[U]Hjelp til Nye høytalere.[/U]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[U]Hjelp til Nye høytalere.[/U]

heihei
    nå er detpå tide å kaste det gamle og inn med noen nye høyttalere
    men da er det store spørsmålet: Jeg har en Yamaha Rx-v459 Receiver og en Yamaha YST-SW700 Subwoofer.
    vil ha noe stilrent rundt 5-10 tusen kroner foreløbig og heller legge til etterhvert
    har vurdert XTZ og da kunne jeg tenk å fått høre hva dere mener om XTZ og hva som er best av XTZ 99.26 og XTZ 99.36.
    passer disse sammen med en Yamaha subwoofer? tviler på det selv men:P

håper på mangen gode tips fra dere som har litt peiling og også dere som vil si deres mening om hva som er bra og dårlig

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ'ene du nevner er bra de,men du har nok en litt liten reciver til å drive dem!
    De er ganske tungdrevne,og da særlig 99.26!
    Men du får så klart lyd i dem,og du har kanskje planer om å oppgradere forsterker etterhvert også?
    Det bør du ,hvis du kjøper såpass bra høytalere!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ blir å fungere bra i det oppsettet, og den dyreste er best:-P

Du kan jo og kjøpe høytalere fra yamaha. Du kan bli yamaha fanboy^^

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat kjøpt 99.36 selv, svært fornøyd. De spiller utrolig rent, detaljert og ærlig, men samtidig med enorm dynamikk og trøkk. Hender jeg skvetter i sanger hvor en trommesolo kommer inn og smeller ut i rommet. Det hadde jeg ikke forventet fra en så kompakt høyttaler. (Og jeg gikk fra RF-63)
    Men jeg har et skikkelig effekttrinn og det bør du også ha.

Kjøp dem i sverige og spar litt penger, så legger du det du sparer + litt til i en Emotiva UPA-2, på salg nå 249$, det er et kupp. Få forsterkere under 10 k som spiller noe bedre enn den, bortsett fra resten av Emotiva sine forsterkere da som ligger fra 500$ og oppover. Ferdig importert så ender den vell på litt over 2500kr et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja truls. det var faktisk det som var meningen skulle få ett fullt oppsett av yamaha bare for å se hvordan det stemmte med lyd når en fikk ett helt sett med korekte høyttalere satt sammen. Men det varte bare helt til jeg begynte å lese om XTZ sine høyttalere. de er jo så utrolig pene og se til også:P

Ny Receiver har jeg tenkt på også ja..noe som får høyttalerne til å yte så meget som mulig slik at jeg kan få oppleve skikkelig musikkglede for en gang skyld.
    Men skal jeg ha ny receiver må jeg nesten få kvitte meg med den gammle, eller beholde den og sette den sammen med noe annet?
    i tilfelle..hvor mye kan jeg få for den nå tror dere? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noen flere formeninger om hva som er bra høyttalere eller?
    er veldig girapå å prøve XTZ, men lurer på hva som er lurest å kjøpe for å få mest for penga:P og hvor mye kan jeg f for receiveren visst jeg skal selle den`?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •