Ramponerte Klipsch RF-82 i posten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 101
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ramponerte Klipsch RF-82 i posten

Hei,

Ønsker bare å lufte min trasige situasjon, og ønsker å høre om andre har vært i samme situasjon og hva utfallet ble der.

Jeg har nettopp kjøpt et par Klipsch RF-82 brukte, 3 måneder gamle. Fikk disse tilsendt gjennom posten egenembalert. Ikke originalembalasje. Embaleringen var i grunn grei nok, med knotteplast innerst, tjukk papp rundt hele høyttaler, med forsterka papp i topp og bunn, samt knotteplast på topp og bunn igjen, og en heldekkende tjukk svart plastduk utenpå.

Høyttalerne var aldeles ramponert med alle 8 hjørnene inntrykt, et par av dem inntrykkt flere cm, faktisk helt sprukne hjørner. Ellers var det opptil flere skrammer på 20-30cm, 10-15 forskjellige bulker langt inn i treet. Høyttalerne så ikke UT!! Har lagt ved noen bilder, men de viser bare en brøkdel av totale skader..

Har pakka alt ned igjen og sendt tilbake til posten for vurdering om erstatning.

Hva er mine sjangser for å få igjen noe her? Ikke verdens beste embalasje, men MER eller nok til å sende en pakke normalt gjennom postsystemet. Høyttalerne har fått skikkelig heftig pryl virker det som..

Er så redd for at alle pengene går tapt, betalte selvsagt på forskudd. Vet ikke hva rettigheter jeg har i forhold til selger heller..

En kjedelig dag

Fint om noen skriver litt om de har hatt en lignende opplevelse, eventuelt om de har kommet noen vei med posten!

Takker for svar!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et meget trist syn ja. Posten dekker skader opptil 10 000,- så det kan jo hende du får dekket rep.?

Jeg vet ikke hvordan det er med så dyre komponenter, men jeg kjøpte en brukt pio reciever til 3500,-. Her var volumhjulet klemt inn slik at hovedkretskortet hadde knekt inni bak volumhjulet. Jeg fylte ut skjema og sa den hadde en nypris på 10 000,- da den kom. Fikk 3500,- i erstatning, altså full.

Siden nyprisen på disse ht er ganske høy, dvs. om rep. er billigere enn nypris (ikke over 10 000,- i rep.) bør du kunne få posten til å dekke det!

(Embalasjen på recieveren min var heller ikke orig. og dårlig innpakket. Trodde ikke jeg skulle få noe!)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med bilder. Utifra slik du har beskrevet pakkinga så er det jo gjort med "beste" mening..
    men posten mishandler pakkene noe inni h...... så ble ikke overrasket over bildene.. Jeg kjøpte en dyr cd spiller for et års tid siden, den kom med tre store bulker, ødelagt laser og løs innmat den var pakket GODT i bobleplast og med tjukk papp under og over.. fikk dekket utleggene mine etter litt e post frem og tilbake..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg jobber med erstatningssaker på skadde sendinger for Posten. Du vil selvfølgelig få erstatning hit til de vilkår som gjelder såfremt emballasjen er god nok. Jeg vil også nevne at det er en myte at Posten har mye skader.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    citrix added på vennelisten(just in case)

Har aldri opplevd at komponenter har vært ødelagt, men eskene har noen ganger sett såpass maltrakterte ut at jeg har vært nervøs ved utpakking.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Americanford: Jeg er litt usikker på hvordan det er å reparere slike høyttalere? Det er jo skade på omtrent alle sider inkludert frontbaffel, så da må det jo byttes omtrent alt av utvendige plater.. Kan ikke være billigt eller overhode mulig det? Jeg vet ikke, bare tenkte det kan bli vanskelig..

Du fikk erstatning selv om det var dårlig pakket altså? Det var jo kjempeservice av posten

Zeke1983: Jøss.. ble ikke reperasjonene på cd-spilleren langt over 10.000,- da? Kjempebra at du fikk det dekket da Hvor lag behandlingstid trenger posten før de tar kontakt? Høyttalerne blir sendt til postens godssenter i dag.

Citirx: Som du kan lese om min beskrivelse av embalasje så får du et greit inntrykk av hvordan de var pakket. Utifra din erfaring og regelkunnskap, hvordan tror du min embalasje holder i forhold til postens krav? Jeg er seriøs når jeg sier at de var pakket solid med mye knotteplast og tykk papp, med litt forsterkninger på topp og bunn, og har sendt høyttalere med mindre embalasje som har kommet frem uten en skramme før.
    Som du sier, så har jeg ikke vært ute for skader på pakker sendt i posten før, så jeg har stort sett vært veldig fornøyd med posten. Derfor er det så utrolig kjedelig når jeg nå fikk høyttalerne hjem så utrolig kvestet som de var. Ser ut som de er flyttet på med gravemaskin Godt å høre at du har erfaringer med at posten er flinke med å erstatte når de ser at pakker har blitt ødelagt langt mer enn normalt. For det har mine blitt i dette tilfellet.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av citirx
    Hei.

Jeg jobber med erstatningssaker på skadde sendinger for Posten. Du vil selvfølgelig få erstatning hit til de vilkår som gjelder såfremt emballasjen er god nok. Jeg vil også nevne at det er en myte at Posten har mye skader.
    Ha-ha-ha-ha! Nå fikk jeg **** meg en god latter! Jeg har jobbet på postterminal i over 1 1/2 år.. Vi får beskjed av b.la sjefer "ikke kast pakkene" så snur vi oss vekk og tilbake på sjefen også står han og kaster pakkene.. Det er masse folk som kaster pakker, til og med de det står "FORSIKTIG" på, havner de ofte i bunnen av kontaineren med en 30kg's pakke oppå!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Ha-ha-ha-ha! Nå fikk jeg **** meg en god latter! Jeg har jobbet på postterminal i over 1 1/2 år.. Vi får beskjed av b.la sjefer "ikke kast pakkene" så snur vi oss vekk og tilbake på sjefen også står han og kaster pakkene.. Vi kaster pakkene, står det "FORSIKTIG" på, havner de ofte i bunnen av kontaineren med en 30kg's pakke oppå! Vi som sorterer driter i hva folk sender, enkelt sagt, da jobben er en så drittjobb!

Posten behandler pakkene som dritt, så om man skal kjøpe brukt høytallere eller andre dyre produkter BURDE man ikke betale på forskudd og passe så inni *******s godt på at de bler pakket godt nok inn til å betale skader! Hadde nettopp en kompis som kjøpte brukt speilrefleks, org. embalasje m/ekstra eske og isolasjon og piss... Speilet inni kameraet var knust da det kom frem.. Usikkert om posten vil betale det..
    Jeg vet at jeg sikkert hadde vært uforsiktig selv, men kanskje mer med måte Men skjønner i vertfall utifra forklaringen din at det er fort noen høyttalere får seg noen bulker heh.. Om du jobber på posten, kan jo du vitne til fordel for kameraten din, der du kommer med tilståelser om at på pakkeavdelingen blir pakkene behandlet som dritt, så får han nok tilbake pengene Er kanskje noen plasser dette er verre enn andre, men det forekommer nok mye uforsiktig behandling er jeg redd.. men med god pakking, går det som regel bra

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner godt til følelsen du sitter med nå. Bestilte en pakke (brukt) for et par uker siden, og der var det skade på både subwoofer og surroundkanal.

Det skal sies at det var første gang jeg var ute for slik, men det var utrolig surt å få dem i en slik tilstand.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labbetuss: Uff.. Var noen sikkelig synlige og kjedelige skader det der.. Er første gangen jeg har fått noe ødelagt i posten også, så det er seigt..

Har du søkt om noe erstatning eller ordnet deg med selger etc.?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha-ha-ha-ha! Nå fikk jeg **** meg en god latter! Jeg har jobbet på postterminal i over 1 1/2 år.. Vi får beskjed av b.la sjefer "ikke kast pakkene" så snur vi oss vekk og tilbake på sjefen også står han og kaster pakkene.. Vi kaster pakkene, står det "FORSIKTIG" på, havner de ofte i bunnen av kontaineren med en 30kg's pakke oppå! Vi som sorterer driter i hva folk sender, enkelt sagt, da jobben er en så drittjobb!

Posten behandler pakkene som dritt, så om man skal kjøpe brukt høytallere eller andre dyre produkter BURDE man ikke betale på forskudd og passe så inni *******s godt på at de bler pakket godt nok inn til å betale skader! Hadde nettopp en kompis som kjøpte brukt speilrefleks, org. embalasje m/ekstra eske og isolasjon og piss... Speilet inni kameraet var knust da det kom frem.. Usikkert om posten vil betale det..
    Det forklarer vel det meste med den holdningen til andre folks eiendeler :twisted:

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kjøp av slike store og dyre brukte av-produkter, så må jeg si at dere har baller som tør å sende det egenemballert med posten etc.

Jeg hadde definitvit gjort alt jeg kunne for å kunne gå og hente det personlig hos selger, om jeg så måtte ha leiebil, tatt fri fra jobben osv.
    Dersom jeg personlig ikke kunne ha hentet de, hadde jeg tenkt meg godt om kjøpet er verdt risikoen.

På en annen side kan det være a shot in the dark å sende noe brukt med posten, pakke det ordenlig, håpe at det blir ødelagt, få erstatning, og dermed kunne kjøpe nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, det skjærer å se slikt

Håper du får erstattet.

Har vært med posten på flere ruter og kan skrive under på at pakkene får hard medfart der pakker merket forsiktig osv havner nederst i buret med store tunge pakker øverst.
    Bor selv i Nord-Norge å har til gode å få en pakke hel i embalasjen når den kommer frem. "Lang fraktrute og mye omlasting"
    Kjøpte for en tid siden høytallere brukt å kjørte selv å hentet de pga. av frykt for å få de ødelagt på turen pga. uorginal embalasje.
    Eneste jeg tar sjansen på å få i posten er nye/brukte produkter i orginal embalasje.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

Vanskelig å si utifra kun beskrivelse av emballasje, min oppfatning av hva som er godt nok trenger ikke være det samme som din... har du noen bilder av emballasjen også?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten skader minimalt med pakker i forhold til hva som faktisk blir sendt. Vi snakker om promiller.

Til hokeyh:

Jeg har ingen tro på den fremstillingen du kommer med, hvis du mener du har en drittjobb så finn annet å gjøre!!! er ikke være enn det.Det er nettopp slikt useriøst vas som gir Posten et dårlig rykte.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt skremmende å se hvilke holdninger posten har oven for andre sine eiendeler .

Men når det skal være sagt så tror jeg ikke dette gjelder alle(vi skal ikke dra alle over samme kam) Jeg har sendt utroligt mye med posten de siste årene , å har kun opplevd 1 knust rør i enn rør forsterker . Det skal som regel litt til for at noe skal bli ødelagt om orginal embalasje blir brukt , så lenge ikke pakkene blir kastet rundt da .

Jeg tror aldri jeg ville kjøpt noe så skadde utsatt som enn forsterker eller høyttaler om de ikke ble brukt orginal embalasje .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Little]

Zeke1983: Jøss.. ble ikke reperasjonene på cd-spilleren langt over 10.000,- da? Kjempebra at du fikk det dekket da Hvor lag behandlingstid trenger posten før de tar kontakt? Høyttalerne blir sendt til postens godssenter i dag.
    QUOTE]

Jeg fikk dekket det jeg hadde gitt for cd spilleren. den kostet vel 10 lapper ny ca, men jeg fikk bare dekket det jeg hadde gitt brukt. Kjipt, men gadd ikke krangle..tok litt tid før jeg fikk pengene ja, men det regner jeg med kan være individuelt.. i ditt tilfelle ville jeg bare ha kjørt på hardt mot hardt for høyttalerne dine så mildt sagt jævlige ut! utrolig irriterende!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får beskjed av b.la sjefer "ikke kast pakkene" så snur vi oss vekk og tilbake på sjefen også står han og kaster pakkene.. Vi kaster pakkene, står det "FORSIKTIG" på, havner de ofte i bunnen av kontaineren med en 30kg's pakke oppå! Vi som sorterer driter i hva folk sender, enkelt sagt, da jobben er en så drittjobb!
    Synes det er rimelig frekt av deg å behandle pakkene vi sender slik, spesielt siden du registerer deg her på avforum og oppretter flere tråder hvor du spør oss om hjelp. For alt jeg vet har du ødelagt utstyr for flere medlemmer her.

Benytter samtidig anledningen til å takke deg for opplysningene dine, da jeg (med flere) i fremtiden vil velge bort posten som leverandør av pakketjenester til fordel for andre bedrifter hvor man faktisk har litt respekt for andres eiendom.

Kondolerer for øvrig til trådstarter. Håper du har bilder av emballasjen før du pakket opp som bevis for behandlingen disse stakkars Klipschene fikk.

Lykke til - og stå på kravene!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Little
    Labbetuss: Uff.. Var noen sikkelig synlige og kjedelige skader det der.. Er første gangen jeg har fått noe ødelagt i posten også, så det er seigt..

Har du søkt om noe erstatning eller ordnet deg med selger etc.?
    Ja, fikk litt bakoversveis da jeg åpnet opp....

Men jeg var veldig heldig med selger, som viste seg å være meget seriøs. Han tok seg av erstatningskrav, noe han fikk, ogå fikk jeg tilsvarende avslag på pris. Så kudos til selger der!

Jeg må si at Posten ikke er gale i det hele tatt. Dette er tross alt første gang jeg har opplevd noe slikt. Rask med erstatning var de også, uten være noe spesielt vanskelig.

Men lever inn skademelding med bilder av all emballasjen og produktene det gjelder så raskt som mulig.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få presisere at jeg har kun gode erfaringer med Posten, har kjøpt og solgt mye utstyr opp i gjennom tiden uten problemer.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •