Høyttalere til Yamaha RXV1400 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67
    Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, jeg har vel ennå tilgode å høre en sub som spiller bra på midbass...

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært på HiFi Center kjeden og lånt med meg et par SA1750 i helgen.
    Er spent på hvordan dette spiller i en normal stue, med en receiver til å drive dem.
    I butikken, koblet opp mot Hegel CD spiller og forsterker låter det veldig bra.
    Førsteinntrykket til nå er at lytte-rommet til HiFi centeret øker bassen enormt i forhold til stuen min iallefall. :cry:

Dersom det er interesse for det kan jeg komme tilbake med mer detaljer når jeg har fått hørt litt mer på dem.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Zomb"]Var innom BMH her om dagen, men der var det som du sa kaos. De har også Infinity Kappaene bare i lyst tre. Jeg må ha mørkt, alt annet i huset er i mørkt tre...

quote]

Kappa finnes også i sort... :wink:

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.
    Vet du ca når de er ferdig med ombyggingen på BMH, så det er mulig å få hørt på dem?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zomb
    Interessant.
    Vet du ca når de er ferdig med ombyggingen på BMH, så det er mulig å få hørt på dem?
    I løpet av et par uker tror jeg. Hvis du går og snakker med de, og forklarer de saken og ber om et skikkelig oppsett, vil jeg tro de hjelper deg selv om det er litt kaos der. De vil vel selge i den perioden også.

Har du dannet deg et inntrykk av SA'ene ennå? Vil tro de trenger en bra sub for å få en fyldig hjemmekinolyd. Har hørt andre SA modeller på musikk, og syns det var meget bra.

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etterhvert fått et lite inntrykk av SA'ene ja.

Jeg har ikke den store erfaringen når det gjelder terminologi i hifi verden, og heller ikke særlig bred erfaring når det gjelder å teste høyttalere.
    Dette blir derfor kun et referat av MIN smak og hvordan jeg syntes lyden var.

Har hørt dem 2 steder nå.
    Hjemme på Yamaha receiver i en bass-død stue, og på HiFi Center Kjeden med Hegel elektronikk og et lytterom som formelig produserer bass.

Først av alt. Ja, de spiller bra på musikk.
    De spiller ganske dypt og har faktisk litt bass. (I allefall i forhold til KEF'ene mine.)
    De spiller rent og pent, og desidert best med flatline kabler. Prøvde med diverse Monster, men det var langt fra så oppløst i mellomtonen og diskanten som med Flatline.
    Jeg har også prøvd å flytte dem ut og inn fra veggen og endre vinklingen på dem.
    Best resultat fikk jeg ved å plassere dem ca 30cm fra bakvegg, og vinkle dem bare litt. Da spilte de pent, samtidig som de fikk fram litt bass.

Det jeg savner mest med SA1750 er litt mer "snert" i øvre mellomtone. De blir liksom litt tamme.
    Den får jeg ikke til her, og savnet den også ved lytting i demo-rommet. (Det var det jeg likte best ved Kef Q55.)

I dag har jeg gått over til å la sub'en ta seg av dyp-bassen. Sa'ene mangler litt trøkk for at det skal bli virkelig morro å høre på dem...
    Høyttalerne jeg har lånt med meg er ikke sandfylte, så det er mulig lyden vil endre seg litt om det gjøres.

I demorommet spilte de betydelig dypere bass og hadde veldig mye mer trøkk. Om dette kommer av kvalitetsforskjellen på elektronikken, eller forskjellen på rommene vet jeg ikke.

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn.
    Da kjøpte jeg et par Dali Evidence 470 av "gamle" sorten.

Synes de spiller bra i forhold til pris.
    Yamaha'en driver dem godt og.

Sitat Opprinnelig postet av einis
    sett ned foten og si, no blir det evidence eller så kaster jeg deg ut. :lol:
    Fruen får heller si hva hun vil... Nå står de i stuen uansett. :lol:

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •