Center til Dali Ikon 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Center til Dali Ikon 8

Hei, og velkommen, jeg skal kjøpe meg Ikon 8 front å vill ha med en duganes center også!

synns den Vokal 2 blir så liten siden det bare er 2x5 elementer, når min C-6 har 6 elementer :P

Noen forslag???

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvelyttet ikon 8 med 2x ikon sub og mentor lcr (bak) og ikon vokla 2 på HFK. Jeg var skeptisk av de smme grunner som deg, men må si jeg ble overasket og kapitulerer. Vokal 2 klarte oppgaven fint.

Nå var det riktig nok kjørt på Classe oppsett, så noe av hemligheten kan ligge der.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Vokal 2. Ble alt for tam og var pinglete på dialoger.

Til Ikon 8 ville jeg gått for Mentor Vokal hvis du har budsjett til det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok litt enig i at Dali burde kommet med en større center til IKON 8 ja... Det man kan gjøre er å kjøpe Dali IKON 2, og bruke den som center... tror det gir bra resultat.. men da lyt den stå, siden bånddiskanen har et spessielt spredningsmønster..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Har hatt Vokal 2. Ble alt for tam og var pinglete på dialoger.

Til Ikon 8 ville jeg gått for Mentor Vokal hvis du har budsjett til det.

"Alt for tam" synes jeg er alt annet enn beskrivende for Ikon Vokal 2.

Jeg skal riktignok bytte ut min etterhvert, men det er fordi den neppe vil matche mine kommende B&W CM9 særlig bra. Men jeg har levd godt med denne senteren i 5-6 år og det er ingen tvil om at det er en seriøs "full range" høyttaler få matcher i denne prisklassen.

Så spørs det da om trådstarer vil bla opp 11,5k til en senter i Mentor serien - og ikke minst har plass til den (er faktisk nesten meteren bred) til Ikon høyttalere...?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv vokal2. Den er veldig god, og har ikke tam og pinglete stemme. Det er helt feil. Hvis du har skikkelig blu-ray spiller og spiller av med "hd"lyd så vil du få en veldig god opplevelse. Veldig dynamisk og troverdig stemmegjengivning (hvis det går ann å si noe slikt). Jeg er hvertfall strålende fornøyd
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg har selv vokal2. Den er veldig god, og har ikke tam og pinglete stemme. Det er helt feil. Hvis du har skikkelig blu-ray spiller og spiller av med "hd"lyd så vil du få en veldig god opplevelse. Veldig dynamisk og troverdig stemmegjengivning (hvis det går ann å si noe slikt). Jeg er hvertfall strålende fornøyd
    Jeg har en mer enn god nok blu-ray og en 3900 til å drive høyttalerne, og hos meg har Ikon Vokal 2 alltid vært "unnskyld at jeg er til" når det kommer til dialoger.

Det var tamt og lavt, og uansett hva jeg gjorde var det sånn. Den slo seg ikke løs.

Samme var den når jeg hadde Denon 3808 reciver på den. Og samtlige av folk som har vært innom har reagert på centeren.

Men selvfølgelig, øret som hører......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •