Senter. Store sentere 15000-50000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senter. Store sentere 15000-50000

I annledning kjøp av ny senter ser jeg nå på alternativer til førstevalg B&W HTM1D. Denne har en pris på 75k, noe jeg syns er i meste laget.

Har dere noen forslag til senter i prisklassen nevt i tråden. Den må være STOR for spille på lag med store fronter.:-D Bør også ha en kvalitet av det øvre siktet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns at Martin Logan Theater i er veldig stor (og tung) 110cm og 35 cm høy. Men det vil riktig nok ikke passe inn i ditt system siden du tenkte på B&W. Krell har også en fin senter som var i avtorget for en god stund tilbake, ikke galt pris heller.
    Eller så kan du gjøre som en kompis av meg, DIY.
    Den er Stor og Tung.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans 2.3C+ til 21.000,- comes to mind

Vienna har jo og noen store centerhøytalere

Klipsch RC-64 og P-27C

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans c2.3 er vell heller ingen småtass.
    Soundwave as Product information:Swans 2.3C+
    Denne fra vienna: X3MHC - Komponenter

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens finner du noen tips her, selv om pris ikke er oppgitt:

:arrow: http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...ett-rundt.html

VA Poetry i forrige post er forøvrig en meget spennende høyttaler - om du har The Music som fronter, vel og merke :-)

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye å velge i da! Hvilke fronter har du nå og hva slags elektronikk hadde du tenkt å drive denne Senteren med?

Kef som jeg har er jo litt fleksibel da man kan justere på filter for diverse plaseringer etc.

Ellers så er det ingen vei tilbake hvis man først har blitt vant med en full range senter!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren skal spille på lag med B&W 800N, så den trenger litt trykk. Så stort frekvensområde som mulig. Beste match er nok B&W HTM1D, men prisen er høy syns jeg.

Swans sin største har jeg sett litt på. Noen som vet hvilke kvaliteter denne står for?

Skal se litt på den vienna senteren.

Klipsch sin RC 64 er nok bra den, men vet ikke om den er så bra match med mine B&W 800N

Har tenkt å bi-ampe senteren med NAD M25. Skulle være krefter nok til hvilken som helst senter.

Ser også på Earthquake Titan Rea senteren. den koster 29.000 pluss stativet til 5000. Ligner også litt på kjeramikk hodet til 800 serien. Tenker da litt på damen i huset.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den front rekka så hadde jeg enten skjekket rund verden for en second hand HTM1D ellers så er min annbefaling en HTM2D! View the HTM2D at Bowers & Wilkins - The World's leading Home Theatre Brand

Da kan du bestille en med samme finer - farge som dine 800N.

Lyd signatur vil også stemme bedre med denne.

En CT7.3 kunne også være et alternativ. http://bw.keycast.com/med/Libraries/3/CT7.3.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må vel krype til korset (hifiklubben). HTM1D og HTM2D er nok beste match. Store prisforskjeller der også. Lurer virkelig om en blir fornøyd nok med HTM2D i forhold til den store.

Hva med en løsning med en stk brukt 803D bak et lydtransparet lerret? Ville komme litt billigere unna.

Har ikke sett noen av disse senterene på bruktmarkedet.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bittelitt off-topic. BW 800D nye fra USA kr 116000 inkl frakt.

Pair B&W 800D Bowers & Wilkins new never opened B & W - eBay (item 290364894914 end time Nov-28-09 19:57:26 PST)

rett over halv pris..

edit: +litt tull kanskje, blir muligens en smule vanskelig å si at verdien er 200 spenn..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt denslags penger å bruke på senter så ville ADAM audio Tensor senteren stått høyt opp på ønskelisten
    : ::ADAM::Professional Audio::

Men nå har jo ikke jeg så mye penger å bruke på det, men da kunne du solgt den NAD ampen du hadde tenkt å bruke på senteren også og få en langt bedre kombo enn NAD/B&W.

*bildet er hentet fra profilen til Akto her på forumet: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/akto

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utganspunktet ville jeg valgt den matchende senter til frontene, uavhengig om den er råest eller ei. Dermed ville jeg nok kjøpt HTM1 selv om den er vesentlig mindre rå enn den nyere HTM1D. Mener ihvertfall å ha lest at D serien spiller ganske annerledes enn N serien og dermed ikke er perfekt match.

Som jeg har poengtert i mange andre tråder så blir det for meg helt feil å blande front og center fra vidt forskjellige produsenter (eller forskjellige serier) da en vil få feil i lydbilde. Med tilnærmet identiske høyttaler får en en helt annen helhet i lyden enn en får med forskjellige høyttalere, i mine ører er det viktigere enn å ha det aller aller råeste

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg uenig. Man får uansett ganske så forskjellig lyd i en liten senterhøyttaler og to fronter, selv om serien er den samme. Én liten høyttaler vil aldri låte likt som to større. Hvis man spiller musikk i flere kanaler kan jeg dog forstå at noen vil foretrekke samme diskant og mellomtone, men til film ser jeg ikke behovet for dette(hvis ikke senteren har helt feil lydsignatur, selvsagt).
    Jeg synes det er langt viktigere med trøkk og realistisk dialoggjengivelse så lenge lydsignaturen er noenlunde lik.
    Prosessor/receiver jevner uansett ut nyansene slik at man ikke legger merke til forskjeller. Jeg tenker ihvertfall aldri på at min senter er av annet merke enn frontene eller bakhøyttalerne. :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    I utganspunktet ville jeg valgt den matchende senter til frontene, uavhengig om den er råest eller ei. Dermed ville jeg nok kjøpt HTM1 selv om den er vesentlig mindre rå enn den nyere HTM1D. Mener ihvertfall å ha lest at D serien spiller ganske annerledes enn N serien og dermed ikke er perfekt match.

Som jeg har poengtert i mange andre tråder så blir det for meg helt feil å blande front og center fra vidt forskjellige produsenter (eller forskjellige serier) da en vil få feil i lydbilde. Med tilnærmet identiske høyttaler får en en helt annen helhet i lyden enn en får med forskjellige høyttalere, i mine ører er det viktigere enn å ha det aller aller råeste
    Vet ikke så mye om forskjeldene på D og N hos B&W men du har selfølgelig rett, det er best å holde seg til samme serien om man vil gjøre det lettere for seg selv. Men det er absolutt ingen umulighet å kombinere en god senter med gode fronter fra forskjellige produsenter.

Men jeg vil jo si at det forrutsetter at trådstarter er godt fornøyd med sine eksisterende høytalere, om det han ikke er det og det er en av grunnene til at han ser seg rundt etter alternativer så syns jeg han burde vurdere andre merker til senter så han kan bytte ut saker litt etter hvert.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg må si meg uenig. Man får uansett ganske så forskjellig lyd i en liten senterhøyttaler og to fronter, selv om serien er den samme. Én liten høyttaler vil aldri låte likt som to større.
    Jeg snakker kun utifra min egen erfaring og hvor mye bedre jeg synes det fungerer når en har tilnærmet identiske høyttalere, spesielt i front men ideelt sett også i bakre kanaler. Ta nå typisk en scene hvor lyden går fra venstre, via senter over til høyre kanal. Har en ikke veldig lik lyd i alle kanaler så vil en i større/mindre grad høre overgangene greit, har en derimot lik lyd over hele linja så vil en ikke merke dette. Selvsagt lov å være uenig, men jeg synes ihvertfall dette er svært viktig for helhetsinntrykket, og altså enda viktigere enn det å ha den aller råeste senteren... (det sagt så er ikke HTM1 som jeg foreslo en liten/dårlig senter det heller, den kostet vell rundt 30.000 om jeg ikke husker fullstendig feil)

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Vet ikke så mye om forskjeldene på D og N hos B&W men du har selfølgelig rett, det er best å holde seg til samme serien om man vil gjøre det lettere for seg selv. Men det er absolutt ingen umulighet å kombinere en god senter med gode fronter fra forskjellige produsenter.
    Selvsagt er det ingen umulighet å finne bra match på kryss av merker, men det er svært mye vanskeligere Kan godt være D og N også går greit, mener som sagt bare å ha hørt at de er ganske forskjellige. De fleste vil nok foretrekke D, men flere av de som likte den klassiske B&W lyden fra tidligere 800 serier liker ikke så godt D serien

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Men jeg vil jo si at det forrutsetter at trådstarter er godt fornøyd med sine eksisterende høytalere, om det han ikke er det og det er en av grunnene til at han ser seg rundt etter alternativer så syns jeg han burde vurdere andre merker til senter så han kan bytte ut saker litt etter hvert.
    Hadde ikke vært meg imot å hatt en ren Adam frontrekke... men samtidig kunne jeg svært godt tenkt meg en frontrekke med 800N yttterst også jeg

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg ser absolutt poenget ditt. Så lenge det finnes en bra senter i samme serie slik som med B&W er det jo ikke noe problem.

Derimot synes jeg at hvis høyttalerserien bare en liten pinglesenter er det klart bedre å finne en stor, kraftig senter med noenlunde lik lydsignatur. Det du skisserer med panorering er noe jeg ikke opplever selv om jeg har XTZ-høyttalere og Swans-senter. Begge disse merkene har en beslektet lydsignatur og begge har bånddiskant. Hadde jeg hatt en Klipsch-senter hadde nok visen vært en annen. Jeg har også Mirage bakhøyttalere, men synes allikevel at lydbildet er veldig sammensatt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydforskjelen på D og N ligger i diskanten. N seriens diskant er av aluminum og skal være noe spissere en Diamant diskanten til D serien. Det skal uansett ikke være så stor forskjell at det blir mis match.

HTM1D er førstevalg, men prisen er høy. Det vil uansett bli et komprimis å velge en annen høytaler til mine fronter.

Prioritet 1: Trykk og følelse. Jeg mener dette har stor påvirkning av opplevelsen når man ser film.

Prioritet 2: Farge og integrering. Må kunne se litt grei ut ilag med 800N. Svart eller pianolakk. Den må ikke mis matche lydkarakteren til 800N helt.

Prioritet 3: Den bør holde seg innenfor budsjeddet 15. 000-50.000

Spørsmålet er da: Hva ville være neste valg etter HTM1D eller HTM2D?

HTM2D er innenfor budsjettet, er det noen andre kandidater som kunne spille bedre en denne og opp mot HTM1D?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du ikke ha HTM1?

Den er vell relativt lik HTM2D bare med N diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det å få tak i HTM1 da?

Har den ikke gått ut av produksjon?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt gammel tråd, men jeg kunne ikke la være å legge inn denne. Lurer på hva den koster.

High performance in-wall and on-wall architectural products and subwoofers with Audyssey Room Correction - Wisdom Audio

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •