Trenger kjapp hjelp til høytalervalg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Trenger kjapp hjelp til høytalervalg!

Hei!

Har postet en tråd her før der jeg spurte om hjelp til valg av hjemmekino, til rundt 6k. Jeg fikk forslag om å gå for Dynavoice F-6 EX (Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten) og en bra hjemmekino reciever til å begynne med, og bygge meg opp derfra.

Grunnen til at det haster litt er at jeg så Lefdal sine uketilbud nettop og så de hadde Pioneer Surround Receiver (VSX919AHK) til 3 495,- som på f. eks. Expert og Elprice koster 4 999,- og 5 999,-. Hvorvidt denne er bra har jeg ikke altformye peiling på, men ved å se på specs'ene så ser den ganske grei ut etter prisen. Tilbuden går ut uken så trenger svar litt for.

Planen var isåfall å kjøpe Pioneer Sorround Reciever (VSX919AHK) og ett par Dynavoice D-6 EX til å starte med. Vil dette være et bra valg iforhold til prisen?

Hvis ikke, hva ville du heller gått for? Trenger svar for og er veldig takknemlig for all help!

Mvh
    Herofish

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av herofish
    Hei!

Har postet en tråd her før der jeg spurte om hjelp til valg av hjemmekino, til rundt 6k. Jeg fikk forslag om å gå for Dynavoice F-6 EX (Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten) og en bra hjemmekino reciever til å begynne med, og bygge meg opp derfra.

Grunnen til at det haster litt er at jeg så Lefdal sine uketilbud nettop og så de hadde Pioneer Surround Receiver (VSX919AHK) til 3 495,- som på f. eks. Expert og Elprice koster 4 999,- og 5 999,-. Hvorvidt denne er bra har jeg ikke altformye peiling på, men ved å se på specs'ene så ser den ganske grei ut etter prisen. Tilbuden går ut uken så trenger svar litt for.

Planen var isåfall å kjøpe Pioneer Sorround Reciever (VSX919AHK) og ett par Dynavoice D-6 EX til å starte med. Vil dette være et bra valg iforhold til prisen?

Hvis ikke, hva ville du heller gått for? Trenger svar for og er veldig takknemlig for all help!

Mvh
    Herofish
    Dette er nok et ok anlegg til den prisen!
    Sett denne? http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=55814&cat=13
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, sjekket det ut han hadde allerede solgt de, men takk for tipset!
    Det jeg lurer på nå da om det er noen som har forslag til relativt små høytalere som spiller høyt og bra, eller andre høytalere med smarte løsninger for små rom.

Tingen er at jeg har så og si ingen plass til gulvstående høytalere ved siden av tv'en, da må jeg ha de oppå tv bordet mitt som er forholdsvist relativt lavt. Tror dere det kommer til å funke greit at evt. Dynaavoice F-6 EX'en står oppå TV bordet? Eller bør jeg gå for en annen løsning?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av herofish
    Ja, sjekket det ut han hadde allerede solgt de, men takk for tipset!
    Det jeg lurer på nå da om det er noen som har forslag til relativt små høytalere som spiller høyt og bra, eller andre høytalere med smarte løsninger for små rom.

Tingen er at jeg har så og si ingen plass til gulvstående høytalere ved siden av tv'en, da må jeg ha de oppå tv bordet mitt som er forholdsvist relativt lavt. Tror dere det kommer til å funke greit at evt. Dynaavoice F-6 EX'en står oppå TV bordet? Eller bør jeg gå for en annen løsning?
    Tror forsterkeren er bra den, bare for å gjøre det vanskelig kan du og finne noe bra her :
    HK AVR 630
    Yamaha RXV-657
    Denon AVR 2105
    Onkyo SR603

Høres ikke ut som en umiddelbar god ide å ha F-6 gulvstående oppå bordet. Høres heller ut som om du bør gå for noen bokhylle/stativhøytalere.

DM-5 høres sikker ut som en grei høytaler til den prisen. Her er jo noen alternativer du kan se på :
    B&W DM686
    Klipsch rb61
    Triangle Titus ES

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hm.. Hvis jeg skal kjøpe bokhylle høytaler må det nok bli B&W'en du linka. Men har imidlertidig ikke så lyst på bokhøytalere ettersom det skal etterhvert bygges ut til hjemmekino og er keen på noe med kraft i fronten da.
    Og noen fronthøytalere nå som kan spille moderat høyt. Forresten hvordan vil forsterkeren jeg nevnte i første innlegg funke med B&W'en du linket?

Hvis jeg fikser slik at Dynavoice F-6 EX'en kunne stått på gulvet, burde jeg heller gå for den? Noen andre som kan være aktuelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Evt. Pioneer Surround Reciever og et par XTZ 93 WMT Pyramide sammen? Vil dette fungere bra?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe de b&w til å begynne med, pluss en surround reciver. For så å deretter kjøpe de frontene du vil, og plassere b&w bak.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fin ting med B&W er at de taper seg ikke så ille i verdi hvis du tar godt vare på dem. Ganske enkle å omsette på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken?

Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    En fin ting med B&W er at de taper seg ikke så ille i verdi hvis du tar godt vare på dem. Ganske enkle å omsette på bruktmarkedet.
    Ja, det er jo greit. Men høytalerene skal primært stå helt stille så det er ikke det jeg ser mest etter. Men trenger råd.. Hvis jeg går får Pioneer 7.1 Recieveren nevnt i første post, burde jeg gå for Dynavoice F-6 EX, B&W DM686 eller XTZ 93 WMT Pyramide? Evt. hvilke andre valg har jeg til 1000-3000 kroner?

For B&W'en kommer totalsummen opp i 7500,- (6500,- hvis jeg får B&W'ene brukt) som er ett stykke over det jeg hadde planer om å bruke. Men hvis jeg går for Dynavoice F-6 EX'en ligger jeg rundt det som passer for meg (5000,-). Hva er forskjellen på B&W'en, XTZ'en og Dynavoice'en? B&W'en koster jo nesten det tredobbelte av F-6'en!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden