Bruktkjøp - hva mener dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruktkjøp - hva mener dere?

Jeg kjøpte her tidligere i våres et sett med et par cerwin al 1000, med en defekt bass. Disse ble fraktet hjem og tatt en kjapp lytt - og det var lyd fra alle elementene utenom det ene som selvfølgelig var defekt - og planen var å sende det defekte elementet inn til tommyk for reconing.
    Disse ble bare stående og jeg ble nødt til å frigjøre litt lagringsplass.

- Nå litt over en mnd siden jeg solgte disse fikk jeg i kveld en mail fra kjøper. Han hadde kjøpt disse for å benytte disse som donorhøyttalere til et annet par, og fikk nå se at elementet / membranen var innsauset med silicon etc..? Sitat fra mail:

Skulle flytte over elementer som fungerer her om dagen og fant da dessverre ut at det det var satt inn med masse silicon, da det sansynligvis har begynt å sprekke. Håper ikke dette er noe du unnlot å opplyse om til meg.... Uansett håper jeg du er villig til å reparere dette/ kompensere dette, siden det ene elementet var grunnen til at jeg kjøpte høyttalerne av
    deg.

Jeg har som sagt ingen erfaringer med disse utenom at alle elementene fungerte ( utenom den defekte bassen) da jeg fikk disse i hus.

Hvordan ville dere stillt dere til dette? Er dette noe av "gamet"/ risikoen ved å handle brukt?

Syntes det hele er ganske ergelig , og det er det første gangen jeg har fått noe negativ tilbakemelding...

Til opplysning solgte jeg høyttalerne for 2700 om jeg ikke husker feil.

Så hva mener dere?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel noe du bør ta opp med han du kjøpte høyttalerne av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Gurba her,her har jo han du kjøpte de av "glemt" og fortelle deg om dette problemet.Men ikke sikkert det er lett og komme noen vei der nå siden det er lenge siden handelen skjedde.

Eller så må du prate med nye kjøperen og fortelle hvordan det er/var når du kjøpte.I verste fall ta tilbake HT`ene kansje, hvis dere ikke blir enige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •