Høytalersett og forsterker til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalersett og forsterker til hjemmekino

Hei!

Jeg er mest opptatt av å ha veldig god lyd når jeg spiller musikk, men det hjelper selvsagt viktigt at det er bra når jeg ser på film også. Har sett på forskjellige surroundpakker og høytalerpakker, men vakler litt rundt i jungelen så trenger litt hjelp.

Har sett meg ut 3 høytalerpakker som er av interesse, men er usikker på om det er noe å satse på, eller om jeg trenger en full pakke når musikken står mest i fokus og ikke filmlyden.

Har sett på:

JBL ES100:
    JBL ES100 Høyttalerpakke | Soundgarden

YH-501f:
    http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=38

XTZ 99 + 93-pakke 5.2:
    XTZ 99 + 93-pakke 5.2 Med Sub 5.2 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Hvilken av disse er verdt å satse på? Er alle like bra til musikk og trenger jeg full pakke egentlig? Ikke minst hvilken forsterker burde jeg kombinere dette med for å få bra lyd til under 25.000 nok.

Håper noen orker å hjelpe

Mvh.
    Ole Andre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaring med noen av disse pakkene og vet hva reciever en burde ha med? Eller pakker i samme prisklasse..

Håper noen kan hjelpe!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips nr. 1 : Bruktbørsene ! I disse tider så finnes det fluss av gode kjøp.

Har du forsterker fra før ? Hvilken isåfall ?

Hva slags musikk hører du på ?

Hadde musikk vert pri en, så hadde jeg valgt stereo hadde jeg vert deg.

Etter vi vet litt mer så er det lettere å komme med spesifike råd ang. høytaler/forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!

Har tenkt på dette med stereo og kan godt hende at det er det beste valget! Når du kjøper stereo anlegg kjøper du da 2 front høytalere eller 2 front høytalere og sub?

Skal du kjøpe en 5.1 eller 7.1 reciever så det går ann å bygge ut ved en senere anledning eller går det mye ut over lyden? Er det best med en stereo forsterker?

Jeg hører mest på generell vorspiel musikk som techno/house, litt RnB og av og til litt pop innimellom 8)

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump :cry:

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har XTZ selv, og hører mye musikk i tillegg til film (sikkert 50/50 omtrent). Så jeg kan jo legge inn et varmt ord for de, i det minste. De andre har jeg ingen erfaring med, dog jeg gjør meg jo noen tanker om 'monsterene' fra lavpris...

Uansett, XTZ-pakken med to 12" subber vil være i stand til å imponere de fleste - i alle fall med tanke på prisen. Testen i Lyd og Bilde sier jo også litt.
    De er dessuten flotte å se på. Ok , kanskje ikke en høyttaler som jeg ser på som noen partyboks (kommer seg jo betraktlig med subber), men ikke utenkelig at der finnes bedre 'technohøyttalere'..(?).

En liten brukeromtale av WMT høyttalerene (XTZ)
    XTZ 93wmt review - AVForums.com

Du bør ha forsterker som gir deg 100w til hver av høyttalerene. Ikke så mange hjemmekinoreceivere som gjør det, så en ekstern effektforsterker er å foretrekke.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Klipsch? Der er vel blant få høyttalere som har høy nok følsomhet til å levere bra med en receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Tenkte du på disse frontene Backstreet? XTZ 99.36:

XTZ 99.36 Piano XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten ?

2x XTZ 99 W12.16 subwoofer? :

2 stk. XTZ 99 W12.16 i Pianolakk Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Og en XTZ Class-AP100 effektforsterker?:

XTZ Class-AP100 Black XTZ | Surround.no - Høyttaler spesialisten

I tillegg til dette så må jeg har en surroundreceiver ikke sant? Ser dette ok ut eller? Finnes det noen bedre i sammeprisklasse eller noe neste like bra som er litt rimeligere?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OMGKINGNINE
    Takk for svar

Tenkte du på disse frontene Backstreet? XTZ 99.36:

XTZ 99.36 Piano XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten ?

2x XTZ 99 W12.16 subwoofer? :

2 stk. XTZ 99 W12.16 i Pianolakk Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Og en XTZ Class-AP100 effektforsterker?:

XTZ Class-AP100 Black XTZ | Surround.no - Høyttaler spesialisten

I tillegg til dette så må jeg har en surroundreceiver ikke sant? Ser dette ok ut eller? Finnes det noen bedre i sammeprisklasse eller noe neste like bra som er litt rimeligere?
    Nja vet ikke om jeg tenkte noe spesiellt på noen spesifikke fronter (jeg bare kommenterte de pakkene du hadde satt opp ... )
    Har 99.36 selv, så har ingen problem med å anbefale de, sånn sett, men her i siste innlegget ditt så mangler du jo 3 høyttalere (senter og surround)..

XTZ pakken du tenkte på oprinnelig (med 5 stk 93 wmt og to stk 12" sub) er helt sikkert meget bra. Legger på på en effektforsterker som du nevner her (AP100) som kan drive frontene, samt en moderat receiver mer PRE-out (viktig) - så har du et meget habilt allround system.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Jeg trenger jo ikke å kjøpe senter og bakhøytalerne nå siden jeg kjøper det primært til musikken? Dette kan jeg heller kjøpe senere, det er jo ikke i bruk til annet enn film/tv uansett.

Har du reciever å anbefalde til det anlegg jeg har satt opp?

Takk for hjelpen :-D

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint an å spe på med flere høyttalere etter behov, ja. Da har du i alle fall et meget bra utgangspunkt.
    Vil du ha receiver som forforsterker (og senere surroundoppsett), velger du deg den rimeligeste modellen som har pre-out. Det vil da si du kan koble på effektforsterker i tillegg. Disse receiverene ligger på hakket over 'entry-modellene' som det selges i bøtter og spann av.
    Eksempel på en slik er Onkyo 707 AVshop.no / ONKYO TX-SR707EB Sort 7.2 AV-receiver eller f.eks Yamaha 765 AVshop.no / YAMAHA RX-V765 Black 7.1 Receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for dette opplegget her!

XTZ 99.36 Piano
    XTZ W12.16 x2 Piano
    XTZ Class AP100
    ONKYO TX-NR807EB

Er vel godkjent som popanlegg dette her?

Følger alle kabler og alt jeg trenger med, eller må jeg kjøpe dette i tillegg?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra, ja
    Ingen kabler følger med, med unntak av 220v nettkablel til forsterker og receiver, så du må nok ha en handlerunde på dette også.
    Surround.no har alt du trenger.
    (høyttalerkabel, subkabel, RCA mellom receiver og forsterker, signalkabel av passende type mellom receiver og signalkilde)
    F.eks
    High End Speaker Cable 2 meter Høyttalerkabler | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Acc Pro Subkabel 3 meter Signalkabler | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Proson Y-splitt 1 hun til 2 han Signalkabler | Surround.no - Høyttaler spesialisten (til subben)
    XTZ Pearl White Stereokabel 1 meter Signalkabler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •