Komplett surroundsystem til maks 20 lapper

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett surroundsystem til maks 20 lapper

Jeg vet at de er mange liknende tråder tilgjengelig her, men håper allikevel at noen vil hjelpe meg mot et valg av nytt surroundoppsett.

Målet mitt er at totalprisen ikke overstiger 20 000 kr, og selvfølgelig få mest mulig ut av pengene.

Jeg har denne TV-en: Sharp LC-46XL2

Det jeg skal ha er:

- Surroundreciever.
    - 5.0 (inkl. sub i høttaler), 5.1 eller 5.2 høyttaleroppsett.
    - Blu-rayspiller.
    - Lydkabler.

Jeg har hittil sett på noen alternativer:

Receiver: Onkyo TX-SR607 Surroundreceiver.
    (Klarer denne å drive høttalerne under greit?)

Høyttalere:

1) XTZ 99/93 Surroundsystem fra surround.no.

2) JBL ES80 Høyttalerpakke fra soundgarden.no.

3) Audio Pro Blue Diamond V3 pakke fra en eller annen forhandler.

Blu-rayspiller:
    Panasonic DMP-BD60.

Etter å ha lest tester og omtaler har jeg halvveis forelsket meg litt i XTZ-systemet. Men har ikke hatt muligheten til å høre det. Blue Diamond-systemet har jeg hørt, men tror dette var V2 og ikke V3. Ble spesielt overrasket over trøkken i sub-ene i disse høyttalerene. Og syntes de låt jevnt over veldig bra. JBL-systemet fikk jeg høre i ca. 1 min på soundgarden før et eller annet tok kvelden, men det hørtes ganske bra ut.

Jeg bor i en leilighet der det er åpen kjøkken/stue-løsning. Stue-delen er ca. 20 kvadratmeter, der jeg har en sitteavstand til TV på ca. 4 meter.

Om noen har formeninger om disse produktene og/eller andre produkter i samme prisklasse setter jeg stor pris på om dere deler meningene deres med meg! Og om noen eventuelt vet om butikker i Sverige som selger produktene billigere enn i Norge, setter jeg også pris på om dere nevner det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra til Hifiklubben og hør på Concept pakka til 10000kr (tror den koster 8500kr i en begrensa periode). Og kjør på med Denon 2310. Bluray spiller... hmm.. Sony 360 er en god spiller!! Koster under 2k.

PS. Om concept pakka koster 8500kr nå.. spør om du kan få med concept 12" subben istede og betale mellomlegget...

Et anna system du burde sjekke ut er følgende:
    Harman Kardon hjemmekinohøyttalere Sort - Harman/Kardon - Høyttalere - Harman Kardon hjemmekinohøyttalere Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital
    +
    Harman Kardon AVR255, 7.1 Receiver - Harman/Kardon - Receiver/Forsterker - Harman Kardon AVR255, 7.1 Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Dette spiller faktisk over all forventning!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dra til Hifiklubben og hør på Concept pakka til 10000kr (tror den koster 8500kr i en begrensa periode). Og kjør på med Denon 2310. Bluray spiller... hmm.. Sony 360 er en god spiller!! Koster under 2k.

PS. Om concept pakka koster 8500kr nå.. spør om du kan få med concept 12" subben istede og betale mellomlegget...

Et anna system du burde sjekke ut er følgende:
    Harman Kardon hjemmekinohøyttalere Sort - Harman/Kardon - Høyttalere - Harman Kardon hjemmekinohøyttalere Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital
    +
    Harman Kardon AVR255, 7.1 Receiver - Harman/Kardon - Receiver/Forsterker - Harman Kardon AVR255, 7.1 Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Dette spiller faktisk over all forventning!!!

Takk for svar!
    Kommer til å følge ditt råd og dra til hifi-klubben for å høre litt, da veien dit er kort Men på hvilke punkter er Denon-receiveren bedre enn Onkyo?
    Og da du anbefalte Concept-pakka, mente du da at du tror de jevnt over måler seg med/er bedre enn alternativene jeg nevnte?

Når det gjelder HK-systemet. Er det så bra at det på noen punkter kan sammenliknes med et større system som de nevnte?

Takk

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler:

Onkyo TX-NR807. Lefdal - 7390,-

SVS SBS-01 5.0 Surround. Lsound - 4990,-

SVS PC12-NSD subwoofer. Lsound - 6290,-

SONY BDP-S360 Blu-ray avspiller - AVshop - 1699,-

Kabler finner du billig på Biltema eller Clas Ohlson.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har tenkt på effektforsterker etterhvert så styr unna Onkyo 607.
    Den har ikke pre out.
    Antiloop sitt forslag er meget bra. Da får du en bedre receiver og en god subwoofer også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, Antiloop sitt forslag er veldig bra. Og når du føler for litt ekstra trykk i front kan du kjøpe nye fronthøytalere eller frontrekke og utvide til 7.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode forslag! Har hørt mye bra om SVS!

Men vet dere hvordan SVS-høyttalerene er i forhold til de jeg har vurdert hittil? Og vet dere om alternative receivere som er noe billigere enn Onkyo TX-NR807? Og hvordan er centeren til SVS-systemet? Synes den er et viktig ledd!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen antiloop!

Har denne receiveren pre out? Så ikke noe om det..

Fant høyttalerene og receiveren for kr 7500 som pakkepris! Det må da være et bra tilbud?!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting til antiloop: Jeg har lest litt i tråden til SVS-høyttalerne, og virker å være litt delte meninger om hvordan de er på musikk. Film er hovedprioriteten min, men musikk er for all del også viktig! Hva er din mening her? Om jeg eventuelt hadde gått for pakketilbudet jeg nevnte, kan jeg jo spare noen kroner og heller oppgradere frontene etter en stund!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth90
    En liten ting til antiloop: Jeg har lest litt i tråden til SVS-høyttalerne, og virker å være litt delte meninger om hvordan de er på musikk. Film er hovedprioriteten min, men musikk er for all del også viktig! Hva er din mening her? Om jeg eventuelt hadde gått for pakketilbudet jeg nevnte, kan jeg jo spare noen kroner og heller oppgradere frontene etter en stund!
    Nå har jeg kun subwoofer fra svs, men jeg må si den fungerer veldig bra til musikk også Er langt ifra bare rumlebass som mange påstår.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Nå har jeg kun subwoofer fra svs, men jeg må si den fungerer veldig bra til musikk også Er langt ifra bare rumlebass som mange påstår.

Tenkte på høyttalerne: SVS SBS-01 5.0 Surround.
    Men godt å høre at sub-en funker bra på musikk

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville absolutt lyttet mer til JBL ES-pakken, synst det er veldig mye for pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Ville absolutt lyttet mer til JBL ES-pakken, synst det er veldig mye for pengene!
    Tror på det! Kommer aldri til å klare og bestemme meg :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Jeg har heller aldri opplevd denne rumlebassen noen prater om...Synes den er knallbra på det meste...:grin:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for tiden SVS STS-01 front, SCS-01 senter og SBS bak. Jeg begynte med SBS'ene som fronter og jeg kan ikke engang prøve å beskrive hvor bra de er, særlig til å koste 2000kr. Senteren er perfekt sammen med SBS'ene. Med STS'ene så må jeg skru opp nivået på senteren litt, men den henger med uten antydning til problemer. Disse høyttalerne tror jeg er skuddsikre.

Jeg har Yamaha receiver som jeg synes ødelegger litt av godlyden med EQ'en, men med utkoblet EQ evt. Pure Direct som jeg ofte bruker så er det veldig pent. Ingen problemer med å sitte å nyte Diana Krall med lukkede øyne.

Jeg har også 2 x SVS PC12-NSD og de som påstår at SVS bare lager rumlebass kan ikke å kalibrere sub. Så enkelt er det.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mye de koster for tiden, men har veldig sans for Audio Pro Diamond serien. Enten blue uten ekstern sub, eller black med. Spiller veldig bra på musikk.

Sånn da har du fått anbefalinger på alle alternativene dine...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flere gode tips! Noen som vet om XTZ sin 99 W12.16 sub kan måle seg med SVSen? Eventuelt om XTZen spiller bra sammen med SVS-pakka? Eller om SVS-subben er verdt de ekstra kronene?

Blir bare vanskeligere og vanskeligere for meg å bestemme meg, så fint om folk bruker tråden til å argumentere litt mellom de nevnte alternativene! Må si at SVS-pakka frister etter hva flere av dere har sagt, men de andre alternativene er fortsatt aktuelle!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vet ikke hvor mye de koster for tiden, men har veldig sans for Audio Pro Diamond serien. Enten blue uten ekstern sub, eller black med. Spiller veldig bra på musikk.

Sånn da har du fått anbefalinger på alle alternativene dine...

BM Audio

Ser ut som en grei pris, men usikker på hva de tidligere versjonene har kostet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth90
    Jeg vet at de er mange liknende tråder tilgjengelig her, men håper allikevel at noen vil hjelpe meg mot et valg av nytt surroundoppsett.

Målet mitt er at totalprisen ikke overstiger 20 000 kr, og selvfølgelig få mest mulig ut av pengene.

Jeg har denne TV-en: Sharp LC-46XL2

Det jeg skal ha er:

- Surroundreciever.
    - 5.0 (inkl. sub i høttaler), 5.1 eller 5.2 høyttaleroppsett.
    - Blu-rayspiller.
    - Lydkabler.

Jeg har hittil sett på noen alternativer:

Receiver: Onkyo TX-SR607 Surroundreceiver.
    (Klarer denne å drive høttalerne under greit?)

Høyttalere:

1) XTZ 99/93 Surroundsystem fra surround.no.

2) JBL ES80 Høyttalerpakke fra soundgarden.no.

3) Audio Pro Blue Diamond V3 pakke fra en eller annen forhandler.

Blu-rayspiller:
    Panasonic DMP-BD60.

Etter å ha lest tester og omtaler har jeg halvveis forelsket meg litt i XTZ-systemet. Men har ikke hatt muligheten til å høre det. Blue Diamond-systemet har jeg hørt, men tror dette var V2 og ikke V3. Ble spesielt overrasket over trøkken i sub-ene i disse høyttalerene. Og syntes de låt jevnt over veldig bra. JBL-systemet fikk jeg høre i ca. 1 min på soundgarden før et eller annet tok kvelden, men det hørtes ganske bra ut.

Jeg bor i en leilighet der det er åpen kjøkken/stue-løsning. Stue-delen er ca. 20 kvadratmeter, der jeg har en sitteavstand til TV på ca. 4 meter.

Om noen har formeninger om disse produktene og/eller andre produkter i samme prisklasse setter jeg stor pris på om dere deler meningene deres med meg! Og om noen eventuelt vet om butikker i Sverige som selger produktene billigere enn i Norge, setter jeg også pris på om dere nevner det.
    gå for onkyo 807 i hvert fall, og XTZ 99/93 Surroundsystem, synes xtz subber er like bra på musikk som svs, men svs er bedre på film, men med xtz får du MYE for pengene

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •