Jeg trenger nye høyttalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg trenger nye høyttalere!

Etter å ha kjørt proson surround i 1 og et halv års tid nå, begynner jeg å bli virkelig sugen på en oppgradering!

Har sett litt på Magnat Vintage Serien, og modellene: 420 og 410! Tenker da å bruke 420 som front og bak høyttalere og 410 som front og bakre senter. 410 er en vanlig satelitt høyttaler.

Et annet alternativ kan være 420 i front, Vintage 4 Dipol som bakhøyttaler og 410 i de to senterkanalene.

Kom gjerne med innvendinger, og andre forslag! Vil ikke betale mer enn 7000 for komplett pakke uten subwoofer(6.0). Men dette må da selvfølgelig kunne spille bass! Hvis noen vet noe om Magnats Vintage serie er jeg veldig sugen på info. Gjerne også om subwooferne deres.

Anlegget mitt består forøvrig av Yamaha DVD-S540 og Yamaha RX-V1300! Front kablene er silspeak og resten av høyttalerkablingen er no name, men ganske greie. Digital kabelene er en enkel utgave av blue digital som fås kjøpt hos P.M audio!

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Vintage 450 i en liten periode. Synes de var altfor skarpe og metalliske i toppen. Bassen var dog bra, men som sagt. Synes de bel slitsomme å høre på i lengden. Jeg benyttet RX-V 640 og 963SA.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten avsporing, hvor mye er tollgrensa?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6000kroner per person! Så jeg kommer i tilfelle greit under denne om vi splitter opp regninga litt :lol:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg studerer litt om nye dipole høyttalere i mein hjemmekino også, og bl. a. Magnat Vintage 4 dipol.

Ser de oppgis til 4 ohm (eller 4-8 ohm). Har selv en RX-V1400. Blir 4 ohms høyttalere rundt hele linja litt vel tøft for både RX-V1300 og 1400?

Har du lest noen reviews om de dipole høyttalerne. Selv finner jeg særdeles lite informasjon om disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tiger!

Jeg kjører 4ohms rundt hele nå, men da av proson høyttalere. Forsterkeren går ikke varm av den grunn, men er alikevel ikke sikker på om dette er for tung last! Det er vel noe hifi-guruene kan svare på! Noen som melder seg?

Har ikke funnet noen tester av disse nei! Syntes det er vanskelig å finne noe om magnat vintage i det hele tatt jeg.. Men skal du bruke de som både surround og surround back da?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poco_Niño
    Men skal du bruke de som både surround og surround back da?
    Jepp, det var planen. Men jeg er i tenkeboksen fortsatt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •