Ramponerte Klipsch RF-82 i posten - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 101
    Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg kjøpte en gang en splett ny cerwin vega vega154 subwoofer. henta den ut på posten å var glad som en liten unge når jeg skulle åpne den. åpna pakka å der hadde posten klart å knekke av alu chassiet hele veien på bassen. fatter ikke att det skall være mulig engang. det chassiet er ganske solid

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at det har blitt så mye pes og klaging i denne tråden, det var ikke noe jeg forutså ved trådlaging. At det forekommer respektløs behandling av pakker noen plasser av noen personer er vel ikke til å komme fra. Men stort sett så ser det ut som at behandlingen er grei. Jeg var uheldig, og som tidligere påpekt, kanskje litt naiv når jeg fikk sendt så dyre høyttalere i posten og tenkte at dette skjer aldri meg. Men jeg spurte 3 ganger om han hadde originalembalasje og det hadde han, så reknet med han skulle sende i dette. Men den gang ei.. Så vi får se hva posten sier.. Kjedelig om det er jeg som skal straffes for dette, men jeg får i såfall bare ta det som en heftig lærepenge. Takk til alle som har bidratt med gode svar og erfaringer!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du dette løser seg for deg og at posten er raske i denne sammenhengen, du får informere oss åssen det går i fremtiden. Kan jo hende vi er uheldige også så det er greit å vite litt om behandlingstid og slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Little
    Beklager at det har blitt så mye pes og klaging i denne tråden, det var ikke noe jeg forutså ved trådlaging. At det forekommer respektløs behandling av pakker noen plasser av noen personer er vel ikke til å komme fra. Men stort sett så ser det ut som at behandlingen er grei. Jeg var uheldig, og som tidligere påpekt, kanskje litt naiv når jeg fikk sendt så dyre høyttalere i posten og tenkte at dette skjer aldri meg. Men jeg spurte 3 ganger om han hadde originalembalasje og det hadde han, så reknet med han skulle sende i dette. Men den gang ei.. Så vi får se hva posten sier.. Kjedelig om det er jeg som skal straffes for dette, men jeg får i såfall bare ta det som en heftig lærepenge. Takk til alle som har bidratt med gode svar og erfaringer!
    Ja, er utrolig surt når sånt skjer og tror det er mange som tenker som deg, men dessverre så skjer jo sånne ting iblandt. Får håpe det ordner seg iløpet av kort tid. Lykke til!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å beklage. Det virker jo som om mange fant din problemstilling interesseant.

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har 30 dagers returrett på alle varer kjøpt privat. Kjøpsloven sier akkurat dette. Selv om du handler hos privatperson, så kan du banke i bordet med denne. Jeg ville gått steinhardt på selger, og krevd pengene tilbake, og at han skulle ta ansvaret med å ordne opp med posten. Prøver du saken i rettssystemet, så vil du med 99% sikkerhet vinne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chin
    Du har 30 dagers returrett på alle varer kjøpt privat. Kjøpsloven sier akkurat dette. Selv om du handler hos privatperson, så kan du banke i bordet med denne. Jeg ville gått steinhardt på selger, og krevd pengene tilbake, og at han skulle ta ansvaret med å ordne opp med posten. Prøver du saken i rettssystemet, så vil du med 99% sikkerhet vinne.

Kan du lete frem til kilde og vise meg en smakebit på dette? Liker å ha det svart på hvitt før jeg gjør noen fremstøt vertfall. Takker vertfall for tipset

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er muligens en start

Kjøpsloven - dine rettigheter - Forbrukerportalen

Kjøpsloven gjelder:
    Kjøp mellom to privatpersoner uten bruk av mellommann

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chin
    Uhm, man har jo så klart ikke angrerett ved bruktkjøp/privatkjøp, da hadde vel ingen gidda handle brukt

LOV 2000-12-21 nr 105: Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).
    § 1. Virkeområde
    Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.
    Lovens kapittel 2 og 3 gjelder også den som i næringsvirksomhet opptrer på vegne av en ikke-næringsdrivende selger eller tjenesteyter i situasjoner som nevnt i første ledd.
    Loven gjelder for Svalbard og Jan Mayen. Kongen kan likevel ved forskrift bestemme at hele eller deler av loven ikke skal gjelde, og gi særlige regler av hensyn til de stedlige forhold.
    Den forenklede versionen;
    Hva er angrerett

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg.

Angrerettloven gjelder kun i forbrukerkjøp. Det betyr at selgeren må være yrkesselger og at varen i hovedsak er til personlig bruk.

Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år.

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det twelve sier, at returrett har man ikke krav på. Verdt å merke seg at angrerett/retrurrett har man heller ikke om man kjøper en vare i butikk. I prakis vil det si at man har det på varer kjøpt på nett, slik de fleste av oss gjør (fra en virksomhet)

Men tror du har en sak ovenfor selger som bedyret at han skulle sende de i orginalemballasjen, men i stedet sendte de i en innpakning som borimot bare ber om å bli lempa : "med knotteplast innerst, tjukk papp rundt hele høyttaler, med forsterka papp i topp og bunn, samt knotteplast på topp og bunn igjen, og en heldekkende tjukk svart plastduk utenpå."

Men først ville jeg tatt det med posten. Skulle tro det ordner seg med de

Selv må jeg bare få si at jeg utelukkende har positive erfaringer med posten, og jeg har sendt og fått tilsendt myye både fra inn og utland de siste 10 åra.
    I det jeg leste denne tråden hadde jeg også en Rotel 1075 underveis til en hyggelig har på sørlandet. Hadde til og med merka den med Forsiktig slik som postbajasen i noen innlegg lenger her fremme, sa det var *hvertfall* ikke noe triks når han var på jobb ..hehe.
    Men hel og pen var den, og kjøper var storfornøyd

Lykke til videre med saken

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig i den der. utover det vil jeg si at selger (privatperson) IKKE kan stå ansvarlig for å bedømme om en pakke er godt nok emblert, da han/hun ikke har en anelse om hva embaleringen må kunne tåle. selgers ansvar ovenfor pakken slutter når pakken er innlevert posten. det er sikkert akkurat dette som er grunnen til at det kan kjøpes forsikring av pakker som sendes.
    men i dette tilfelle har ikke selger holdt seg til avtalen og sendt i annen embalasje.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbakemelding fra posten i dag om at jeg vil få erstattet summen jeg ga for høyttalerene. Dette til tross for tvilsom embalasje, men siden skadene var så omfattende var dette en avgjørende faktor for innvilget erstatning.

Vart positivt overrasket og meget glad Har fortsatt god tillitt til Posten etter denne episoden

Lykke til alle dere andre som er uheldige med posten, det meste løser seg

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det løste seg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig uhyggelig sak det som har skjedd med deg.

Må innrømme at jeg har helt annet inntrykk av posten enn hva flere av dere har her inne. Har sendt en drøss med ting, og det har til nå gått veldig bra.

Sendte en 10" subwoofer på 28kg i egenembalert pakke, og det gikk strålende.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbakemelding fra posten i dag om at jeg vil få erstattet summen jeg ga for høyttalerene. Dette til tross for tvilsom embalasje, men siden skadene var så omfattende var dette en avgjørende faktor for innvilget erstatning.

Vart positivt overrasket og meget glad Har fortsatt god tillitt til Posten etter denne episoden

Lykke til alle dere andre som er uheldige med posten, det meste løser seg
    får du beholde høyttalerene og?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg får ikke beholde høyttalerne

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg får ikke beholde høyttalerne
    dummt... :-?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da får vi berre håpe den monopol situasjonen til posten snart er over. oppheving av monopol ordningen har allerede blitt utsatt fleire ganger men det er nå snakk om at det vill skje i 2011, og at når det skjer endelig blir reel konkuranse. og at posten skjønner at dei må gjøre noe med holdninger.

som for eksempel sette overvåkning av alle ansatte både i butikk omlasting på rampen og terminal. der uakseptabel oppførsel og behandling av andres gjenstander får sparken på dagen. dette må selfølgelig opplyses i kontrakten på nye ansatte og endring av kontrakt på dei som allerede er ansatt.

Og selfølgelig lage holdningskapende kurs , som bør være obligatorisk men gratis for dei ansatte.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av citirx
    Hei.

Takk, det var meg du snakket med.
    Du hørtes ut som en kjernekar.

Har du et telefonnr slik at vi kan ringe direkte til deg om det er noe?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Du hørtes ut som en kjernekar.

Har du et telefonnr slik at vi kan ringe direkte til deg om det er noe?
    kjekt å slike folk!!!
    Posten har kansje skadet en del pakker hos meg også (3-4) men det har som regel ordna seg enten ved butikken eller posten har tatt afære.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •