hjemmekino i liten stue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjemmekino i liten stue

Hei

Ønsker litt hjelp i forbindelse med hjemmekino i stua mi.
    Jeg ønsker å ha kun fronthøyttalere og en basser, høyttalerne kan ikke være store ettersom stua er liten.
    Hadde tenkt meg noe lignende Dali concept 6, Dynavoice M65.
    Anlegget skal brukes til film og noe musikk hører for det meste på rock.

Trenger også tips angående receiver, her må det være Hdmi innganger til spillkonsoll, dekoder og dvdspiller/bluray

Prisnivå opptil 15000

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus85
    Hei

Ønsker litt hjelp i forbindelse med hjemmekino i stua mi.
    Jeg ønsker å ha kun fronthøyttalere og en basser, høyttalerne kan ikke være store ettersom stua er liten.
    Hadde tenkt meg noe lignende Dali concept 6, Dynavoice M65.
    Anlegget skal brukes til film og noe musikk hører for det meste på rock.

Trenger også tips angående receiver, her må det være Hdmi innganger til spillkonsoll, dekoder og dvdspiller/bluray

Prisnivå opptil 15000
    Nå er vel ikke Concept 6 og M65 spesielt små, du kan godt gå for mindre høytalere om du har en god "basser".
    På den måten kan du slippe unna med en mindre kraftig reciever.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch F-1, Yamaha RX-V765 og SVS PB10-NSD. 13.700kr

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Klipsch F-1, Yamaha RX-V765 og SVS PB10-NSD. 13.700kr
    F-1.... de plastikk sakene der, det kan du virkelig ikke mene? Hadde så mye heller gått for RF-52 som er veldig mye bedre enn F-1.
    Nei da hadde jeg gått for noe fra en av disse: Dynavoice, XTZ, QLN eller kanskje Yamaha. Om du går for en bra subb kan du fint gå for stativhøytaler hvor du får ennå bedre lydkvalitet.

Yamaha recievere har jeg trua på selv hvertfall, selvom både Onkyo, Denon, Pioneer og Yamaha lager bra saker så du velger ikke veldig feil uansett hvem av de du velger.

SVS er bra på subb fronten, men XTZ har også noen bra og jeg ville hvertfall vurdert subbene fra det samme merket som du kjøper høytalere fra uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hopper på her, håper det er greit, Pondus85.
    Jeg har nemlig planer om akkurat det samme. Har ikke så stor stue, og heller ikke så stort budsjett.
    Det skal brukes til tv (mest fotball), en og annen film, og musikk (type Foo Fighters etc.)
    Jeg ser for meg å bruke mellom 10' og 12' nok på dette. Har av en eller annen grunn sansen for Audio Pro Black Pearl v.3, og ser for meg disse i kombo med Audio Pro B1.19. Her må jeg finne ut om de lar seg mate med f.eks Denon AV-R1910 eller Yamaha RX-V465.

En eller annen der ute har sikkert lang erfaring med slike ting. Og det er godt, for jeg har svært lite å slå i bordet med her når det kommer til hva som kan passe ihop.

Hvordan er forresten den økonimoske delingsbrøken mellom speaker/amp/source nå for tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg belyser denne tråden igjen, da problemstillingen for mitt vedkommende er i ferd med å bli aktuell igjen for min del.

Altså, jeg skal ha ny lyd i stua i forbindelse med at jeg har bestilt plasma og bd spiller. Har sånn smått kommet frem til at Onkyo TS-XR607 er passende for min lommebok. Det finnes vel nok folk med gode erfaringer med denne til at jeg føler det er en reciever jeg kan leve med en stund.

Det som gjenstår er høyttalerne. Jeg vil ikke ha surround pr. nå, det får jeg heller ta den dagen jeg får bedre plass. Altså et 2.1 system, til ca 8.000,-. Det er tenkt brukt til tv/film og musikk, se litt lenger opp i tråden.
    Og ettersom jeg har begrenset plass ved/rundt der tven skal stå, må jeg inngå et kompromiss. Egentlig to, men det andre får jeg evt komme tilbake til seinere. Høyttalerne skal stå i ei bokhylle, der målene er 16 x 36 x 16 cm (BxHxD). Og dette er egentlig det største kompromisset.

Som tildigere nevnt i tråden har jeg sett på Audio Pro Black Pearl V.3 m sub. Men disse er for store.
    Da dukker bland annet Arcam Muso, Dali Fazon Sat og B&W M1 opp. Disse er så vidt jeg kan se egnet til formålet.

Noen andre som kan foreslå en høyttaler eller to???

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Lefdal tom for Yamaha 765?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikret meg en igår... funker fint :P

Menn ser ut som om dem ikke selger den lengre.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCato
    Jeg belyser denne tråden igjen, da problemstillingen for mitt vedkommende er i ferd med å bli aktuell igjen for min del.

Altså, jeg skal ha ny lyd i stua i forbindelse med at jeg har bestilt plasma og bd spiller. Har sånn smått kommet frem til at Onkyo TS-XR607 er passende for min lommebok. Det finnes vel nok folk med gode erfaringer med denne til at jeg føler det er en reciever jeg kan leve med en stund.

Det som gjenstår er høyttalerne. Jeg vil ikke ha surround pr. nå, det får jeg heller ta den dagen jeg får bedre plass. Altså et 2.1 system, til ca 8.000,-. Det er tenkt brukt til tv/film og musikk, se litt lenger opp i tråden.
    Og ettersom jeg har begrenset plass ved/rundt der tven skal stå, må jeg inngå et kompromiss. Egentlig to, men det andre får jeg evt komme tilbake til seinere. Høyttalerne skal stå i ei bokhylle, der målene er 16 x 36 x 16 cm (BxHxD). Og dette er egentlig det største kompromisset.

Som tildigere nevnt i tråden har jeg sett på Audio Pro Black Pearl V.3 m sub. Men disse er for store.
    Da dukker bland annet Arcam Muso, Dali Fazon Sat og B&W M1 opp. Disse er så vidt jeg kan se egnet til formålet.

Noen andre som kan foreslå en høyttaler eller to???

Sett endel på Fazon jeg også.. tenkte dra å høre på dem endag jeg får tid, mest for og høre på dem da det blir noe annet i min stue(vet ikke hva enda.)

Ser ut sil å være et bra valg sammen med Basic 100 sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Focal, noen erfaringer med dette settet?
    HI-FI Huset AS - Dôme 2.1
    Litt stivt priset i forhold til budsjett, men finner man noe som "er rett" kan man nok strekke seg litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tomt iflg nettet i Trondheim på butikkene. Annonsen går til imorgen 06.01.10 iflg avisa jeg fikk i posten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •