Noen høyttalere fra 9-17000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen høyttalere fra 9-17000 kr

Ser stadig etter nye ht, halve morroa er jo og se (og helst høre selvsagt ) Det finnes selvsagt MASSE mere og velge mellom en disse jeg har notert ned her, men jeg er interessert i og høre erfaringer på de nevte høyttalere (og med hvilken forsterker?), musikk er 90% av bruken. Jeg prøver og finne den beste "allrounderen" ift musikk sjangere.

PSB - Image T: ca 12000,-
    B&W - CM7: ca 15000,-
    Klipsch - RF-63: ca 17000,-
    Dynaudio - Excite X32: ca 17000,-
    Kef - iQ90: ca 16000,-
    SVS - MTS-01: ca 12000,-
    XTZ - 99.36: ca 9000,-
    Audiovector - S3: ca 18000,-

Disse er valgt ut pga størrelse og utseende. Jeg skal ikke over meteren på ht, og utseende er ett tema.
    Hvis noe eventuellt har sammenlignet flere av disse på samme forsterker, så kom med det, i'm listening
    Kan eventuellt utvide med en effektforsterker hvis de ikke passer med min nåværende AVR, derfor er det greit og vite hvilken forsterker dere har hørt de på

For og starte så har jeg såvidt hørt PSB på Electrocompaniet ECI-3. Disse fikk jo kanon omtale i Lyd & Bilde, det var jo ingen måte på..., men jeg syntes de hørtes "skrap" ut når jeg hørte de i butikk (men... det var i butikk, og de var kansje ikke spillt inn (hvor viktig er det egentlig?)).

EDIT:
    Jeg mener PSB Imagine T, ikke Image.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Jeg skal ikke over meteren på ht
    Klipsch RF-63 er 17cm for høy for deg.. ;-)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan gi deg en tilbakemelding på de jeg kjenner:
    Jeg har eid RF-63, eier XTZ 99.36 og vurderte CM7 og 9 mot XTZ. De andre har jeg liten erfaring med.
    Men de tre høyttalerne er ganske forskjellige da...

RF-63 er en stor gulvstående høyttaler (117cm høy og 50cm dyp) med en klart større lyd enn de andre. Den kan levere hjemmekino og konsertopplevelser som få andre høyttalere kan uansett pris. Samtidig er den mer rafinert og musikalsk enn de andre Klipsch høyttalerne så den gjør seg godt til flere bruksområder. De krever plass og en god forsterker for å yte i nærheten av det de kan. Jeg solgte dem fordi jeg flyttet til en liten leilighet hvor de ikke fikk plass til å spille bra.

CM7 og 9 er svært pene og kompakte gulvstående høyttalere som spiser det meste av musikk og spytter det ut sammehengende og velsmurt. Mellomtonen er deres sterkeste kort i mine ører. Resten er også å bra, men ble for meg for kjedelig og falt igjennom mot XTZ. De ble noen nikk, men aldri noe stort glis etter mange demoer med disse. Hørte dem på flere typer elektronikk. XTZ er også en utrolig fleksibel høyttaler fordi den har så mange forskjellige muligheter for å endre kassetuningen og delefilteret ferdig fra fabrikk.

XTZ 99.36 lever bedre oppløsning og mer luft i diskanten enn CM serien. Mye mer dynamikk og morofaktor gjennom hele registeret. De spiser all musikk jeg har matet dem med så langt. Mellomtonen oppleves av noen som litt tilbaketrukken Jeg syntes den er veldig transparent og oppløst, men den stikker seg ikke ut og sier "WOW" for en mellomtone. En slik mellomtone er på noen innspillinger fint, men som en allrounder syntes jeg XTZ sin fungerer kanon.

Design er en smakssak men jeg syntes de er flotte alle sammen på hver sin måte. Jeg valgte hvite 99.36 pga det er en knallmatch i en minimalistisk leilighet.

Det er mye å velge mellom i denne klassen så du bør høre på litt forskjellig.
    Men det kanskje mest imponerende med XTZ er at de lydmessig virkelig tilhører klassen opp til 20k++ selv om de koster godt under 10k. (Jeg betalte 9000 for både 99.36 og 99.26 center i sverige)

Lykke til

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tigerberget:
    Ja denne er noe høyere (må inrømme at jeg ikke tenkte på det, hehe), men var vedig nysjerrig på den alikevell

FredrikC:
    Dette var noe av grunnen til at jeg tenkte på XTZ, for det er ikke alltid pris stemmer overens med lydkvalitet, og de har fått mye bra omtale også (i tillegg er jeg veldig glad i Seas, laget ett par ht for en god del år siden, med seas bass og mellomtone som ble svært bra, etter noen måneder med experimentering med delefilteret da, hehe). Jeg må se om jeg finner en butikk i området som har disse så jeg kan få hørt på dem. Var det mye og hente på å eksperimentere med kassetuningen og delefilteret?
    Og for og spørre enda litt mer, Dali Mentor har jo også bånddiskant (liker disse, men blir for dyrt), har du hørt Mentor 5 eller 6? Isåfall, hvordan var XTZ til sammenligning?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser stadig etter nye ht, halve morroa er jo og se (og helst høre selvsagt ) Det finnes selvsagt MASSE mere og velge mellom en disse jeg har notert ned her, men jeg er interessert i og høre erfaringer på de nevte høyttalere (og med hvilken forsterker?), musikk er 90% av bruken. Jeg prøver og finne den beste "allrounderen" ift musikk sjangere.

For og starte så har jeg såvidt hørt PSB på Electrocompaniet ECI-3. Disse fikk jo kanon omtale i Lyd & Bilde, det var jo ingen måte på..., men jeg syntes de hørtes "skrap" ut når jeg hørte de i butikk (men... det var i butikk, og de var kansje ikke spillt inn (hvor viktig er det egentlig?)).
    Noen tips:
    Lån med høyttalere hjem - de kan tildels forandre karakter totalt avhengig av rommet ditt (se min lidelseshistorie i egen post) Høyttalere som låter fantastisk i butikken (med matchende hardware, gjennomtenkt plassering og masse demping) kan låte helt annerledes hos deg.

Vurder også Monitor Audio GS 20 - de er under 1 meter, og i enkelte rom låter de fantastisk (test i Lyd og bilde). Listeprisen er litt over budsjettet ditt. Men jeg har sett dem brukt til lavere pris. Og det er alltid lov å prute.

Innspilling av høyttalere kan være veldig viktig. Jeg kjøpte noen Focal høytalere til kjellerstuen - de trengte ca. 200 timers innspilling før de låt slik de skulle (det var oppgitt fra leverandøren, og stemte).

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    doc:
    Ja jeg er enig i den, satser vel på og låne eller deponere på ht etter at jeg får "pinpointet" ut et par som jeg har tro på
    Skulle det bli noe som f.eks. xtz fra surround.no vet jeg ikke hvordan det stiller seg, men en har vel en 14 dagers retur rett når en bestiller på postordre.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tigerberget:
    Ja denne er noe høyere (må inrømme at jeg ikke tenkte på det, hehe), men var vedig nysjerrig på den alikevell

FredrikC:
    Dette var noe av grunnen til at jeg tenkte på XTZ, for det er ikke alltid pris stemmer overens med lydkvalitet, og de har fått mye bra omtale også (i tillegg er jeg veldig glad i Seas, laget ett par ht for en god del år siden, med seas bass og mellomtone som ble svært bra, etter noen måneder med experimentering med delefilteret da, hehe). Jeg må se om jeg finner en butikk i området som har disse så jeg kan få hørt på dem. Var det mye og hente på å eksperimentere med kassetuningen og delefilteret?
    Og for og spørre enda litt mer, Dali Mentor har jo også bånddiskant (liker disse, men blir for dyrt), har du hørt Mentor 5 eller 6? Isåfall, hvordan var XTZ til sammenligning?
    XTZ får du desverre ikke hørt på i noen butikk såvidt meg bekjent, med mindre man holder til i oslo eller deromkring og kan ta seg en tur ut til surround.no og høre der på hentelageret (de har et lite demorom om jeg ikke tar feil).
    Dali er jeg selv ingen fan av, ikke dårlige høytalere, men har til gode å få en god demo på dem selv etter mange forsøk. Kunn Helicon jeg har hørt derfra som jeg har likt.

PSB - Image T: ca 12000,- Hørte lillebror i den serien og deler desverre din oppfatning om at de var litt skarpe, det var på en marantz integrert sak.

B&W - CM7: ca 15000,- En av noen få høytalere jeg har sansen for hos Hifiklubben, syns det er en god alrounder men kan ha som nevnt en tendens til å bikke over til det kjedelige. Har ikke mye erfaring med HK men denne tåler en litt mer dristig kombinasjon med tanke på forsterker.

Klipsch - RF-63: ca 17000,- Liker Klipsch, men det er ingen alrounder, de er knakande gode på film, og de har høy morro faktor. Har hørt alle høytalerne i RF serien selv, men syns alikevel de kanskje er litt hypet og annbefales litt for ofte selv til de som ikke er på jakt etter slike høytalere. Bra høytalere som jeg selv kan annbefale i mange sammenhenger, men virker ikke som om du er på jakt etter klipsch på det du skriver.

Dynaudio - Excite X32: ca 17000,- Har ikke hørt Excite men har hørt modeller både over og under i pris. Dynaudio har stort potensiale, men fikk et bestemt inntrykk av at man må være forsiktig når man velger forsterker til dem.
    Helst en forsterker som heller mot det varme vill jeg tro.

Kef - iQ90: ca 16000,- KEF scorer bra med sine nye høytalere, har ikke hørt nokk av iQ90 til å si noe serlig, men har fått med meg en del andres meninger. Stort sett positive, men et par har påpekt at de kan bli litt "hissige" i toppen, vet ikke hvordan de vil være i forrhold til PSB eller Dynaudio.

SVS - MTS-01: ca 12000,- 0 erfaring med disse, men tror disse faller litt igjennom på mange måter, jeg "ønsket" selv at de skulle få strålende kritikker da de kom, syns nemlig de virket spennende.

XTZ - 99.36: ca 9000,- XTZ er bra. Men så var det nettop det at de kanskje ikke er noe mer enn bra når den sammenliknes med høytalere til oppimot dobbel pris. Det jeg har hørt av dem, (har hørt nest av stativmodellene) tyder på at de ikke gjør så mye feil, men heller ikke mye helst spesiellt bra.

Audiovector - S3: ca 18000,- kjenner ikke høytaleren og kjenner ingen som kjenner dem så her har jeg en høytaler jeg må innom å høre på

Vil føye på et par merker til på bunnen her.

Focal Chorus 826 V, har hatt stativhøytaler av den serien og syns det låt meget bra, fikk også en god demo på 816 modellen med en Yamaha reciever.
    826 ligger på 15k men de føres av Hifihuset i bærum og de er kjent for å gi litt rabatter.

Mordaunt Short Mezzo 8, har fått høre en del på dem og det var riktignok sammen med subb i horten, men det er en meget god alrounder. Når jeg hørte dem var det direkte oppimot mine nye favoritter ADAM audio som også er mye dyrere så det var litt rått parti, men de taklet alikevel det meste med bravur.
    Koster vel 18k og føres av Midgard Audio.

Monitor Audio RX6 eller 8, Har hørt mye bra om forgjengeren RS8 og demoen jeg fikk i horten var også bra. Jeg stoler litt på andres meninger om dem her om at dette er en kjempebra alrounder. vet desverre ikke prisene på dem da det ennå ikke står på sidene til hifihuset.

Andre merker som er spennende og stilige Zu, Tannoy, Gallo, ADAM, Piega og Swans.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Audiovector - S3: ca 18000,- kjenner ikke høytaleren og kjenner ingen som kjenner dem så her har jeg en høytaler jeg må innom å høre på
    Ang. Audiovector så hørte jeg på noe som må ha vært forgjengeren til S3 tror jeg, for ca 5-6 år siden. Da fallt valget på Patos Lyric 402 siden jeg hørte mest på rock og pop den gang (nå er det mye mer variert). S3 ble for lyse. Men er nysjerrig på om det har skjedd litt med dem siden den gang, bla. siden prisen har steget med 4-5000,-

PSB - Image T: ca 12000,- Hørte lillebror i den serien og deler desverre din oppfatning om at de var litt skarpe, det var på en marantz integrert sak.
    Med "skrap" så mente jeg at jeg syntes de var dri.. dårlige
    Bla. skarp diskant + tendenser til litt bokselyd. Men jeg lar tvilen komme høyttalerene til gode siden de hadde så dårlige forhold i butikk.

Leste forresten omtale av MA RX6, Monitor Audio har jeg aldri hatt mulighet til og høre selv, men hører nesten bare pene ord om det merket. De ble vurdert opp mot B&W DM684 i testen. DM684 har jeg også hørt i butikk, syntes de ble veldig mørke og for like Patos'ene mine (bare dårligere, i mine ører), nesten som en light utgave av Patos'ene, så de ble avskrevet av den grunn

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen fan av, ikke dårlige høytalere, men har til gode å få en god demo på dem selv etter mange forsøk. Kunn Helicon jeg har hørt derfra som jeg har likt.

B&W - CM7: ca 15000,- En av noen få høytalere jeg har sansen for hos Hifiklubben, syns det er en god alrounder men kan ha som nevnt en tendens til å bikke over til det kjedelige. Har ikke mye erfaring med HK men denne tåler en litt mer dristig kombinasjon med tanke på forsterker.

Kef - iQ90: ca 16000,- KEF scorer bra med sine nye høytalere, har ikke hørt nokk av iQ90 til å si noe serlig, men har fått med meg en del andres meninger. Stort sett positive, men et par har påpekt at de kan bli litt "hissige" i toppen, vet ikke hvordan de vil være i forrhold til PSB eller Dynaudio.
    Av de som nevnes her er det utvilsomt Dali (Ikon) som er mest frempå i diskanten og der overtonene er mest fremtredende. Veldig gode høyttalere, men da helst i rom med god akustikk.

B&W CM7 har en fantastisk mellomtone og er ganske avrundet i diskanten. Veldig bra på all musikk som ikke stiller store krav til bassgjengivelse, for da låter det fort litt anstrengt. Trives best med forsterkere som er litt lett på tå som kan få dem til å åpne seg. Jeg har god erfaring med Arcam og Densen. Vil tro at merker som Creek og Marantz også vil være bra her, kanskje også Denon. Mer skeptisk til HK i denne sammenhengen.

Syns det er litt rart at dere opplever PSB som skarpe i toppen. 12 000 er prisen på Imagine T. Image-serien er billigere. Fidelity skriver: http://interconnect.no/files/dokumen...magine%20T.pdf Men hvis han som skal handle her har hørt dem og ikke likte dem, så er jo den meningen det viktigste.

Kef syns jeg også er gode all-roundere (men ikke like "dypt" lydbilde som PSB. Basert på det jeg har hørt av forgjengeren iQ9)Det samme med System Audio Ranger. Hvis de fremdeles selges til 15000.-, så må da de også være et godt alternativ mener jeg!

Det ideelle vil jo være om du selv får testet noen høyttalere i det rommet som du skal bruke dem. Ikke uvanlig at det gir en helt annen konklusjon enn det en vil trekke under helt andre forhold i en butikk.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. Audiovector så hørte jeg på noe som må ha vært forgjengeren til S3 tror jeg, for ca 5-6 år siden. Da fallt valget på Patos Lyric 402 siden jeg hørte mest på rock og pop den gang (nå er det mye mer variert). S3 ble for lyse. Men er nysjerrig på om det har skjedd litt med dem siden den gang, bla. siden prisen har steget med 4-5000,-

Med "skrap" så mente jeg at jeg syntes de var dri.. dårlige
    Bla. skarp diskant + tendenser til litt bokselyd. Men jeg lar tvilen komme høyttalerene til gode siden de hadde så dårlige forhold i butikk.

Leste forresten omtale av MA RX6, Monitor Audio har jeg aldri hatt mulighet til og høre selv, men hører nesten bare pene ord om det merket. De ble vurdert opp mot B&W DM684 i testen. DM684 har jeg også hørt i butikk, syntes de ble veldig mørke og for like Patos'ene mine (bare dårligere, i mine ører), nesten som en light utgave av Patos'ene, så de ble avskrevet av den grunn

når det gjelder PSBene så syns ikke jeg de var sååå dårlige, overasker meg litt egentlig, jeg forsøkte liksom å forklare grunnen til at jeg ikke likte dem for meg selv med at det var feil kombinasjon, feil rom og ikke innspillt.
    For min del var det diskanten jeg hengte meg oppi, ble veldig feil for meg slik det låt da, men vil da tro de har noen gode kvaliteter også selvom jeg ikke på den korte demoen fikk noe godt inntrykk.

Har lite erfaring med Patos, hørte Lyric 402 på demo et par ganger og kjøpte litt forskjellig "billig" patos til litt variert bruk, men mener da bestemt at 402 falt i smak og de Basic sakene var den kinaproduserte runden så kan vel ikke sammenliknes med ekte patos.

B&W i denne prisklassen har en tendens til å bli så snille at de blir litt kjedelige syns nå jeg, men så er det også litt fordi Dali er rake motsettningen og ofte blir demonstrert rett etter eller før, da høres forskjelden voldsom ut.

Nå har jeg vert med å vist Mordaunt Short på messe selv så med fare for å være litt partisk syns jeg du burde se på noen modeller defra også. Mezzo serien deres har fått noen gode ommtaler !! :Mezzo 6 floorstander / Mezzo / Reviews / Mordaunt Short

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 62 akkurat på metern etter hva jeg husker.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra XTZ 99.36 til SVS MTS-01 og vil si at 99.36 fungerer bedre på musikk enn mts-01. Så hvis musikk er 1. prioritet så er valget enkelt. Hvis det er kinolyd som er prioritet nummer 1. så er mts-01 langt mer dynamiske enn XTZ og fungerer bedre til den bruken. Jeg skal sette opp ett dedikert anlegg til musikk innen kort tid og da blir XTZ på meg igjen..:-D

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om to ganger så var jeg nok i overkant "hard" mot PSB'ene (skal være litt mere ydmyk jeg ).
    Det som var problemet var nok at jeg hadde veldig høye forventninger til dem, siden jeg har hørt mye pent om de. Samtidig så kan det jo hende at de ikke var spillt inn skikkelig i butikk. Og i tillegg så fikk jeg ikke hørt på dem i demorom, bare ute i butikk, han virket litt uinteressert han jeg snakket med, så jeg ble nok farget av det. For det er jo ikke til og komme unna at når de får såpass bra omtaler, så må jo PSB folkene ha gjort noe rett med Image T, hehe...

Strandberg i Skien vet jeg har dem, og der er de jo vanligvis veldig greie, så hvis jeg spør dem får jeg sikkert lånt med et par hjem til test (event. deponert).

Litt synd at jeg kansje ikke får gjort det samme med XTZ, bor nok litt for langt fra surround på Skedsmokorset til at jeg drar dit.

Antiloop:
    Ja det er musikk som har 1. pri, det er kansje 80-90% av bruken. Hvilken forsterker brukte du på XTZ?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir veldig nysjerrig på Mordaunt Short også nå, når en skal ta litt hensyn til utseende så var de veldig bra og se på (forfengeligheten lenge leve... men ikke helt uten villkår, lyd er viktigst selvsagt ).
    Er det noen i Vestfold/Telemark/Buskerud området som fører disse tro?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir veldig nysjerrig på Mordaunt Short også nå, når en skal ta litt hensyn til utseende så var de veldig bra og se på (forfengeligheten lenge leve... men ikke helt uten villkår, lyd er viktigst selvsagt ).
    Er det noen i Vestfold/Telemark/Buskerud området som fører disse tro?
    Som nevnt har jeg vert med på noen messer og vist de høytalerene selv, blant annet i Tønsberg, men det er desverre litt som med XTZ at de ikke er helt lette å få demo på
    På en annen side er det sikkert ikke umulig å få testet et par på hjemmlån om du er mer enn middels intressert.
    Bare å høre med Jørn Rune i Midgard Audio om mulighetene for sånt.

Mordaunt Short har fire gulvstående modeller mellom 9 og 18k og de er penere i virkligheten enn på bildene der.

Men med mindre jeg har oversett noe viktig så er det nevnt veldig lite om musikksmak her, kunne du tenke deg å fortelle litt mer om det? Er dette noe du kunne tenke deg å utvide til surround senere eller vil du bytte ut recieveren og gå for en dedikert stereo?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vanskelig for å forstå hvordan MTS-01 kan være spessielt mer dynamiske en XTZ 99.36, men jeg har ikke hørt dem så har må jeg bare ta Antiloop sit ord for god fisk. Men jeg gikk fra Klipsch rett over til XTZ og det er kun i mildbassen/bassen jeg savner dynamikken til Klipschene. I diskant og mellomtone smeller det veldig bra i XTZ mine.

Hvis jeg ikke husker feil hadde ikke du egen effekt til XTZ Antiloop? Du fikk XPA-3 i bytte mot dine XTZ?
    Jeg kunne aldri hatt XTZ uten eget effekttrinn for å si det sånn, de trenger effekt for å spille dynamisk, det går igjen i alle tester jeg har lest av dem også.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MTS spiller bedre på film synes jeg enn hva XTZ gjorde. Opplever flere detaljer i lyden på de. Men til musikk er jo XTZ uslålige. Hadde en 5 kanals effekt på XTZ tidligere ja.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men med mindre jeg har oversett noe viktig så er det nevnt veldig lite om musikksmak her, kunne du tenke deg å fortelle litt mer om det? Er dette noe du kunne tenke deg å utvide til surround senere eller vil du bytte ut recieveren og gå for en dedikert stereo?
    Neida, du har ikke oversett noe
    Jeg holdt det litt åpent siden jeg hører på mye forskjellig. Hører mye på rock og pop (Allt fra Otep og Slipknot til Bertine Zetliz og D'Sound), men det er oftest som "bakgrunnsmusikk". Når jeg virkelig kobler ut og lytter til musikk går det mye på Bel Canto, Ani Difranco, Motorpsycho, Pink Floyd, Depech Mode og U2 for og nevne noe.

Har ett surround oppsett i dag som jeg tenkte og beholde i denne omgang, beholder AV receiveren også, jeg kan eventuellt utvide med en dedikert effekt senere (eller en integrert med "home theatre" inngang). Det går jo ca 80-90% på musikk hos meg (resten er film og ps3) men jeg "lytter" aldri på film på samme måte som jeg lytter til musikk, så det er det som er viktigst

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat fått inn PSB Imagine T i stua her nå, og kan ikke gjøre annet en å skryte! Fantastisk varm å behagelig lyd. Lyd&Bilde sin test beskriver min opplevelse ganske bra. Bruker den sammen med en Onkyo NR807.

Kan absolutt anbefale de, og ps det ble en annen lyd fra demorommet til stua ;-)

Image er en billigere høyttaler, som koster halvparten. Ikke sammenlignbart mtp detaljer og oppløsning.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Jeg har akkurat fått inn PSB Imagine T i stua her nå, og kan ikke gjøre annet en å skryte! Fantastisk varm å behagelig lyd. Lyd&Bilde sin test beskriver min opplevelse ganske bra. Bruker den sammen med en Onkyo NR807.

Kan absolutt anbefale de, og ps det ble en annen lyd fra demorommet til stua ;-)

Image er en billigere høyttaler, som koster halvparten. Ikke sammenlignbart mtp detaljer og oppløsning.
    Ojojoj, nå har jeg driti meg ut her, jeg har hele tiden ment Imagine T jeg altså, ikke Image... det var en skrivefeil jeg gjorde fra første innlegg. Sorry til alle som har missforstått meg (det er ikke så rart).
    Men jeg legger meg flat jeg nå altså, må ha hatt veldig uflaks på lyttetesten i butikk, skal gi Imagine T en ny sjanse, det kan se ut som det er det eneste riktige å gjøre

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •