Bruke to forskjellige subwoofere i hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke to forskjellige subwoofere i hjemmekino.

Som blodfersk medlem på forumet her, hopper jeg uti det og lurer på følgende:
    Driver å lager meg en liten hjemmekino i kjelleren, og i den forbindelse kunne jeg tenkt meg litt mer basstrøkk enn det jeg greier å få til nå. Rommet er nok ikke optimalt da det har en L form så jeg lurer på om to subwoofere vil gjøre susen. Har nå et anlegg som stort sett består av BW høyttalere med cm7 i front. som subwoofer har jeg en Dali ikon. Kunne tenkt meg en sub som spiller enda dypere på film en eller annen SVS kanskje.
    men det jeg da sitter å lurer på er hvordan det vil bli hvis jeg kjøper en sub til + muligens en SVS AS-EQ1 for å stille inn alt sammen. Hvordan vil en Dali ikon sub spille sammens med en SVS sub? Er dette lurt eller ren idioti :-) Eller er det lurer å kjøpe enda en Dali Ikon?
    Grunnen til å ikke kjøpe 2 SVS subber nå er vel et pengespørsmål (greit å spare noen kroner hvis man kan), men kan jo bli aktuelt på sikt.
    På forhånd takk for svar!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    AS-EQ1 kalibrerer to sub'er hver for seg så det er ikke sikkert det blir helt sjøstygt. Du kan kjøpe en EQ og den største SVS'en du har råd til. Hvis det ikke blir bra sammen med Dali sub'en så selger du den og begynner å spare til en SVS til.

Men du kan jo kjøpe 2 x SVS PC12-NSD like godt som én sub + EQ. Billigere blir det óg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •