Bytte Dynavoice F6 mot Klipsch F-1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte Dynavoice F6 mot Klipsch F-1?

Ønsker å bytte ut f-6'ne mine da jeg ønsker litt mer "trøkk" under film. Er lei av blåselyder o.l når jeg hører på metallica! :-o

Vil jeg merke stor forskjell på de jeg har nå, og Klipsch F-1?
    Er det vits å oppgradere til disse?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hva med å kjøpe en sub istede, da får du godt trykk. kommer jo ann på hvor mye penger du er ute etter å sløse på lyd i denne omgang.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller spart litt lenger til f2 eller f3. Da vil du få betraktelig mer trykk.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hmm, hva med å kjøpe en sub istede, da får du godt trykk. kommer jo ann på hvor mye penger du er ute etter å sløse på lyd i denne omgang.
    Han har jo en sub=)

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Han har jo en sub=)
    Jeg vet xD

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Ønsker å bytte ut f-6'ne mine da jeg ønsker litt mer "trøkk" under film. Er lei av blåselyder o.l når jeg hører på metallica! :-o

Vil jeg merke stor forskjell på de jeg har nå, og Klipsch F-1?
    Er det vits å oppgradere til disse?
    Nå har jeg ikke hørt F6 da, men F1 klarer og gi deg en goddel bass trøkk og tåler en god støyt for å si det sånn da.. Jeg føler at de spiller bedre bass-messig enn CV (trenger ikke å kommenteres).. Men en sub hjelper jo mye mer på dypbass og den som treffer deg enda hardare osv.. Men alt i alt er Klipsch F1 super mtp. PRIS og YTELSE!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Nå har jeg ikke hørt F6 da, men F1 klarer og gi deg en goddel bass trøkk og tåler en god støyt for å si det sånn da.. Jeg føler at de spiller bedre bass-messig enn CV (trenger ikke å kommenteres).. Men en sub hjelper jo mye mer på dypbass og den som treffer deg enda hardare osv.. Men alt i alt er Klipsch F1 super mtp. PRIS og YTELSE!
    Så du vil si at F1 er verdt 3 laken?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med feks dynavoice m65? Disse trykker en del mer enn F6 og jeg tipper at de trykker en del mer enn F1. Jeg har hatt stativutgv av F1(klipsch b3) og syns denne manglet mye bass og mellomtone, men veldig klar og oppløst diskant, men litt for mye! Men dette var stativutg, F1 vil nok gå en del dypere...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du vil si at F1 er verdt 3 laken?
    Hver bidige krone.. Etter hva jeg har opplevd så går Klipsch F1 dypere i bassen enn CV 12".. Klarer og levere en god mengde trøkk og har ikke hørt noen som helst forvrenging.. Spiller høyt og godt! Men du vil jo selvfølgelig få mye mer trøkk med større høyttalere og bedre elementer og ikke minst fler elementer.. Men ja jeg kan STERKT anbefale F1.. Etter det jeg har lest er de bedre enn de M65-ex.. Du får kanskje litt mer trøkk ut av de pga. fler elementer..

Klipsch har en høyere peak effekt da enn Dynavoice, og høyere følsomhet.. Så Klipsch er en mye lettere høyttaler og drive for forsterker b.la.. Men F1 er jo en god start på "high-end" høyttalere da, om du kan si det.. Dynavoice vil nok ikke gi deg like godt og detaljert lydbilde vil jeg tro.. Klipsch har en spesiell diskant

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt F1 og syns absolutt denne er verdt 3 lapper ja, du vil ikke bli skuffet.........så meg rundt og lurte på hvor subben var når jeg fikk en demo av disse.

Har også hatt b3 og denne spiller sinnsykt bra til å bare koste 3lapper, kanskje ikke den råeste bassen men mellomtone og diskant er glimrende og jammen kan disse spille høyt, b3 og en sub så har du ett veldig bra stereo oppsett for mindre rom etter min mening.

Men gå for F1 du, tror du blir overraska over hvor bra en liten 6.5" og diskant spiller:grin:

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Har hørt F1 og syns absolutt denne er verdt 3 lapper ja, du vil ikke bli skuffet.........så meg rundt og lurte på hvor subben var når jeg fikk en demo av disse.

Har også hatt b3 og denne spiller sinnsykt bra til å bare koste 3lapper, kanskje ikke den råeste bassen men mellomtone og diskant er glimrende og jammen kan disse spille høyt, b3 og en sub så har du ett veldig bra stereo oppsett for mindre rom etter min mening.

Men gå for F1 du, tror du blir overraska over hvor bra en liten 6.5" og diskant spiller:grin:
    Er helt rett det han sier.. De tåler en ganske stor trøkk og går ganske lavt, så du får en goddel trøkk, selvfølgelig ikke den "tungste", men merkverdig mye til å være en 6,5".. Det er nok pga. konstruksjonen at den klarer og gjenngi såpass mye bass.. Men uansett, du har vel en Soundgarden butikk i nærheten du kanskje kunne reist på besøk og prøvehørt de?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da står valget mellom Dynavoice m65 og Klipsch F1. Er m65, eller F1 det beste valDget til 70% film og 30" musikk?

Begge koster 3000,-, men F1 har kostet 5000,-. Sier dette noe om at Klipsch'n er mer påkostet? Hvordan er forskjellene mellom disse mtp. bruksområde?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da står valget mellom Dynavoice m65 og Klipsch F1. Er m65, eller F1 det beste valDget til 70% film og 30" musikk?

Begge koster 3000,-, men F1 har kostet 5000,-. Sier dette noe om at Klipsch'n er mer påkostet? Hvordan er forskjellene mellom disse mtp. bruksområde?
    Dynavoicen kan nok trøkke mer i bassområdet, da den er større og med mer elementer osv. Men denne går jo ikke under "hifi" da på en måte, men F1 kan du betegne som en start på "hifi".. Vil få mye mer detaljert lydbilde og framhevning i lyden da med Klipsch framfor Dynavoicen, men skal ikke si det sikkert da jeg ikke har hørt den..

Klipsch er spennende og veldig underholdende på fiml!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F-1 er ikke på langt nær så bra som sine brødre i RF serien, og om du er på jakt etter en mellomting mellom F6 og RF serien så vil jeg påstå at det ikke er F serien fra klipsch du burde undersøke.
    Dynavoice M65 og M85 kan du også finne på brukten til en grei pris.
    Qln Artech 6 til 3k er jo en kandidat og Dynamite 8 (vet lite om lyden i dem) til 3500,- er jo også en kandidat i den prisklassen.

Selv ville jeg spart opp til RF-52 som trass størrelsen er en orntlig morsom høytaler. Hopp over F serien fra Klipsch.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si meg enig med Ajselj..
    Du får ikke den helt store forskjellen mellom F6 og F1, så ville ha satt pengene på konto og gått veien til RF-serien. Låter ikke på langt nær så flisete i diskanten, med en renere gjengivelse av mellomtone og bra punch i bassen.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står valget mellom:

Dynavoice M65 ex og Qln Artech 6. Begge til ca 3000,-. Rommet er vel ca 12m2.
    Har sub fra før, så viktig at den spiller litt fint, og ikke bare "cerwin vega" aktig. Hvilke bør jeg velge? Qln Artech 6 har en veiledende pris på 4000,- og ser hakket bedre ut designmessig, kanskje..

Noen?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står valget mellom:

Dynavoice M65 ex og Qln Artech 6. Begge til ca 3000,-. Rommet er vel ca 12m2.
    Har sub fra før, så viktig at den spiller litt fint, og ikke bare "cerwin vega" aktig. Hvilke bør jeg velge? Qln Artech 6 har en veiledende pris på 4000,- og ser hakket bedre ut designmessig, kanskje..

Noen?
    Begge de to er bra til prisen, syns ikke Qln burde koste noe mer enn 3k jeg da, men de er fult på høyde med M65 om ikke en tanke bedre.
    Har fortsatt et par M65 stående i gamle leiligheten kom jeg på, pleier å bruke dem på fest en gang i blant sammen med en real subb.

Har hørt Qln mindre naturligvis, men finishen er jo et plus i boka det også.

Dersom RF fra klipsch til 5-6k er for dyrt hadde jeg valgt en av de du ser på her. (kanskje valgt den som på papiret var lettest å drive, men det avhenger av fortserkeren din)

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt f-6 i kinosystem og har selv de små s-4 som kjøkken stereo. Begge disse var/er helt ok lydmessig(til prisen) men lider av mangel bass/trykk. M65 derimot skal spille ned mot 25hz(-3db) på papiret hvertfall. Så de vil nok være betraktelig mer engasjerende. Har ikke lyttet til Qln, men disse ble omtalt som halvrølpete og relativt dårlige høytalere av en selger på soundgarden, så tror nok at dyna M65 kan være et bedre valg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Har hørt f-6 i kinosystem og har selv de små s-4 som kjøkken stereo. Begge disse var/er helt ok lydmessig(til prisen) men lider av mangel bass/trykk. M65 derimot skal spille ned mot 25hz(-3db) på papiret hvertfall. Så de vil nok være betraktelig mer engasjerende. Har ikke lyttet til Qln, men disse ble omtalt som halvrølpete og relativt dårlige høytalere av en selger på soundgarden, så tror nok at dyna M65 kan være et bedre valg
    F-6 har jeg hatt selv, og absolutt toppers at de leverer som de gjør, men kan ikke forvente all verdens av noe som i starten lå på under 900,-

Har hatt M65 og de oppførte seg pent på en Cambridge fortserker men på NAD låt også de litt "halvrølpete" om jeg får si det selv, har hørt den beskrivelsen av Qln også, men det var om 2x12" modellen derfra og tildels 2x8" lillebror er nok den mest korrekte av dem om man kan si det sån og tror nok ikke forskjelden mellom de to som er nevnt her er enorme i noen retning.

Var inne å så litt på dem nå, og grunnet 2db høyere følsomhet, 1 element mer, 100,- lavere frakt pris og 7.4kg mer vekt per høytaler på Dynavoice ville jeg valgt dem.
    De er fysisk større så det kan jo også være noe som kan hjelpe deg å avgjøre her.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt har ikke hørt qln selv, så kan ikke si noe om disse.
    Stod et par på demo-utsalg til en rimelig penge, så bare spurte om det var "noe å ha". Selger følte seg kanskje litt tvunget til å komme med det utsagnet, siden jeg alt hadde fått EC+SA explorer demo

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •