110% kinolyd, hva trenger man da? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 112
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kunne tenkt meg å vekke litt liv i denne tråden igjen :-)

Jeg er for tiden i planleggingsfasen for et dedikert kinorom, står info i byggetråden min (se signatur).
    Men det jeg primært lurer på nå er om PA-effekt (Crown, Qsc, Alto etc) kan spille bra på RF-7 ? ...tenkte da mest på å drive bassene, og evt la receiveren drive horn.
    Vet at mange snakker om rør, men ser ikke at dette er det optimale i kinosammenheng.

Ellers så har jeg tenkt en del på XPA-5...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det nevnes mye her inne at Klipsch og Svs er selve definisjonen på kinolyd, og jeg må si meg så hjertens enig!

Selv bruker jeg anlegget 80% til spilling, 15% film og 5% musikk, og jeg har enda ikke hørt noen høyttalere som passer bedre til mitt bruk enn de jeg har nå
    Så har du jo Snell THX som er et hakk eller to over kino.

bedre enn selve IMAX lyden? :P

Snell THX Music & Cinema Referance Towers er nok drømme høytalerene mine.

B7 Referance koster rundt 30 000 dollar og A7 reference er cirka 50 000 dollar. Type A fra 1996 kosted 18 999 U.S. Dollar.

Tror ikke det er noen pris lapper for disse høytalere... Laget av selveste Kevin Voecks for THX kino til ja, George Lucas. og dermed bruk av Jeremy R. Kipnis i hjemme kinoen hyllet som "The world's greatest show" til $6,000,000

Kan bare forestille meg dynamikken fra verdens beste

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke tilfeldig kastet inn de de høytalerene der nei, men man trenger ikke ut med så insane mye penger for å finne folk som er villige til å bygge litt custom for de som er intressert.

Når det gjelder om SVS og Klipsch er selve definisjonen på kinolyd for mange her så tror jeg det kommer av noe så enkelt at det er VELDIG mange som har hørt Klipsch og SVS og ikke kan se for seg at det er noe som ligger ennå noen hakk høyere enn det også hva dynamikk og kino faktor gjelder.

Jeg klandrer ingen, var i den tro veldig lenge selv.

Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Så har du jo Snell THX som er et hakk eller to over kino.

bedre enn selve IMAX lyden? :P

Snell THX Music & Cinema Referance Towers er nok drømme høytalerene mine.

B7 Referance koster rundt 30 000 dollar og A7 reference er cirka 50 000 dollar. Type A fra 1996 kosted 18 999 U.S. Dollar.

Tror ikke det er noen pris lapper for disse høytalere... Laget av selveste Kevin Voecks for THX kino til ja, George Lucas. og dermed bruk av Jeremy R. Kipnis i hjemme kinoen hyllet som "The world's greatest show" til $6,000,000

Kan bare forestille meg dynamikken fra verdens beste

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv RF-7 og har brukt dem med en Beatiser PA forsterker med stort hell, at det er mer å hente med en ennå bedre match er jeg ikke i tvil om, men at det skal innebære noen revolusjon for min del tror jeg derimot ikke.
    Tror du kan bli godt fornøyd med PA som drivkraft til basselementene, men ville alikevel gått for et bedre merke enn Alto.
    Ikke glem at lyden fra forsterkeren er merkbar nesten uansett hvilken PA amp det blir og at du da er nødt for å ha det i dedikert rom, da mener jeg eget rom for elektronikken, inni kinoen blir det irriterende under stille perioder i film.
    XPA-5 kjenner jeg ikke til, så kanskje noen andre kan si hva de mener om den saken.
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg kunne tenkt meg å vekke litt liv i denne tråden igjen :-)

Jeg er for tiden i planleggingsfasen for et dedikert kinorom, står info i byggetråden min (se signatur).
    Men det jeg primært lurer på nå er om PA-effekt (Crown, Qsc, Alto etc) kan spille bra på RF-7 ? ...tenkte da mest på å drive bassene, og evt la receiveren drive horn.
    Vet at mange snakker om rør, men ser ikke at dette er det optimale i kinosammenheng.

Ellers så har jeg tenkt en del på XPA-5...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del så ligner ikke dette på en kino men på et utstillingsrom. Det er så mange elementære feil her at jeg tror ikke at jeg hadde klart å konsentrere meg om filmen:
    1) Gulvet reflekterer både lyd fra alle høyttalerne og spesielt lys fra lerret
    2) Bordet med fisken(!) bør de ha aldri fått lov å ha med. De reflekterer lys og er forstyrrende
    3) Det samme gjelder for de hvite bokhyllene, de skjedene som er brukt til å henge lerret og alt elektronikken som ligger foran. Elektronikken skal være skult. Og de super dyre hvite (!) føttene burde ikke ha fått lov å komme inn der eller, siden de reflekterer alt for mye lys...
    4) De 2 glassvinduene oppe burde være dekket for å ikke forstyrre
    5) 2 av de 3 setene er vinklet feil, de skal være parallelle med lerret
    6) Minst 3 høyttaler er feil plassert ned på gulvet, de skal bak lerret som i et EKTE kino
    7) ...

Penger er ikke alt og jeg tviler at dette er "The world's greatest show", kanskje den dyreste ja....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 110% kino, kan man f.eks gjøre slik:

JBL Synthesis - Something BIG is on its way......

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adam leverer jo også varene

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Beveger man seg over på PA så er der ett hav av utstyr å velge blandt, ikke bare JBL og Klipsch men også merker som Martin, EAW osv, leverer alle rått ustyr. MEN alt dette krever også at en har rom av en viss størrelse og dermed blir dette automatisk uaktuelt for de aller fleste.

JBL synthesis leverer noe av det ypperste til hjemmekino men det koster skjorta og er tidvis ekstremt overpriset. Men det kan sette en på gode ideer om hvordan en kan bygge opp en skikkelig hjemmekino. Noen punkter jeg mener er viktige for en ideel dedikert hjemmekino:
    - (Mer eller mindre) identiske høyttalere over hele linja, gjerne med ikke alt for store element. JBL Array 880 i alle kanaler stått høyt på ønskelista dersom penger ikke var tema, en rimeligere løsning kunne vært Klipsch RB81 i alle kanaler eller Klipsch THX settet.
    - Som sub ville jeg valgt JBL (eller tilsvarende) proff 18" suber. De går kanskje ikke fullt så dypt som f.eks. SVS og noen andre men leverer en helt annen type lyd og trøkk.
    - STORT transparent lerret er selvsagt ett must

Blir nevnt at horn er ett must, litt artig at kanskje verdens råeste (ihvertfall ett av de dyreste) hjemmekinoen ikke bruker det

Dette får man for $6.000.000:
    Sant det, for verdens beste bruker soft-dome diskant (Snell THX Reference høyttalere) kontra horn. Nesten ironisk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bump

Bumper denne da 110% er hva jeg ønsker

Jeg skal bruke et rom på ca 12kvm til en dedikert hjemmekino (ca 4x4m).
    Tenker at Jamo D500 sitt system kan gjør nytten her.
    Link: Jamo : Jamo® D 500 THX® Select2
    Tror dere disse blåser fra seg, eller bør jeg tenke på andre løsninger?
    Noen tanker om sub som gir den perfekte kinolyden for pengene, er vel SVS kan jeg tenke meg?
    Til revicer går jeg for Onkyo 807, eller 818 (da har jeg noe å bygge på)

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ett slikt rom burde du seriøst vurdere Buy online | System 5 THX Select 2 | Teufel Audio. Select 2 system som burde ligge rundt 12k levert hjem på døra. Mye lyd for penga.
    Det burde ikke være behov for noe ekstra sub, da subbene som er med i det systemet burde fungere veldig bra i rommet ditt.

Ville vurdert yamaha reciever og. I mine ører synes jeg yamaha låt "best" med teufel.
    Kjell

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1,1 kino?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    I ett slikt rom burde du seriøst vurdere Buy online | System 5 THX Select 2 | Teufel Audio. Select 2 system som burde ligge rundt 12k levert hjem på døra. Mye lyd for penga.
    Det burde ikke være behov for noe ekstra sub, da subbene som er med i det systemet burde fungere veldig bra i rommet ditt.

Ville vurdert yamaha reciever og. I mine ører synes jeg yamaha låt "best" med teufel.
    Kjell
    Takk for tipset

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ostviken
    Bumper denne da 110% er hva jeg ønsker

Jeg skal bruke et rom på ca 12kvm til en dedikert hjemmekino (ca 4x4m).
    Tenker at Jamo D500 sitt system kan gjør nytten her.
    Link: Jamo : Jamo® D 500 THX® Select2
    Tror dere disse blåser fra seg, eller bør jeg tenke på andre løsninger?
    Noen tanker om sub som gir den perfekte kinolyden for pengene, er vel SVS kan jeg tenke meg?
    Til revicer går jeg for Onkyo 807, eller 818 (da har jeg noe å bygge på)
    Hei.

Jeg har selv D500 i dag og er meget fornøyd med disse på film! De er ikke fantastiske til musikk, men leverer overraskende bra når de får masse effekt. De går nok fint å kjøre de på receiver, men ville nok hatt ekstra effekt!

Når det gjelder sub så er det nok bedre å gå for noe annet en subben som hører til de. :-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kunne ha gitt utrolig bra resultat for lite penger er å kjøpe Behringer Truth 2031 (aktive eller passive) monitorer rundt baut med sub i tillegg. De måler meget bra og har bedre horisontale off-axis målinger enn det meste av kommersielle høyttalere. Svakheten i de er først og fremst domediskanten som ikke tåler ekstreme lydnivåer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget er tatt

Jeg går nok for Jamo i denne omgang. Vi har soundgarden i byn, og jeg foretrekker kjøp i butikk. Da får jeg et kundeforhold (for jeg kommer nok til å oppgradere) og kan lettere reklamere/bytte, alt etter Er sikker på at Teufel spille meget bra også!

Jeg kjøper nok 5XJamo D 500 LCR vegghøyttaler - Sort høyglans
    og satser på en Onkyo 818 og en sub i 5-10 000,- klassen. Da blir det nok mye lyd på de 16kvm (oppgradering siden sist)

kanskje dette er suben også Velodyne EQ-Max 12 subwoofer 12" - Sort noen som har erfaring?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ostviken

kanskje dette er suben også Velodyne EQ-Max 12 subwoofer 12" - Sort noen som har erfaring?
    En kompis av meg har forgjengeren CHT-12Q i et tilsvarende litt mindre rom enn ditt, om det er 12kvm som signaturen din linker til. Det er rått, og den måtte selvsagt stilles en del ned fra forhåndsinnstillt volum da det var totalt overkill i det beskjedne rommet :-P

Jeg hadde den før der igjen (enda 'svakere' og uten EQ) i mitt nokså større lytterom og den spilte med autoritet, ingen tvil om det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    En kompis av meg har forgjengeren CHT-12Q i et tilsvarende litt mindre rom enn ditt, om det er 12kvm som signaturen din linker til. Det er rått, og den måtte selvsagt stilles en del ned fra forhåndsinnstillt volum da det var totalt overkill i det beskjedne rommet :-P

Jeg hadde den før der igjen (enda 'svakere' og uten EQ) i mitt nokså større lytterom og den spilte med autoritet, ingen tvil om det
    Etter et litt mer nøye mål (når esker og skap ble flyttet bort) viser det seg at rommet er 15kvm, noe jeg regner med suben vil takle

Tusen takk for opplysningen. Gleder meg til alt er på plass nå

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

100% kino.... men hvilken??

Hej

Er også ude efter 100% kinolyd - og har et rum som kun bruges til film, tv mm.
    Kan dog ikke bestemme mig for hvilken løsning, jeg skal gå for.........

Vil ikke ofre en million, men vil gerne ofre det som må til for at få et ganske godt opsæt....
    Er ikke "flueknepper" så sidder ikke og overanalyserer hverken lyd eller billede til døde..... vil bare have en fed og indlevende oplevelse, når jeg ser film!
    Betyder ikke en døjt for mig, hvad mærke jeg bruger, og mener ikke at dyrere nødvendigvis er bedre.....
    Min hjemmebio bruges udelukkende til film, tv, billeder - musik kvaliteten er som sådan ikke en prioritet.

Løsning 1: (som nok de fleste brugere eller satser på)
    Beholde mit dejlige 92" Stewart Grayhawk lærred, og smække 2 x gulvstående Klipsch og en center op for at få noget mere "kino stemning" end mine Dali Helicon leverer... altså mere dynamik og attack (andre mærker kan sagtens vælges... skal bare være noget velegnet til hjemmebio... forslag til ca 7-10K pr stk max? - gerne brugt!). ?
    Fordel: Kan beholde mit lærred, nemt at iværksætte, forholdsvist innen for en økonomisk acceptabel grænse...alt efter hvilken højtaler løsning der vælges.
    Ulempe: Får ikke større lærred, skal se på mine højtalere, center vil være en kompromis da den ikke er en fuldblods størrelse, lyd fra center vil komme "under" billedet (kan dette løses med endnu en center over billedet?)

Løsning 2: (dedikeret) Bygge en "skjult væg og beklæde denne med sort højtaler stof, anskaffe et nyt 100" akustisk transparent lærred og bygge ind i væg og smække 3 x ens gulvstående Klipsch højtalere op for at få noget mere "kino stemning" end mine Dali Helicon leverede... altså mere dynamik og attack? (andre mærker kan sagtens vælges... skal bare være noget velegnet til hjemmebio)
    Fordel: Får den "rigtige" bio oplevelse og skal ikke se på alt mit grej. Kan vælge gulvhøjtalere og udstyr efter performance og ikke udseende. Får et større lærred. Får 3 helt ens højtalere, Får center lyd op i højden så stemmer virker mere korrekt sammenlignet med billedet (vil en almindelig gulvstående højtaler gøre det godt som center?).
    Ulempe: Koster mere i indkøb af nyt lærred, større byggeprojekt end løsning 1. Tab af mellemtone/diskant.
    Koster indbygningen af højtalere bag lærred og stofvæg lydkvalitet?...tab af mellemtone/diskant, og hvordan kompenseres dette?

Løsning 3: (super dedikeret) Bygge en "skjult væg og beklæde denne med sort højtaler stof, anskaffe et nyt 100" akustisk transparent lærred og bygge ind i væg.... men så gå all in og anskaffe 3 x ens hjemmekino højtalere ala......
    M&K S-150 THX (http:////www.avshop.no/PartDetail.as...11828;c:100186)
    Klipsch KL-650 THX Ultra Klipsch KL-650 THX Ultra 2 LCR reol/stander højttaler, AV-Connection A/S
    Fordel: Får den "rigtige" bio oplevelse og skal ikke se på alt mit grej. Kan vælge udstyr efter performance og ikke udseende. Får et større lærred. Får 3 helt ens højtalere, Får center lyd op i højden så stemmer virker mere korrekt sammenlignet med billedet.
    Ulempe: Koster mest af alle løsningerne, Koster mere i indkøb af nyt lærred, større byggeprojekt end løsning 1. Tab af mellemtone/diskant pga lærred/stof? ....samt skal indkøbe yderligere subwoofer for at kompensere for manglende mellem og dybbass fra de dedikerede biohøjtalere.

Dette er vel pt. mine spørgsmål.... som i teorien kun jeg kan svare på... men vil gerne høre jeres synspunkter og evt forslag til valg af løsninger og højtalere (er ikke gift med Klipsch... bare brugt som Kino eksempel).
    Ingen af løsningerne er udenfor min økonomiske grænse, så længe fordele og ulemper kan forsvares.

Hælder vel selv mest til løsning 2....... Er nemlig stadig usikker på løsning 3 med de dedikerede hjemmkino højtalere. Har aldrig haft højtalere som "kun" spiller ned til 80 hz ... så kender ikke til behovet til sub og hvad der skal investeres for at kompensere?
    Nemmere at forholde sig til en gulvstående højtaler løsning og så indkøbe en sub til de aller laveste hz.... dette er kun et udtryk for min uvidenhed og ikke mangler i løsning 3.
    Hvis man går for løsning 3.... hvilke subs må så til fpr at få trykk nok i bunn og ikke mindst mellembassen (op til 80hz)?

Sætter pris på jeres tanker.....

Mvh
    LBA75

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LBA75
    Hej

Er også ude efter 100% kinolyd - og har et rum som kun bruges til film, tv mm.
    Kan dog ikke bestemme mig for hvilken løsning, jeg skal gå for.........

Vil ikke ofre en million, men vil gerne ofre det som må til for at få et ganske godt opsæt....
    Er ikke "flueknepper" så sidder ikke og overanalyserer hverken lyd eller billede til døde..... vil bare have en fed og indlevende oplevelse, når jeg ser film!
    Betyder ikke en døjt for mig, hvad mærke jeg bruger, og mener ikke at dyrere nødvendigvis er bedre.....
    Min hjemmebio bruges udelukkende til film, tv, billeder - musik kvaliteten er som sådan ikke en prioritet.

Løsning 1: (som nok de fleste brugere eller satser på)
    Beholde mit dejlige 92" Stewart Grayhawk lærred, og smække 2 x gulvstående Klipsch og en center op for at få noget mere "kino stemning" end mine Dali Helicon leverer... altså mere dynamik og attack (andre mærker kan sagtens vælges... skal bare være noget velegnet til hjemmebio... forslag til ca 7-10K pr stk max? - gerne brugt!). ?
    Fordel: Kan beholde mit lærred, nemt at iværksætte, forholdsvist innen for en økonomisk acceptabel grænse...alt efter hvilken højtaler løsning der vælges.
    Ulempe: Får ikke større lærred, skal se på mine højtalere, center vil være en kompromis da den ikke er en fuldblods størrelse, lyd fra center vil komme "under" billedet (kan dette løses med endnu en center over billedet?)

Løsning 2: (dedikeret) Bygge en "skjult væg og beklæde denne med sort højtaler stof, anskaffe et nyt 100" akustisk transparent lærred og bygge ind i væg og smække 3 x ens gulvstående Klipsch højtalere op for at få noget mere "kino stemning" end mine Dali Helicon leverede... altså mere dynamik og attack? (andre mærker kan sagtens vælges... skal bare være noget velegnet til hjemmebio)
    Fordel: Får den "rigtige" bio oplevelse og skal ikke se på alt mit grej. Kan vælge gulvhøjtalere og udstyr efter performance og ikke udseende. Får et større lærred. Får 3 helt ens højtalere, Får center lyd op i højden så stemmer virker mere korrekt sammenlignet med billedet (vil en almindelig gulvstående højtaler gøre det godt som center?).
    Ulempe: Koster mere i indkøb af nyt lærred, større byggeprojekt end løsning 1. Tab af mellemtone/diskant.
    Koster indbygningen af højtalere bag lærred og stofvæg lydkvalitet?...tab af mellemtone/diskant, og hvordan kompenseres dette?

Løsning 3: (super dedikeret) Bygge en "skjult væg og beklæde denne med sort højtaler stof, anskaffe et nyt 100" akustisk transparent lærred og bygge ind i væg.... men så gå all in og anskaffe 3 x ens hjemmekino højtalere ala......
    M&K S-150 THX (http:////www.avshop.no/PartDetail.as...11828;c:100186)
    Klipsch KL-650 THX Ultra Klipsch KL-650 THX Ultra 2 LCR reol/stander højttaler, AV-Connection A/S
    Fordel: Får den "rigtige" bio oplevelse og skal ikke se på alt mit grej. Kan vælge udstyr efter performance og ikke udseende. Får et større lærred. Får 3 helt ens højtalere, Får center lyd op i højden så stemmer virker mere korrekt sammenlignet med billedet.
    Ulempe: Koster mest af alle løsningerne, Koster mere i indkøb af nyt lærred, større byggeprojekt end løsning 1. Tab af mellemtone/diskant pga lærred/stof? ....samt skal indkøbe yderligere subwoofer for at kompensere for manglende mellem og dybbass fra de dedikerede biohøjtalere.

Dette er vel pt. mine spørgsmål.... som i teorien kun jeg kan svare på... men vil gerne høre jeres synspunkter og evt forslag til valg af løsninger og højtalere (er ikke gift med Klipsch... bare brugt som Kino eksempel).
    Ingen af løsningerne er udenfor min økonomiske grænse, så længe fordele og ulemper kan forsvares.

Hælder vel selv mest til løsning 2....... Er nemlig stadig usikker på løsning 3 med de dedikerede hjemmkino højtalere. Har aldrig haft højtalere som "kun" spiller ned til 80 hz ... så kender ikke til behovet til sub og hvad der skal investeres for at kompensere?
    Nemmere at forholde sig til en gulvstående højtaler løsning og så indkøbe en sub til de aller laveste hz.... dette er kun et udtryk for min uvidenhed og ikke mangler i løsning 3.
    Hvis man går for løsning 3.... hvilke subs må så til fpr at få trykk nok i bunn og ikke mindst mellembassen (op til 80hz)?

Sætter pris på jeres tanker.....

Mvh
    LBA75
    Bump........
    Med så mange fantastiske hjemmekino`er, som er her på sitet, så undrer det mig en smule, at så få trods alt går for dedikeret hjemmekino højtalere?

Ingen som har erfaring med dedikerede hjemmekino højtalere, som kunne smide et par linier om deres oplevelser for og imod?

Mvh
    LBA75

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som alle stoooore kinoer har
    1. store høyttalere (4-veis i front)
    2. masse surround høyttalere
    3. en god del basser, til og med forskjellige tommer for forskjellige bassscener (kinoen her i strøket er med brennytt QSC oppsett med 6x18 og 8x15 mener jeg på...
    4. masse watt så allt drives pent :-D
    5. STOR skjerm med høyttalere bak lærret.
    6. alt stille når det skal være stille, ikke viftelyder, pipelyder, eller ekko (akustikk)

Det er det jeg ser på som orntlig kino!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •