Noen høyttalere fra 9-17000 kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vienna

Sjekk prisen på Vienna Mozart Grand hos X3MHC. Du er nok i nærheten av budsjettet ditt, og det er meget gode høyttalere.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    MTS spiller bedre på film synes jeg enn hva XTZ gjorde. Opplever flere detaljer i lyden på de. Men til musikk er jo XTZ uslålige. Hadde en 5 kanals effekt på XTZ tidligere ja.
    Ok =)

Tror trådstarter må dra å lytte og lese seg opp litt selv her, han har ihvertfall en del gode kandidater. Smaken er som baken når det kommer til lyd, så ikke kjøp bare på bakgrunn av andres anbefalinger det fører til hyppige utskiftninger.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ok =)

Tror trådstarter må dra å lytte og lese seg opp litt selv her, han har ihvertfall en del gode kandidater. Smaken er som baken når det kommer til lyd, så ikke kjøp bare på bakgrunn av andres anbefalinger det fører til hyppige utskiftninger.
    Det er veldig fint med anbefalinger til og starte med, slik at en kan snevre inn litt på antall ht en skal høre på. Ikke fordi det ikke er morro og lytte, men det finnes jo ett helt "vansinnigt" stort antall merker og velge mellom, spesiellt i denne prisklassen. Dessuten er det jo alltid gøy og diskutere hifi. Men føler som du sier, at det er en del gode kandidater her nå

Har vel kommet frem til noen høyttalere jeg vil høre på nå ihvertfall, foreløpig er det:
    PSB - Imagine T (jeg gir de en lytt til, liker utseende og str. på dem)
    XTZ - 99.36, denne også får bra omtale, men prøver de kun hvis jeg får lånt/deponert på ett par hos surround.no
    Mordaunt Short - Mezzo 6 (disse fikk faktisk bedre omtale enn Mezzo 8 av WhatHiFi)

Har mistet litt interessen for B&W CM7, for det de fleste fokuserer på der er mellomtone mellomtone og atter mellomtone, hehe. Savner litt mellomtone på Patos'ene men er redd nedturen blir stor ift bass området på CM7 (er forberedt på og få mindre av det meste innen bass uansett hva jeg bytter til forsåvidt, men litt mindre er helt greit), må selvsagt ta en lytt hos Klubben først for og høre hvordan de låter, før jeg avskriver de helt da

Kansje jeg har glemt ett merke eller to, frister og høre på KEF iQ90 også forresten. Jeg solgte KEF (ofte sammen med Onkyo) mens jeg jobbet som ekstrahjelp i en expert butikk for ca 7 år siden mens jeg studerte, og ble veldig glad i det merket den gang (da var det iQ5 og iQ7 jeg solgte mest av)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.
    Har lest den et par ganger allerede tror jeg, hehe.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjør ingen feil om du bestiller et par XTZ 99.36 uhørt. Jeg kjøpte de også uten å ha hørt de og lyden er rett og slett fantastisk til prisen. Lettsolgt er de også om du ikke skulle bli førnøyd.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Det er veldig fint med anbefalinger til og starte med, slik at en kan snevre inn litt på antall ht en skal høre på. Ikke fordi det ikke er morro og lytte, men det finnes jo ett helt "vansinnigt" stort antall merker og velge mellom, spesiellt i denne prisklassen. Dessuten er det jo alltid gøy og diskutere hifi. Men føler som du sier, at det er en del gode kandidater her nå

Har vel kommet frem til noen høyttalere jeg vil høre på nå ihvertfall, foreløpig er det:
    PSB - Imagine T (jeg gir de en lytt til, liker utseende og str. på dem)
    XTZ - 99.36, denne også får bra omtale, men prøver de kun hvis jeg får lånt/deponert på ett par hos surround.no
    Mordaunt Short - Mezzo 6 (disse fikk faktisk bedre omtale enn Mezzo 8 av WhatHiFi)

Har mistet litt interessen for B&W CM7, for det de fleste fokuserer på der er mellomtone mellomtone og atter mellomtone, hehe. Savner litt mellomtone på Patos'ene men er redd nedturen blir stor ift bass området på CM7 (er forberedt på og få mindre av det meste innen bass uansett hva jeg bytter til forsåvidt, men litt mindre er helt greit), må selvsagt ta en lytt hos Klubben først for og høre hvordan de låter, før jeg avskriver de helt da

Kansje jeg har glemt ett merke eller to, frister og høre på KEF iQ90 også forresten. Jeg solgte KEF (ofte sammen med Onkyo) mens jeg jobbet som ekstrahjelp i en expert butikk for ca 7 år siden mens jeg studerte, og ble veldig glad i det merket den gang (da var det iQ5 og iQ7 jeg solgte mest av)
    Var forøvrig KEF IQ70 jeg vurderte før jeg endte på PSB'ene. Kef ble veldig skrikete å masete sammenlignet.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, da tok jeg en sjans. Bestillte Kef iQ90 hos Elkjøp for 9000,-

Flere som sier de kan bli litt masete i diskanten, men det jeg håper er at forsterkeren vil "kompensere" litt for det, HK'en min er nemlig litt forsiktig der.

Høres ikke det logisk ut?

Spennende blir det uansett, og til den prisen så er det jo ikke så ille om det ikke fungerer (må kunne gå ann og selge uten for stort tap), da får jeg isåfall lete videre

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere som sier de kan bli litt masete i diskanten, men det jeg håper er at forsterkeren vil "kompensere" litt for det, HK'en min er nemlig litt forsiktig der.

Høres ikke det logisk ut?

Spennende blir det uansett, og til den prisen så er det jo ikke så ille om det ikke fungerer (må kunne gå ann og selge uten for stort tap), da får jeg isåfall lete videre
    Gratulerer! Dette er et knalltilbud, og høyttalerne er utvilsomt noe av det beste du får i prisklassen!

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Gratulerer! Dette er et knalltilbud, og høyttalerne er utvilsomt noe av det beste du får i prisklassen!
    Takk for det

For og spørre litt dumt, tenkte du på prisklassen 9000,- eller 16000,- da?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte det samme denne helgen. Kjøpe for å teste. Men det blir vel med tanken...VinglePetter;-)

Det må jo uansett være en god deal. Men hva regner du med blir bedre enn L402? Disse er vel regnet for å være meget bra, men litt "mørke"?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Det må jo uansett være en god deal. Men hva regner du med blir bedre enn L402? Disse er vel regnet for å være meget bra, men litt "mørke"?
    Vel, det var vel mye for og få litt forandring blandt annet, for jeg var jo egentlig fornøyd med L402 Jeg hadde Mk1, de ble vel bedre fra Mk2 tror jeg.

Men med HK som er litt mørk sammen med de "gamle" L402 så ble det veldig mørkt sammen, så håper at lydbildet blir litt "lettere" for og si det sånn. Håper ihvertfall å få litt bedre mellomtone og diskant.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det var vel mye for og få litt forandring blandt annet, for jeg var jo egentlig fornøyd med L402 Jeg hadde Mk1, de ble vel bedre fra Mk2 tror jeg.

Men med HK som er litt mørk sammen med de "gamle" L402 så ble det veldig mørkt sammen, så håper at lydbildet blir litt "lettere" for og si det sånn. Håper ihvertfall å få litt bedre mellomtone og diskant.
    Jeg husker jeg hørte disse i forretningen da de kom (L402). Tror de ble spilt med de svære Vincentene (SP991?). Og jeg hadde hakeslipp. Så mye og punchy bass fra 2x6,5" hadde jeg aldri forventet! Den gang syntes jeg at de "ga seg" litt fort når det ble høyt og de var som sagt litt mørke i lyden. I dag vil jeg gjerne at det skal være "kjapt" også og på det husker jeg ikke hvordan de var.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For og spørre litt dumt, tenkte du på prisklassen 9000,- eller 16000,- da?
    Jeg lyttet til forgjengeren iQ9 som kostet 12-13 000 for et år eller to siden, og syns den låt bra! Har i grunn ikke noe mer grunnlag å vurdere på enn det...

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg husker jeg hørte disse i forretningen da de kom (L402). Tror de ble spilt med de svære Vincentene (SP991?). Og jeg hadde hakeslipp. Så mye og punchy bass fra 2x6,5" hadde jeg aldri forventet! Den gang syntes jeg at de "ga seg" litt fort når det ble høyt og de var som sagt litt mørke i lyden. I dag vil jeg gjerne at det skal være "kjapt" også og på det husker jeg ikke hvordan de var.
    Ja den bassen er veldig bra hvis en ser på str på elementene, og prisen på høyttalerene. Jeg er veldig spent på hvordan Kef er til sammenligning, er forberedt på at de er en del mere forsiktige, men det er egentlig helt greit. Kan bli litt voldsomme disse lyricene. Men har hatt det gøy med de på mang en fest da, selv om ikke naboene har vært like fornøyde

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •