Vil man i det hele tatt merke en xtz 8"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil man i det hele tatt merke en xtz 8"?

Vær hilset godt folk!
    Har et parr SA 1750 og de er som kjent litt tamme i bassen. Men de er jo pene som møbel og fungerer som smykker i stua. Vurderer å kjøpe noen små subber alla xtz w 8" for å supplere, MEN vil det i det hele tatt bli merkbart? Spiller mest musikk, men det hender seg at jeg snurrer litt film også. Er det noe poeng eller må man opp på minst 10"?
    Takker så mye for evt svar.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av milan
    Vær hilset godt folk!
    Har et parr SA 1750 og de er som kjent litt tamme i bassen. Men de er jo pene som møbel og fungerer som smykker i stua. Vurderer å kjøpe noen små subber alla xtz w 8" for å supplere, MEN vil det i det hele tatt bli merkbart? Spiller mest musikk, men det hender seg at jeg snurrer litt film også. Er det noe poeng eller må man opp på minst 10"?

I forhold til at Du har høyttalere som er lynraske så ville jeg vel heller satset på en sub med mer punch.
    Sjekk Focal chorus 700V SW. Jeg bruker en sånn sammen med MA GS20 Noe som er helt rått. Skikkelig brøstkassebass.
    Denne koster ca det samme som 2 XTZ 10" suber. Men den smeller der etter. det er forøvrig 11" bass i den. Focal er litt sære på det.
    går ikke super dypt men den leverer 110% i hele arbeidsområdet noe som gjør at du ikke savner noe ut over det.
    Veiledende pris på 5995,-

HI-FI Huset AS - Forsiden

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær hilset godt folk!
    Selv har jeg aldri hørt xtz sin 8", men jeg ser av størrelsen at det finnes alternative 10" som jeg har hørt.

Xtz sin 8" er 380 x 270 x 360 mm

mens denne: XLS200 er 390mmX295mmx295mm

Den er latterlig liten, og latterlig god, da spesielt på musikk! og ja.. denne merker du godt!

Selv hadde jeg to av xls200 og to tr-2 i mitt forrige oppsett, og foretok mange tester dem imellom, og jeg foretrakk alltid xls200, selv om det er en mye billigere subwoofer. (Noe som kan skyldes at de kun selger direkte fra fabrikk, hvor de også lager subber for andre britiske subwooferprodusenter)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær hilset godt folk!

Nå syns jeg ikke dine høytalere er noe tamme i bassen. De har en skikkelig snert som jeg sjeldent hører i andre høytalere så jeg regner med det er dypbassen du er ute etter.
    Uten att jeg har hørt den suben er jeg helt sikker på at du vil høre stor forskjell.
    Selv har jeg en velodyne cht.8 tommer til 4000,- parret med ett par klipsch RB-61 og det er helt topp. Jeg har en sub til men har ikke fått koblet til den ennå.
    Min bror har like dine høytalere som han kjører med ECI-3. Han prøvde min sub og sa det fylte ut bånnen og syns det var mer enn nok. Vet ikke hva han satt delinga på suben til men.
    Hvis du hovedsak skal høre på musikk ville jeg vurdert 2 stk 8 tommere istede for en 10 tommer. Alt etter hva du har råd til selvfølgelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •