Sub til B&W DM684

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til B&W DM684

Vurderer å skaffe meg en sub til mine DM684 høyttalere, men vet ikke helt hva jeg skal gå for. Så derfor trenger jeg tips til hvilken subwoofere som vil passe.

Forsterker Denon PMA-1500AE
    CD spiller Denon DCD-1500AE

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ sin 10" er veldig god på musikk, og passer veldig godt sammen med B&W. Har du mulighet for å kjøpe deg 2 stk, hadde jeg gjort det, for da blir ting mye enklere å integrere :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert saken med 2 subber, men vet ikke om dette er mulig siden jeg bare har en utgang for subwoofer på forsterkeren?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterrj
    Har vurdert saken med 2 subber, men vet ikke om dette er mulig siden jeg bare har en utgang for subwoofer på forsterkeren?
    Det er PMA1500AE du skal koble det eventuelle sub-paret til? I så tilfelle er det ingen problemer, i og med at denne forsterkeren har en vanlig pre-out i stereo. Du kobler én kabel fra pre-out-left (den hvite pre-out-kontakten) til den venstre suben - og én kabel fra pre-out-right (den røde pre-out-kontakten) til den høyre suben. Alternativt kan du - hvis du går for en sub med høynivåinnganger - koble subene direkte til høyttalerterminalene på forsterkeren eller på høyttalerne. Smak og behag hva man foretrekker - hvis man kan velge - men uansett får du ingen problemer med Denonen din.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Ulf-B sier. Det går :-) Jeg anbefaler 2 stk på det varmeste. Iallefall kombinasjonen XTZ og B&W. Spiller KJEMPE bra! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Så hvis jeg forstår det riktig, så skal det bare gå en kabel til hver av subbene hvis jeg har to stk, og hvis jeg bestemmer meg for å bare ha èn, så kjører jeg begge kablene inn i den ene subben?

Har fått tilbud om å kjøpe en B&W ASW 650, men har lest mye blandet erfaringer om denne modellen. Er utrolig viktig at den skal fungerer godt på musikk (ikke techno). så får det bare bli en bonus at det blir en bedre filmopplevelse av det også.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har oppfattet tilkoblingen av h.h.v. én og to suber helt korrekt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •