Hjelp med DIY

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Hjelp med DIY

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med DIY

Hei

Har idag patos front og center av typen 310 og 210 basic, men disse er av typen kina kopi (Bi-wire kontakt der bare den øverste er koblet til elementene :P), og ikke noe særlig godlyd..

Har kjøpt Dynavoice Df-6, men har lyst til å mekke litt på patosene, da jeg elsker å skru og mekke

Er det noe rimelige høytalere som anbefales? er vel en 6.5 bass og diskant jeg trenger..

Og må jeg kanskje lage nytt delefilter?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hei

Har idag patos front og center av typen 310 og 210 basic, men disse er av typen kina kopi (Bi-wire kontakt der bare den øverste er koblet til elementene :P), og ikke noe særlig godlyd..

Har kjøpt Dynavoice Df-6, men har lyst til å mekke litt på patosene, da jeg elsker å skru og mekke

Er det noe rimelige høytalere som anbefales? er vel en 6.5 bass og diskant jeg trenger..

Og må jeg kanskje lage nytt delefilter?
    Hvis du trenger elementer ta en titt hos Dynabel. Kanskje du må mekke litt på kabinettene for å få ting til å passe.

hvis du skal beholde samme delefrekvensene kan du jo bare lage nytt delefilter ut fra det som står i høytalerne, bare med mye bedre komponenter (spoler, kondensatorer og motstander), samt du med fordel sikkert kan bytte internkabling og gjøre noe med demping av kabinett.

Du kan jo se litt her hva jeg gjorde med mine Dali Concept 6. Jeg beholdt riktignok elementene da disse er ganske greie. Er ikke akkurat noe reser på DIY selv, så det er sikkert mange andre her inne som kan hjelpe deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •