Bytte Basselementer i psb høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte Basselementer i psb høytalere

Hei jeg har kommet over et par Psb Alpha lr1 høytalere med et sprengt bass element i den ene.
    Det vil koste meg ca 400kr med nytt, men jeg lurer på om jeg skal få tak i uorginale elemeter og bytte i begge for samme pris.
    De jeg vurdere og bytte til er noen VIFA TG9FD10. Disse kommer i 4 og 8ohm, hva skal jeg da velge når orginale er i 6ohm?

Planen er at høytalerene skal brukes som bak høytalere i et 5.1 system som drives av en 5*100w nad.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dartw
    Hei jeg har kommet over et par Psb Alpha lr1 høytalere med et sprengt bass element i den ene.
    Det vil koste meg ca 400kr med nytt, men jeg lurer på om jeg skal få tak i uorginale elemeter og bytte i begge for samme pris.
    De jeg vurdere og bytte til er noen VIFA TG9FD10. Disse kommer i 4 og 8ohm, hva skal jeg da velge når orginale er i 6ohm?

Planen er at høytalerene skal brukes som bak høytalere i et 5.1 system som drives av en 5*100w nad.
    Dette elementet har kommet i ny utgave Peerless P830986 3" fulltone.

Når det gjelder slutt resultatet vil du få best lyd ved å bytte til et original element, vis du ikke har tenkt å modifisere delefiltre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dette elementet har kommet i ny utgave Peerless P830986 3" fulltone.

Når det gjelder slutt resultatet vil du få best lyd ved å bytte til et original element, vis du ikke har tenkt å modifisere delefiltre.
    modifisering høres gøy ut men problemet er at jeg er temelig n00b på dette området, noen som har noen gode tips om hvor jeg kan lære så slipper jeg kansje altfor mye opplagte spm her?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dartw
    modifisering høres gøy ut men problemet er at jeg er temelig n00b på dette området, noen som har noen gode tips om hvor jeg kan lære så slipper jeg kansje altfor mye opplagte spm her?
    Tror nok du skal kjøpe deg et original element fra PSB. Det vil både bli billigst og best i ditt tilfelle!

Det er masse av parameter som skal stemme for å få et godt resultat ved element bytte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •