XTZ W12.16 eller SVS SB-12 Plus? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Til Stereo!

Vil dere anbefalt SVS PC12 Plus:

Feil oppstod

Eller XTZ 99 W12DSP:

XTZ 99 W12 DSP 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Til å spille musikk på stereoanlegget? Eller kanskje noen andre? Har XTZ 99.36 høytalere å tenkte meg en Hegel H100 USB forsterker og koble subben til RCA preout inngangen...

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tilfeldigvis både PC12 en XTZ W12 (ikke dsp) og XTZ W10.16.
    Til musikk og kun det, ville jeg faktisk anbefalt deg to XTZ W10.16. Den subben er meget god på musikk og med to stk (om du har mulighet til å plassere de symmetrisk ved siden av frontene) - får du et system som det virkelig er trykk i! Og det til en pris som er mindre enn noen av de alternativene du nevner.

Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i hva som er den enorme fordelen med DSP utgaven av XTZ W12, men jeg vil da mene at den ordinære utgaven til 3990,- er rikelig.
    SVS PC12 er kanskje ikke den jeg ville satt øverst på lista i et reint musikkrom. Den har sin enorme styrke i frekvenser hvor man vanligvis ikke kommer ved musikklytting - og således er den litt 'perle for svin' siden du ikke får utnyttet i stor grad det den virkelig er god på.

Jeg har ikke sammenlignet XTZ'ene med SVS side om side i et likt oppsett til musikklytting enda, og vil heller ikke gjøre det siden det ikke er relevant for min del.....som nevnt tidligere synest jeg XTZ 99.36 gir nok bass i pure direct modus alene - i alle fall med en kraftig forsterker. Det kommer nok litt an på musikkstilen og egne preferanser. Spiller man mye 'partymusikk' (electronica, trance, rap, ,hiphop) og enkelte typer heavy, høyt, kan det virkelig ha noe for seg med et par subwoofers.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mulighet til å plassere 2x W12.16 symetrisk med 99.36 høytalerne så det går bra! Lurer dog på hvordan dette kobles inn i Hegel H100 USB stereoforsterkeren? Jeg har jo kun i RCA inngang som brukes til å koble inn subwooferen i?

Og ja, det blir fort en del partymusikk

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OMGKINGNINE
    Jeg har mulighet til å plassere 2x W12.16 symetrisk med 99.36 høytalerne så det går bra! Lurer dog på hvordan dette kobles inn i Hegel H100 USB stereoforsterkeren? Jeg har jo kun i RCA inngang som brukes til å koble inn subwooferen i?

Og ja, det blir fort en del partymusikk
    Det løser du enkelt ved å legge en slik inn i bestillingen sammen med subbene
    Monster Y-kabel, 1 han til 2 hun Signalkabler | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Denne stapper du i sub-utgang for forsterker. Så en subkabel i hver av hunn-pluggene.

Du trenger selvsagt to sub-kabler av passende lengde. Og for å fullføre kan du også bestille en y-split inn på hver av subbene også.
    Proson Y-splitt 1 hun til 2 han Signalkabler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobles til på pre-out.