B&w 803d

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: B&w 803d

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w 803d

Jeg sitter nå på vippepinnen for om jeg skal kjøpe disse høyttalerne fra en kar i USA. Jeg vet dette er et latterlig dumt spørsmål, men tar ingen sjanser. Det er ikke noen problemer å benytte amerikanske høyttalere med europeiske forsterkere? (Ja, jeg er flau over å spørre om dette, men for mye penger involvert til ikke å gjøre det)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei da, du må bare stille dem om fra 115 til 230V...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det en spøk, eller må man faktisk det? I så fall, er dette en vanskelig operasjon?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en enkel operasjon. Dessuten var det en spøk. Var jeg slem? Ikke alltid det å være full av F passer like godt

Høyttalernes elektriske egenskaper styres av deres impedans. Forsterkerens utgangsspenning står i relasjon til denne. Når man skifter inngangsspenning på en forsterker er det på primærsiden for at det som kommer ut skal være så likt som mulig i 115 og 230V nett nettopp for å gjøre at man kan bruke samme type høyttalere i hele verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble for avansert for meg

Men det du sier er at jeg må gjøre et eller annet med høytalerne for å få de til å samarbeide med en 230V forsterker, men at dette er en meget enkel sak?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida du trenger ikke gjøre noe med høyttalerne

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du trenger ikke gjøre noe i høyttalerne. Den forskjellen som er på amerikansk og europeisk utstyr ligger i om de er tilkoblet strømnettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet!! Takk

Da har jeg et nytt spørsmål:

Har dere noen anbefalinger til forsterker for disse høytalerne? Jeg har planer om hjemmekino etter hvert, men det blir ikke med det første, så tenker å kjøpe en ordentlig stereo-forsterker først. Det ideele hadde jo vært en receiver som kunne spille skikkelig i stereo, men dette er jo så å si umulig å finne. Jeg har en NAD M25 stående, men denne blir vel fort overflødig frem til jeg en gang bestemmer meg for å utvide til surround.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Sweet!! Takk

Da har jeg et nytt spørsmål:

Har dere noen anbefalinger til forsterker for disse høytalerne? Jeg har planer om hjemmekino etter hvert, men det blir ikke med det første, så tenker å kjøpe en ordentlig stereo-forsterker først. Det ideele hadde jo vært en receiver som kunne spille skikkelig i stereo, men dette er jo så å si umulig å finne. Jeg har en NAD M25 stående, men denne blir vel fort overflødig frem til jeg en gang bestemmer meg for å utvide til surround.
    M25'en kan fint gå i stereo intillvidere . Er noe av det bedre du kan putte på 803D, om du skal ha surround senere..

Ellers ville jeg nok sett etter en Krell KAV 400 eller NAD M3 . Om du ikke har tenkt å bruke så masse, men spare på detaljene, så er NAD 375 til 10000kr en skikkelig "treat" for de som vil ha noe gromt, som ikke koster skjorta!

EDIT: MEn jeg ville nok sett etter en PREAMP inntil videre, og brukt NAD M25'en . Det finnes faktisk GODE surround preamper . NAD HD er jo en grom sak.. koster vel 30000kr eller noe. perfekt match!!! Effekt har du nok av .

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da bli dyrt å sende noe sånt fra USA? Må innrømme at jeg aldri hadde turt å kjøpe noe så kostbart brukt fra et annet kontinent. Hva gjør du om han sender murstein?
    --
    Thorbjørn

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Må da bli dyrt å sende noe sånt fra USA? Må innrømme at jeg aldri hadde turt å kjøpe noe så kostbart brukt fra et annet kontinent. Hva gjør du om han sender murstein?
    I usa er strafferamen for slikt relativt drøy.. så tror ikke det er noe problem
    803D er jo en drøm, spesielt om han har fått en niceprice .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster $1300 å sende dem fra USA, ender på ca 45 000 etter mva etc. Disse er 12 måneder gamle, og er brukt som surround (!!!!) høytalere i et system med 800D som mains. Det ble litt for mye av det gode, ifølge selger Selgeren har haugevis med gode tilbakemeldinger, så det bekymrer jeg meg ikke særlig for.

Jeg har tenkt på NAD M15HD, men den er så syyyykt dyr. Vurderer å selge NAD M25, og heller kjøpe en god stereoforsterker til rundt 20 000. Har sett litt på Lyngdorf TDA 2200, men hvordan fungerer denne i forhold til tilkobling av eksempelvis PS3? Det kan fort ta et par år før jeg utvider til surround, og da synes jeg det er litt dårlig gjort mot høyttalerne å kjøre dem med NAD M25 og en Pre/Pro, men det er jo definitivt en mulighet...

*Tenke, tenke*

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

EDIT: MEn jeg ville nok sett etter en PREAMP inntil videre, og brukt NAD M25'en . Det finnes faktisk GODE surround preamper . NAD HD er jo en grom sak.. koster vel 30000kr eller noe. perfekt match!!! Effekt har du nok av .
    skal du bruke det til musikk bare, så funker jo "gamle" M15 fortsatt ypperlig tør jeg påstå... :-)

den har jo en god DAC i tillegg, så da har du DAC og god preamp i ett.. bør kunne skaffes for rundt 10k... jeg kjøpte min til 8 brukt for ett og et halvt år siden..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er tenkt benyttet både til musikk og film, ca 60/40, derfor jeg nøler litt i forhold til en ren stereoforsterker igjen, da jeg ikke får dratt nytte av de høyoppløste lydsportene på Blu-Ray. Men får jeg egentlig det uansett med et 2.0-oppsett, selv om jeg kjøper NAD M15 HD?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    I usa er strafferamen for slikt relativt drøy.. så tror ikke det er noe problem
    803D er jo en drøm, spesielt om han har fått en niceprice .
    Så når du blir lurt er det bare å trykke 00 og så telefonnummeret til det lokale politikontoret der fyren angivelig bor så ordner det seg?

Blir du lurt av en dude i junaiten er det nok ikke mye å gjøre med det
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Koster $1300 å sende dem fra USA, ender på ca 45 000 etter mva etc....
    Dvs rundt 36 tusen for høyttalerne inkl norsk mva? Er jo rimelig grei pris på noe som koster 80 tusen ny her.

Har B&W world-wide garanti?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel rundt 43k tenker jeg (selger skriver lavere verdi, så jeg slipper betale moms på hele kjøpesummen).

B&W er bitches når det kommer til garanti, så det er kun første kjøper som får garanti. Med andre ord, kjøper man B&W-utstyr brukt får man aldri med garanti... Så det er jo en liten risiko å ta, men når man får dem til 1/2 pris er det verdt det.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det er verdien man skriver på pakken også den verdien man kan kreve erstattet ved skade/tap i forsendelsen så vær forsiktig med å sette den ned altfor mye...
    Og man må vel betale mva på frakta og?

Ett alternativ kan jo være et par sorte 803D som ligger på bruktbørsen på hifisentralen til 49.000,-

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er tenkt benyttet både til musikk og film, ca 60/40, derfor jeg nøler litt i forhold til en ren stereoforsterker igjen, da jeg ikke får dratt nytte av de høyoppløste lydsportene på Blu-Ray. Men får jeg egentlig det uansett med et 2.0-oppsett, selv om jeg kjøper NAD M15 HD?
    Funker nok å "downsample" ned til 2.0 med M15 ja... tipper du får minst like god kvalitet i 2.0.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et risky opplegg for å spare noen tusenlapper. Det har da vært 803D til grei pris på bruktbørsene flere ganger i det siste. Men hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går hvis du kjøper

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •