Oppgradere? Fra Dali Suite til B&W DM600 s3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere? Fra Dali Suite til B&W DM600 s3

Vurderer å selge høytaleroppsettet jeg har nå for å prøve noe nytt, og forhåpentligvis også få bedre lyd.
    Jeg har en Denon AVR-4308a som driver høytalerne, en Denon DVD-1940 dvd-spiller og en eldre Denon CD-spiller.
    Av høytalere har jeg i dag Dali Suite 1.7, Suite R0.7, C1000 og SWA-12.
    Vurderer å kjøpe et oppsett med B&W DM604, DM601, LCR600 og ASW650 (alle s3).
    Bor i blokk og kan ikke spille så Veldig høyt. Og det blir brukt ca 60/40 til musikk/film.
    Hva tror dere om dette byttet? Vil lyden bli merkbart bedre?
    Vil forsterkeren være kraftig nok?

Hvor mye mener dere jeg kan forvente å få for Dali høytalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med tanker eller tips?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å få det en dedikert effektforsterker først? Det er neste på min liste

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hva med å få det en dedikert effektforsterker først? Det er neste på min liste
    Hadde vært kjekt, men i hyllen/benken i stuen som det står i nå er det ikke plass. Har også akkurat oppgradert fra Denon AVR-2105 til AVR-4308a, og dermed fra 90w per fronthøytaler til 2x140w pr fronthøytaler...så tenkte egenlig ikke å gjøre noe mer der på en stund...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bruk reciver på 604 ... da ville jeg revurdert litt.. 603 er en ypperlig partner . 604 er en "møkkahøyttaler" til recivere desverre . Da trengs det oftest en effektforstekrer som klarer stresset 604 utsetter en reciver for!

Oppsettet du har nå skal ikke låte gale! Så ville sett litt på det. Hva savner du? subben du har er desverre litt laber til de høyttalrene! Sjekk ut en SVS 10" eller Dali IKON sub istede .

bw 600s3 serien blir ikke noe oppgradering for din del tror jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en på HiFi-Klubben som mente at 4308 burde være mer enn nok til 604s3. Han begrunnet dette med at s3 er mye mer lettdrevet enn tidligere versjoner av 604.

Grunnen til at jeg vurderer å bytte høytalere er at mine foreldre har 602, og jeg liker lyden i disse veldig godt. Har også muligheten til å kjøpe disse B&W høytalerne brukt nå. I tillegg har jeg også alltid hatt Dali selv, og kjenner litt på lysten til å prøve noe nytt :-)

Men mulig en oppgradering av suben jeg har nå også kan være et alternativ som oppgradering. Takk for tipset :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jo funke, uten tvil.. men drar du på, så er 604s3 like ille som de fleste andre toppmodellene til BW :P. Men prøv du.. tror det blir bra .. om mulig, skift ut subben... BW er ikke noe flinke til det... finnes en IKON sub her på brukten nå til 4500kr.. det er bra sub!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke klarer å finne plass til et par klasse D monoblokker(the ear/Oberon) som kun er så store som 3 dvd cover så WOW. legg dem bak høytalerne eller noe slikt. Bruk dem som føtter på CD-spilleren:P

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emmerhoff
    Snakket med en på HiFi-Klubben som mente at 4308 burde være mer enn nok til 604s3. Han begrunnet dette med at s3 er mye mer lettdrevet enn tidligere versjoner av 604.
    Det må vel være noe av det dummeste jeg har hørt på en stund.

604S3 er notorisk tungdrevet.
    Drev de selv med to stk Nad C272 en stund, før jeg gikk over til Rotel RB-1090.
    Kjørte de en stund på Pioneer AX2AS også, som resulterte i at receiveren slo seg av etter 6-7 minutter med sint spilling.

AX2 var vel en av de større Pio-receiverne, og er oppgitt til 7x170w

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hvis du ikke klarer å finne plass til et par klasse D monoblokker(the ear/Oberon) som kun er så store som 3 dvd cover så WOW. legg dem bak høytalerne eller noe slikt. Bruk dem som føtter på CD-spilleren:P
    Hadde absolutt vært kjekt med et par med feks. Oberon, men så er det også det med å finne plass i økonomien til slike innkjøp. Lever på "studentbudsjett" nå. Så noen skikkelig effektoppgradering regner jeg ikke med å kunne ta meg råd til før etter et par år med jobbing...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Det må vel være noe av det dummeste jeg har hørt på en stund.

604S3 er notorisk tungdrevet.
    Drev de selv med to stk Nad C272 en stund, før jeg gikk over til Rotel RB-1090.
    Kjørte de en stund på Pioneer AX2AS også, som resulterte i at receiveren slo seg av etter 6-7 minutter med sint spilling.

AX2 var vel en av de større Pio-receiverne, og er oppgitt til 7x170w
    hmmm...dette var ikke oppløftende lesing :???:
    Så ditt råd er å holde meg borte fra disse høytalerne, og heller slå meg til ro med Dali Suite?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...dette var ikke oppløftende lesing :???:
    Så ditt råd er å holde meg borte fra disse høytalerne, og heller slå meg til ro med Dali Suite?
    Nei altså jeg synes det var kjempehøyttalere jeg Savnet av "B&W-lyden" og 604 var grunnen til at Klipsch RF63 ble solgt.

Nå har jeg ikke testet 4308, så ta mine uttalelser med en klype salt - men at denne skal være "mer enn nok" og utnytte 604 til det fulle.. Ja det stiller jeg meg litt skeptisk til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen ikke lett å bestemme seg.
    Det er kanskje en utfordring å få de til å yte fullt ut uten effektforsterkere ja, men vil de spille "dårlig" uten? Eller sagt på en annen måte; vil Dali Suite 1.7 spille bedre enn B&W DM604s3 på AVR-4308?

De andre B&W-høytalerne er greie å få "gang" på? Og passer bra sammen?

Ser at Dali spiller opp til 25.000Hz, mens B&W kun går til 20.000Hz. Er dette noe jeg vil kunne høre/legge merke til/savne?

Kjekt om flere har erfaringer og/eller tips!

Hva tror dere jeg kan få for Dali høytalerne?

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali har vel ein noko meir framtredande diskant, mens B&W er eir nøytrale.(god mellomtone!) Eg har dm603 s3 dreven av 2x80 NAD Watt, og det fungerer greit, men føler ikkje at eg får utnytta potensialet i desse høgalarane fullt ut med denne forsterkaren. Så 604 på surroundreceiveren kan nok bli tungt ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen ikke lett å bestemme seg.

Kjekt om flere har erfaringer og/eller tips!
    Har lest litt forskjellig her på forumet, og andre forum på nettet. Får inntrykk av at høytalerne funker bra sammen med recievere som AVR-380x og oppover, men at de virkelig viser frem hva de er gode for om de er koblet til en egen effektforsterker. Eller sagt med andre ord; folk uten egen effektforsterker er (stort sett) godt fornøyde, men de som har prøvd med effekt er enda mer fornøyde. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble til at jeg kjøpte disse B&W høytalerne (604s3, 601s3, LCR600s3 og ASW650). Har ikke fått prøvd dem skikkelig ut enda, men førsteinntrykket er Veldig bra! Virker for meg som recieveren min er en god match til dem også...savner ikke effektforsterker (men er jo selvfølgelig godt mulig at lyden hadde vært enda bedre med) :-)
    Har fått mer fylde og trøkk i lyden (til tider litt for mye trøkk i suben, men satser på litt jobbing med innstillinger fikser dette), og mellomtonen synes jeg også at har blitt bedre. Ser frem til å teste dem ut mer, og jobbe mer med innstillingene :-)

Takk til alle som bidro med tanker og tips!! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •