XTZ W12.16 eller SVS SB-12 Plus?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ W12.16 eller SVS SB-12 Plus?

Noen som har noen formening om hvilken av disse som fungerer best til både musikk og film?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge fungerer kjempebra på begge deler, men på film skiller SVS seg ut med mer dybde. Med en SVS så hører og føler du ting i filmen du aldri får med deg med en XTZ. Men så er det dobbel pris og da.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha hatt både xtz og svs er jeg ikke i tvil, svs er mye strammere og en mye mer musikalsk sub, men for all del xtz er utrolig gode til prisen.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Etter og ha hatt både xtz og svs er jeg ikke i tvil, svs er mye strammere og en mye mer musikalsk sub, men for all del xtz er utrolig gode til prisen.
    Vil du da si at ved film er XTZ like god ?

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Begge fungerer kjempebra på begge deler, men på film skiller SVS seg ut med mer dybde. Med en SVS så hører og føler du ting i filmen du aldri får med deg med en XTZ. Men så er det dobbel pris og da.
    Gjelder det du skriver ang SVS også for SB12-Plus, som trådstarter tenkte på (den 'lille' waf-subben til SVS)? Den er jo betydelig mindre en XTZen i volum/vekt...Så jeg har litt vanskelig for å tro det.
    Du tenkte kanskje på PB12-Plus?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke erfaring med SVS, men etter å ha eid XTZ W12.16 noen uker må jeg ihvertfall si meg veldig fornøyd med måten den spiller både ved musikk og film. Jeg synes bassen er forholdsvis fast og fin og nøyaktig, men jeg har som sagt ikke hørt SVS, som veldig mange sier er enda bedre.

Jeg synes XTZen rumler og durer meget bra når jeg ser film, og gir fin og presis bass både til musikk av den mer forsiktige sorten (feks. Enya og Kemopetrol) og ikke minst til mer fengende vare ("Bring me everyone" med Mustasch er feks. ofte å høre hjemme hos oss på kveldene... YouTube - Mustasch - Bring Me Everyone, svensk musikk til svensk sub).

XTZen viste seg å ha god WAF da den kom i hus (i betydning Wife Almost Fainted), men nå har man vent seg til det nye møbelet. Foreløpig er den ikke ideelt plassert pga. plassproblemer langs veggen, men her skal ommøbleres litt, skal hive ut en reol og visstnok flytte et skap (som kona skulle vise meg hvor skulle stå, sa hun, hva hun nå mente med det), så kommer nok sub'en enda mer til sin rett.

Tror neppe du blir misfornøyd med XTZen, men nå vet jeg jo ikke hvor kresen du er på slikt. Har man nok penger kan man jo sikkert "safe" og kjøpe SVSen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha en liten og god sub, kan du velge SB12. Den kan dog ikke sammenlignes med PB/PC-subene, som spiller mye bedre, i alle fall til film. SB velger du hvis du overhode ikke har plass til større/samboer ikke tillater større. XTZ skal levere meget godt til prisen. Hvis du har penger nok til SB12, ville jeg heller kjøpt en PB/PC-12.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med andres meninger. Jeg har en SVS PB-12 Plus 2 i stuen. Den fungerer bedre på film enn musikk synes jeg. Men dette kan selvfølgelig ha med kalibrering å gjøre. Suben jeg nå skal kjøpe skal stå på "gutterommet", så den kan ikke være så alt for stor fysisk sett.. Så noe større enn XTZ W12.16 er ikke aktuelt. Derfor jeg nevner SB 12. Prisforskjellen på disse er ikke vesentlig. Jeg vil bare ha den som er best på både film og musikk..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Gjelder det du skriver ang SVS også for SB12-Plus, som trådstarter tenkte på (den 'lille' waf-subben til SVS)? Den er jo betydelig mindre en XTZen i volum/vekt...Så jeg har litt vanskelig for å tro det.
    Du tenkte kanskje på PB12-Plus?
    Må innrømme at jeg nok var litt kjapp i avtrekkeren ja. Det var PB jeg tenkte på ja. Det er så sjelden at det er snakk om SB'en at jeg overså det. Men SB'en er sikkert ikke dårlig den heller.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB'n er definitivt beste musikk suben til SVS iallefall. Og den er hakket bedre enn XTZ, og prisforskjellen på de 2 er ikke halvgal den heller.. Løp å kjøp! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skulle jo tro ut fra pris og elementet som sitter i SVS en at den er verdt pengene...12.3 Pluss element tilhører jo den dyrere serien til SVS...Så tror nok SVSèn har mer å gi en XTZ`en...Men uansett hvem du velger tror jeg ikke du blir skuffa...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtz er best på musikk og til film så kommer det ann på hva du liker,realitisk lyd eller overdreven dypbass men det er som sagt min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Ja, det er mulig Eddie er inne på noe.. Det var det jeg ønsket å finne litt ut av. Vil nok ha en kjapp og musikalsk sub som også er like bra på film..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om dette kan sammenlignes, men, jeg hadde en DIY SB12 med 12.2 element og bash 500. Solgte denne fordi xtz 99 w12s'en min fungerte MYE bedre til film her hos meg.
    SB'en spillte strammere men også kjedligere. Smak og behag. Hadde ikke stusset ett sekund på å kjøpe xtz.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en Sb-12 i mitt oppsett.
    Som nevnt over er dette en meget musikalsk sub fra Svs.
    Levere rask og definitiv bass til all slags musikk.
    Når det gjelder film går den ikke like dypt som Pb/Pc subene til SVS,
    men den klarer fint å levere godt trøkk på film også.
    Nå vet ikke jeg hvor stort rom du har,men i min gamle stue på ca 20kvm
    leverte den bra.
    Den har jo også en fordel at den er meget liten og enkel å plassere,
    noen damen i huset ihvertfall satte pris når jeg fikk min Sb-12 i hus.
    (Hun har blitt mere og mere Hifi aksepterende med tiden,derfor
    har jeg idag 2 Svs tuber i stua )
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hatt proff cailbrering hjemme men testet flere modeller av svs klipsch og har nå 2 stk xtz,beste jeg har hørt på musikk og som er kjappere enn xtz er klipsch rsw-10.det er de beste jeg har hørt samt at de går dypt nok til film også men nå er jeg den typen som ikke liker overdreven dypbass så derfor er jeg ikke helt venn med svs men som sagt det er min smak.
    skulle jeg bytte bort mine xtz så er den eneste grunnen det at hverken de(nesten) eller svs henger med bassen til la scalaen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er smak og behag som alt annet, men i midt rom blei XTZ altfor mye trykk i midtbassen, er ikke i nærheten av den stramme fine dypbassen SVS har...Fikk en finere kurve med SVS, og ikke minst dypere...Men for all del, XTZ er ingen dårlig sub for det...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt SVS PB 12 Plus(ikke SB) og testet XTZ 12.Dog i 2 forskjellige oppsett og rom.
    SVS-en ble parret med Focal Electra 946 og XTZ-en med B&W 803N.
    SVS-en spiller fra ræva til helt sykt.XTZ-en er mer stabil.Jeg hadde ikke kjøpt noen av de 2 med musikk som hovedformål.XTZ-en er etter min mening mer punchy f.eks på hardrock enn det den store SVS-en gjør.Nå koster PB 12-en 11.5k og XTZ 4k så helt rettferdig er det ikke.L-sound mener SB12-en er den beste de har til musikk,og den har en spennende konstruksjon med mange innstillinger.PS,jeg betviler litt at XTZ-en går så dypt som de påstår på papiret.Dette begrunner jeg med tester og eierskap av Velodyne SPL 1000 R og Focal SW 900 som er oppgitt til 23 og 25 hz på -3 db,og xtz oppgir også 25 hz på - 3db.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    xtz er best på musikk og til film så kommer det ann på hva du liker,realitisk lyd eller overdreven dypbass men det er som sagt min mening
    Klag på de som har laget lydsporet, ikke SUB'en som faktisk klarer å gjengi det
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Klag på de som har laget lydsporet, ikke SUB'en som faktisk klarer å gjengi det
    Har lagt merke til at det har blitt like populært å kritisere SVS for å ha rumlete bass som det har blitt å anbefale de for at de er bra. Lurer på om de to kan deles inn i følgende grupper:

- De som ikke fikk til/ikke prøvde å kalibrere sub'en.
    - De som har fått til å kalibrere sub'en.

Jeg skal innrømme at jeg i starten var skaptisk til nytten av å bruke tid på annet enn å sette utstyret der jeg ville ha det og så slå det på. Etterhvert har jeg, med godt hjelp fra mange kloke hoder her inne, funnet ut at hvis ikke utstyret blir kalibrert så kan man like gjerne handle blikkboksanlegg på Rema. Problemet er vel at enkelte ikke tror på viktigheten av dette, eller så har de ikke lykkes med å få det til og da er det mye lettere å skylde på utstyret enn på egne ferdigheter, eller kanskje mangel på sådane.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •