Hva med en RC-64?

Sub må jo bli SVS, den største du har råd til.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rc 62 er solgt. hadde den bare i bruk i et veldig lite rom, så er usikker på hvordan den oppfører seg i et større? Har sett mange som har rc64, men de har ofte rf83, så lurer igrunn på om rc64 bil for voldsom for rf82? evt hva som vil funke best i rommet på 20kvm?

hehe største svsen ja. Da blir jo igjen spørsmålet: 1 stk pb13 ultra? 2 stk pb10-nsd? 2stk pb12-nsd? osv.

kan jo sette et pristak på 25000 på både sub og senter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elemental Design (midgardaudio.no) sies å være en real "SVS killer". Kan være verdt å sjekke ut .

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset. ser hissige ut de subbene der ja =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hadde før en CV 15.4 DIY sub, akkurat bytta til en SVS PC12-Plus. Ska si det ble forskjell. Har fintunet SVS'en til å ha mest trykk på 20 hz atm, film har blitt ett par hakk mer morro ja

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, kult at svs'en tok cv:P

Noen som har noe å si om Elemental Designs A7-700 vs SVS PB13-Ultra?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies at A7-450 er bedre en SVS PB13-Ultra på alt, og er vel en av de subbene som Elemental Designs selv anbefaler. Men den er STOR.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, kult at svs'en tok cv:P

Noen som har noe å si om Elemental Designs A7-700 vs SVS PB13-Ultra?
    Hadde en CV 12" sub (ikke CLS-serien, men den tilhørende til VE serien) og gikk nettopp til innkjøp av en SVS 10" PB NSD.. Må si jeg er meget smilende fornøyd! Spiller høyere, dypere, finere og renere på ALLE områder.. Med CVen fikk jeg masse buldring og ljoming over alt og var lite trøkk på en metal breakdown.. Nå skjelver jeg i boksa når gitar sliden kommer ;D

Hører ikke hvor bassen kommer fra i rommet heller.. Meget lett sub og integrere (står på venstre side av høyre høyttaler) og dette er i et ca. 16 kvm rom.. Merker godt på film når ting sprenges og ting går til ******* for å si det sånn =D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da snakker vi:P

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da snakker vi:P
    Har så langt ikke noe negativt å si om den hvertfall Så, alt ut i fra hvilket budsjett du har vil jeg nok anbefale deg en SVS ;D

Får SVS SCS-01 (centeren til SVS) ikveld også, så kan jo gi deg tilbakemelding ang. hvordan den er da.. Den er jo kjempe billig også! Så kan jo mer penger gå til bassen hehe

Edit: Så at du har en Proson sub.. Bror min har også en Proson sub, husker ikke om det er 10 eller 12" og SVSen min trøkker veeldig mye bedre enn den ;D

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rc 62 er solgt. hadde den bare i bruk i et veldig lite rom, så er usikker på hvordan den oppfører seg i et større? Har sett mange som har rc64, men de har ofte rf83, så lurer igrunn på om rc64 bil for voldsom for rf82? evt hva som vil funke best i rommet på 20kvm?
    RC-64 anbefales på det sterkeste. Jeg har den i et 12 kvadrats rom sammen med RF-82. Movie sensation!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SCS-01 koster 1600kr. Jeg har den og den er imponerende til å være så liten og billig. Jeg dro opp volumet på den litt når jeg fikk større fronter og den spiller bra. God fylde i stemmer.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    SVS SCS-01 koster 1600kr. Jeg har den og den er imponerende til å være så liten og billig. Jeg dro opp volumet på den litt når jeg fikk større fronter og den spiller bra. God fylde i stemmer.
    Jeg tenkte bare å prøve dem ut iforhold til Klipsch F1, så jeg koblet dem opp som fronter (altså rent stereo oppsett) og spillte av noen sanger.. Jeg syntes det hørtes ganske så ræva ut =S Forstår ingenting..

Er de ganske ræva før de blir spillt inn eller hvordan er det?

Centeren fra SVS (er vel SCS-01) var temmelig heftig må jeg si.. God lydkvalitet og ikke minst nok av trøkk

(Er det bare meg eller er senterhøyttaler veldig full av midttoner?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •