Nye, rimelige fronter. Er Klipsch F-1 et godt alternativ - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hm, pakken ble sendt den 10.11, og enda fungerer ikke sporingsnummeret, får bare melding fra posten om at det ikke er registrert data på det nummeret. Litt merkelig. Føyer seg inn i rekken av et par andre merkelige ting forsåvidt. Bestilte Gladiator på BR fra Play.com, som ble sendt 06.11: fortsatt ikke mottatt. Surround sendte meg en Y-splitt-kabel de hadde glemt å sende med sub'en min den 05.11: fortsatt ikke mottatt. Må være noe som går.

I mellomtiden har jeg begynt å tenke på senterhøytaler 8) Ser jo at Klipsch har en som heter C-1, den skulle vel i teorien spille bra sammen med F-1 vil jeg tro. Ser litt lite ut med 50 watt, men det holder vel kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Hm, pakken ble sendt den 10.11, og enda fungerer ikke sporingsnummeret, får bare melding fra posten om at det ikke er registrert data på det nummeret. Litt merkelig. Føyer seg inn i rekken av et par andre merkelige ting forsåvidt. Bestilte Gladiator på BR fra Play.com, som ble sendt 06.11: fortsatt ikke mottatt. Surround sendte meg en Y-splitt-kabel de hadde glemt å sende med sub'en min den 05.11: fortsatt ikke mottatt. Må være noe som går.

I mellomtiden har jeg begynt å tenke på senterhøytaler 8) Ser jo at Klipsch har en som heter C-1, den skulle vel i teorien spille bra sammen med F-1 vil jeg tro. Ser litt lite ut med 50 watt, men det holder vel kanskje?
    Der fikk jeg svar fra soundgarden.no ja. Ser faktisk ut til at de høytalerne er forsvunnet i posten, gitt, sammen med en annen sending, i verste fall er de tapt. Typisk min flaks, men kanskje aller verst for Soundgarden da, men de får det vel gjerne igjen på forsikringen. De sender ihvertfall nye høyttalere over helgen hvis disse ikke dukker opp. Må smøre meg med tålmodighet da :evil:

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk jeg svar fra soundgarden.no ja. Ser faktisk ut til at de høytalerne er forsvunnet i posten, gitt, sammen med en annen sending, i verste fall er de tapt. Typisk min flaks, men kanskje aller verst for Soundgarden da, men de får det vel gjerne igjen på forsikringen. De sender ihvertfall nye høyttalere over helgen hvis disse ikke dukker opp. Må smøre meg med tålmodighet da :evil:
    Liten ulykkesfugl du skulle være da :P Jaja, da får du bare mer og glede deg over Altså den Synergy serien som F1 går under er jo en relativ "nybegynner"klasse da.. Så det jeg har tenkt å gjøre da, er å investere i en good sub (svs) sammen med f1, og kjøpe meg en RC-XX center, da jeg kommer til å oppgradere frontene til noen større klipsch høytallere en gang så fort økonomien tillater dette :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Liten ulykkesfugl du skulle være da :P Jaja, da får du bare mer og glede deg over Altså den Synergy serien som F1 går under er jo en relativ "nybegynner"klasse da.. Så det jeg har tenkt å gjøre da, er å investere i en good sub (svs) sammen med f1, og kjøpe meg en RC-XX center, da jeg kommer til å oppgradere frontene til noen større klipsch høytallere en gang så fort økonomien tillater dette :P
    Akkurat. Ser at feks. RC10 selges til samme pris som C2:

Klipsch RC-10 - Bass Brothers AS

Men det er jo forsåvidt samme pris som denne:

System Audio SA510AV Senterhøyttaler | Soundgarden

som vel heller ikke går for å være noe dårlig merke(?) Men denne er vel forholdsvis tungdreven, hvis jeg har forstått det riktig (lavere db = mer tungdreven?)

Men jeg skulle jo helst hatt best mulig billigst mulig jeg da :-? Mulig det blir C1 til slutt allikevel, eller noe XTZ. Eller kanskje man skal bruke noe penger på julegaver også, og vente til neste år ("Sorry unger, ingen julegaver i år....men sjekk den flotte senterhøytaleren vi har på stua da!")

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Ser at feks. RC10 selges til samme pris som C2:

Klipsch RC-10 - Bass Brothers AS

Men det er jo forsåvidt samme pris som denne:

System Audio SA510AV Senterhøyttaler | Soundgarden

som vel heller ikke går for å være noe dårlig merke(?) Men denne er vel forholdsvis tungdreven, hvis jeg har forstått det riktig (lavere db = mer tungdreven?)

Men jeg skulle jo helst hatt best mulig billigst mulig jeg da :-? Mulig det blir C1 til slutt allikevel, eller noe XTZ. Eller kanskje man skal bruke noe penger på julegaver også, og vente til neste år ("Sorry unger, ingen julegaver i år....men sjekk den flotte senterhøytaleren vi har på stua da!")
    Heheh.. Joda, det skal ikke være lett Men Klipsch har virkelig tatt meg på senga med den fantastiske og ikke minst kule lyden de gjengir.. Fantastisk med rein og kjapp bass som trøkker!

Du må jo først høre på F1 og se om du er enig! Jeg har lest rundt på forumet og det virker ikke som at alle liker Klipsch lyden, men det gjør hvertfall jeg

Er en fordel og kjøre noen lunde det samme merket i surroundsystemet da.. Klipsch er temmelig lettdrevne og gir deg godt igjen for det! Etter min erfaring da...

Sammenligna forresten F1 mot Cervin Wega CLS12, og jeg synes at Klipsch trøkker på en helt annen måte enn CV! CV klarer nok å dunke og riste litt mer, men det er ikke "IN YOUR FACE!" slik som jeg får med F1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte et par Klipsch F-1 i dag. De hadd ekun utstillingsmodeller igjen, men jeg fikk de for 2600 med samme garanti - så det var vel et vel så bra kjøp.

Tenker å koble disse sammen med en Onkyo TX-SR607EB.

Håper det gir nok futt i min leilighet - "fjernsynsrommet" der er på 15 kvadrat kanskje - og med Panasonic DMP-BD80 blueray og LG 50PS8000 håper jeg mine amatørøyner og -ører blir happy.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flemma
    Bestilte et par Klipsch F-1 i dag. De hadd ekun utstillingsmodeller igjen, men jeg fikk de for 2600 med samme garanti - så det var vel et vel så bra kjøp.

Tenker å koble disse sammen med en Onkyo TX-SR607EB.

Håper det gir nok futt i min leilighet - "fjernsynsrommet" der er på 15 kvadrat kanskje - og med Panasonic DMP-BD80 blueray og LG 50PS8000 håper jeg mine amatørøyner og -ører blir happy.
    Ja, er du heldig får du dem ferdig innspilt

Jeg har enda ikke mottatt mine høyttalere :evil: De ble sendt den 10.11, men etter at de ble levert Posten er de visstnok sporløst forsvunnet, sannsynligvis stjålet av en "utro tjener". De skal sende meg nye, men vil ikke gjøre dette før de har avklart med Posten om de dekker tapet av det første paret elns. Dette synes jeg er litt dårlig, for jeg skal vel uansett ha et par høyttalere av dem, om de får dekket det første paret av Posten eller ei. Begynner å bli ganske utålmodig nå. (Men de hadde visst satt av et par til meg ihvertfall)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes de skulle sendt deg det paret mens de forhandlet med posten...
    Synes ikke du skulle bli skadelidende for deres mislighold.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Syntes de skulle sendt deg det paret mens de forhandlet med posten...
    Synes ikke du skulle bli skadelidende for deres mislighold.
    Enig. For all del, dette er noe heller ikke de kan noe for, det er en utro tjener hos Posten som står bak, evt. at noen i Posten rett og slett har rotet fælt. Soundgarden har kvittering på at varene er levert, men varene er altså borte vekk. Men uansett hva de to partene kommer fram til, kan jeg ikke forstå annet enn at jeg skal ha et par høyttalere for de pengene jeg har betalt dem, så hvorfor ikke bare sende dem oppover med en gang

Men men....årner seg nok på sikt....men kjipt å gå og vente, selvsagt. I dag har man jo blitt vant til at skal man ha alt på døra omtrent så snart man har bestilt det. I "gamle dager" bestilte vi fra postordrekataloger og sendte inn bilder i posten til framkalling, og ventet i både 2 og 3 uker før vi fikk det i postkassa :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er du heldig får du dem ferdig innspilt

Jeg har enda ikke mottatt mine høyttalere :evil: De ble sendt den 10.11, men etter at de ble levert Posten er de visstnok sporløst forsvunnet, sannsynligvis stjålet av en "utro tjener". De skal sende meg nye, men vil ikke gjøre dette før de har avklart med Posten om de dekker tapet av det første paret elns. Dette synes jeg er litt dårlig, for jeg skal vel uansett ha et par høyttalere av dem, om de får dekket det første paret av Posten eller ei. Begynner å bli ganske utålmodig nå. (Men de hadde visst satt av et par til meg ihvertfall)
    Meget surt det der ja... Håper de leverer til slutt, i dobbel forstand

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. For all del, dette er noe heller ikke de kan noe for, det er en utro tjener hos Posten som står bak, evt. at noen i Posten rett og slett har rotet fælt. Soundgarden har kvittering på at varene er levert, men varene er altså borte vekk. Men uansett hva de to partene kommer fram til, kan jeg ikke forstå annet enn at jeg skal ha et par høyttalere for de pengene jeg har betalt dem, så hvorfor ikke bare sende dem oppover med en gang

Men men....årner seg nok på sikt....men kjipt å gå og vente, selvsagt. I dag har man jo blitt vant til at skal man ha alt på døra omtrent så snart man har bestilt det. I "gamle dager" bestilte vi fra postordrekataloger og sendte inn bilder i posten til framkalling, og ventet i både 2 og 3 uker før vi fikk det i postkassa :-D
    Da kan du kjøpe deg noen billige PC-høytallere til 2-300 kr imens og glede ræva av deg til du får pakken til slutt da ;D Heheh.. Neinei, jeg er enda stor fornøyd med mine.. Onkyo passer fint til disse høyttalerne, blir da en ganske varm og deilig lyd, mens HK også passer ypperlig, blir mer lekent da.. Jeg kjøpte selv HK, trøkker mer i bonn og topp enn hva jeg prøvehørte på Soundgarden med onkyo.. Blir litt mer spennende på en måte, men også litt skarpere på toppen..

Skal nok legge til en SVS PB10" også nå så da blir det nok god gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er visst høyttalerne sendt avgårde igjen :-D Og denne gangen får jeg respons på sporing av kollinumrene også, ikke verst. Vil nok ta en dag eller to over helga før de er her, men skitt au. Bare å begynne å glede seg

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er visst høyttalerne sendt avgårde igjen :-D Og denne gangen får jeg respons på sporing av kollinumrene også, ikke verst. Vil nok ta en dag eller to over helga før de er her, men skitt au. Bare å begynne å glede seg
    Det er bra du ENDELIG snart får produktet du skulle hatt for en goood stund siden Da blir vi visst begge to veldig fornøyde i starten av neste uke

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høyttalere på veg hit også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da rapporteres det fra fruen at det er levert "to h...... store esker" på døra hjemme 8) Bra start ihvertfall.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende..venter i spenning..:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har man fått koblet opp ja. Var jo akseptabelt pent utseende på de høytalerne, noe tilogmed fruen kommenterte. Fin tyngde, kunne kanskje vært litt stødigere (vi har en 2-åring i huset), men det går greit.

Min første opplevelse med dem var rimelig Lyden var rimelig flat og hul, og ikke mye imponerende i det hele tatt. Poden satt og så på Star Trek (ikke han på 2 år nei...), og jeg pauset avspillingen for å koble opp Klipschene. Hadde ventet meg noe på grensen til at man kunne slå av sub'en, men nei, dette var ganske skuffende.

Så kom jeg til å tenke på dette med polaritet da. Etter mye styr og ståk fikk jeg dratt receiveren ut av stereobenken for å se hvordan ting var koblet der, og ganske riktig: ledningen med rød stripe var koblet på + i receiveren, og - på høytalerne :-D

En liten omkobling, og vips, så var situasjonen en helt annen ja Er bare 10 minutter siden jeg gjorde dette, så det er vel litt tidlig å si noe for sikkert, men dette høres veldig lovende ut ja! Tror absolutt ikke dette var det dummeste kjøpet jeg har gjort, nei. Når ungene har begynt å legge seg så skal de (høytalerne, ikke ungene :-)) få brynt seg på diverse musikk, og kanskje rekker man å se Gladiator på BR også før det er natta, så får vi se (høre)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer og mer lovende

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer og mer lovende
    Når jeg leste det første der, fikk jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg hadde "sagt" at det ett så bra kjøp, men det var nå bra det var DU som hadde dritti på draget da heheh!

Avhengig av forsterker (spesiellt H/K da som jeg selv har) kan de rive litt i toppen på høye volum (da snakker vi om ganske høyt volum også).. Men utenom det er jeg ganske fornøyd! Fikk meg SVS PB-10 igår også, og jeg har aldri hatt et så bredt smil før på en bass test eller Finding Nemo Nå har jeg ett klart og fint midtområde i høyttalerne og når det kommer en hard stortromme eller noe bass/slides så kjennes det i sofaen og kroppen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0