Råd: Hvilke høyttalere burde jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd: Hvilke høyttalere burde jeg velge?

Heihopp, jeg vet ikke så alt for mye om slikt, men jeg var innom hifiklubben og forelsket meg ganske mye i diskanten på høyttalerne til B&W DM685, men jeg er litt skuffet over dybden på den rolige bassen i disse høyttalerne. Jeg ønsker ikke å bruke mer enn 5500 på nye høyttalere og jeg kan ikke ha alt for store.

Jeg fant derimot noen Canton Ergo 603 på nett som jeg ikke har hørt, men ser at basselementet der er 8 tommer istedet for 6,5, og at spesifikasjonene forteller meg ned til 27 Hz mot DM685 size 49/42.

Ser også på Jamo S 606 som mulige høyttalere, selv om disse er gulvstående. Noen erfaringer eller tips med disse?

Har dere noen tips eller ideer til andre høyttalere eller valget mellom disse?
    (Jeg er veldig kresen på diskant og øvre mellomtone og hører hovedsaklig på rock, melodisk metal og elektronika)

Det skal forsåvidt sies at dette pares med en Sony 90 watts 8ohm reciever inntill videre.

Mvh. Cato

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse?

HI-FI Huset AS - RX 2

I standard som på bildet må du ut med 5900,-(litt over budsjett men...)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og kommer du over et par b&w 602 s2/s3 på brukten så bør du vurdere de!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips, har ikke hørt om disse rx-2 før og hva er det som gjør 602 et bedre valg enn 685? kom gjerne med fler ideer Så nettopp en review på nett om disse Jamo høyttalerne som gjør at jeg ignorerer de helt fra nå av.

Det skal sies at jeg før kjørte et par treveis Infinity SM-255 høyttalere på denne forsterkeren og synes det var ganske pent...men med noe mangel i diskanten. (Nå er det plassmangel for noe slikt igjen også.)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor audio pleier å låte pent på det aller meste av utstyr.

Den tidligere 602 serien til b&w vet jeg ikke om spiller bedre.

Men du kan kanskje få den billigere via brukten. 602 er noen SVÆRE høytalere(finnes bilde av 602 s2 i min profil) og dermed spiller de også med dybde/trykk.

S3 serien er mye penere:
    http://www.electron.bg/images/DM602S3.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville absolutt vurdere den fra MA som bankruptstudent foreslår. Selv bruker jeg RS6 fra den litt eldre serien i mitt kinoanlegg, som er en fantastisk høyttaler. Monitor Audio kan man vel neppe trå feil med, skal man tro den skamrosen de har fått nettet over.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo fått mange gode forslag her, men igjen- det er jo så mye å velge mellom. Mitt tips for deg vil være å se litt bort ifra de nedre tonene i valget av høytaler. I og med at en liten høytaler sliter der i utgangspunktet :P Selvfølgelig vil bassen høytalern klare å gjengi ha noe å si for helheten, men jeg mener at du skal fokusere på de kvalitene du foretrekker, som var den øvre delen. Så når du finner deg en god høytaler, men føler du mangler noe på bunn kan du jo alltids kjøpe deg en basskasse med tiden. Mulig det var litt rotete det her, men lykke til

Newcomer Desillusjonert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt slik at om du vil ha mye/dyp bass, så velger du gulvstående, men da vil også lydkvaliteten bli dårligere enn om du velger en stativ høytaler?

Så som han over sier, du må velge! Du får ikke i pose og sekk uten at det går ut over noe! Ikke til 5500 kroner ihvertfall... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok vanskelig å finne en gulvstående høytaler som matcher kvaliteten til en stativhøytaler i den prisklassen ja. En ganske enkel grunn er jo at det går lite penger til å konstruere kassa, så jo større kasse jo mer innvirkning kan den ha.
    Så jeg vil nok mene det evt. er best å kombinere en basskasse med små høytalere vis det blir for liten bass. Men man kan jo absolutt finne gode høytalere kontra prisen. Ta en titt på Dynavoice f.eks. kan jo være en idé..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange tips og hint Det settes veldig pris på
    jeg ser en del nevner Dynavoice og lurer på om Dynavoice lager veldig gode høyttalere for prisen da? I såfall er det disse jeg lurer på om jeg skal gå for istedet for B&W 685: Dynavoice Definition DF-6 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer Desillusjonert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chariot
    Takk for mange tips og hint Det settes veldig pris på
    jeg ser en del nevner Dynavoice og lurer på om Dynavoice lager veldig gode høyttalere for prisen da? I såfall er det disse jeg lurer på om jeg skal gå for istedet for B&W 685: Dynavoice Definition DF-6 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    En "liten" skjult skatt kan være Proson 63 mk2. HAr lest mye positivt om denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •