Ramponerte Klipsch RF-82 i posten - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 101
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Little
    Jaja, jeg ser at jeg ikke stiller så sterkt uansett hva jeg gjør. Får bare vente til posten tar kontakt, så får jeg håpe at de skjønner at skadene er alt for store til at dette har blitt sendt med respekt. Kjekt å høre om lignende tilfeller, så får man et lite innblikk i hva som skjer med pakkene som posten sender. Takker for alle gode innspill.

Dersom de følger sine etiske retningslinjer så burde ikke dette være noe problem

VÃ¥re leveregler - Konsernet - postennorge.no

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vell litt for enkelt å skylde på posten også. Om selger sender en høytaller som alerede har ødelagte hjørner kan enkelt skylde på posten ovenfor kjøper, selv om de i utgangspunktet var slik.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med de skrapene å knuse skadene så må vel innpakkningen se helt granatsprengte ut....
    hadde ikke dradd de med ut av posthuset en gang om jeg hadde sett skader på eska.
    jeg pakker alltid opp tinga på posten men det er vel helst pga jeg er ofte gira på hva jeg har fått i pakken :P

synd en ikke kan se hva by han der post tulingen som skrev i tråden herfor det er få sentraler per by... skal garantere at pakkene flyr høyt der i dag bare på prinsipp..
    så hadde man visst hvor en ikke skal bestille ting.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Westen
    Synes det er rimelig frekt av deg å behandle pakkene vi sender slik, spesielt siden du registerer deg her på avforum og oppretter flere tråder hvor du spør oss om hjelp. For alt jeg vet har du ødelagt utstyr for flere medlemmer her.

Benytter samtidig anledningen til å takke deg for opplysningene dine, da jeg (med flere) i fremtiden vil velge bort posten som leverandør av pakketjenester til fordel for andre bedrifter hvor man faktisk har litt respekt for andres eiendom.

Kondolerer for øvrig til trådstarter. Håper du har bilder av emballasjen før du pakket opp som bevis for behandlingen disse stakkars Klipschene fikk.

Lykke til - og stå på kravene!
    Et stort hovedproblem posten er, er antall pakker pr. time. Derfor er det ikke alltid tid til å behandle alle pakker like fint, samt at de også blir utsatt for noen smell og humper her og der gjennom selve sorteringsprossesen som er mekanisk. Det er selvfølgelig folk som er flinke, og selvfølgelig folk som ikke er det. Jeg prøvde iløpet av min tid og ta det så fint som mulig med pakkene, men av og til er det ikke tid.. Men jeg må legge til at tyngre pakker, sjeldent blir skadet imottsetning til mindre pakker.

Jeg fortalte bare hva jeg har sitt gjennom min ansettelse, så unnskyld.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å kommentere forhold rundt lover. Kjøpsloven er tilstede. Dersom det er selger som har påført disse skadene og unnlatt å si det så har du krav på heving av kjøpet/erstatning/reparasjon på selgers bekostning. Ta en titt på lovdata. Kjøpsloven. Ikke forbrukerkjøpsloven.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Jeg kjøpte @ambiance sin Ayon Spirit for noen uker siden, og når den omsider kom fram med Posten var 2 av rørene knust. Heldigvis ikke noe mer! Denne forsterkeren var ekstremt godt pakket inn, med trippelkartong, bobleplast, isopor etc.
    Jeg tok med emballasjen til postkontoret igjen og forklarte hva som hadde skjedd, men møtte svært liten forståelse. De skulle ha meg til å sende esken med alt innhold til Kristiansand, hvor saken skulle avklares. HALLO???!!! Skulle alt sendes 2 ganger til, bare for og være sikker på at absolutt alt blir ødelagt!?
    Begynte å bli rimelig forbanna og ringte til kundeservice hvor en person satte meg over til en annen person i Kristiansand. Det viste seg at denne karen var meget hyggelig og oppegående. Han hadde full forståelse for frustrasjonen min, og overførte kr1350 til min konto omgående.
    Han ville egentlig at jeg skulle maile over bilder av emballasje osv, men så dreit han i hele greien....

Posten har greie ansatte de også....må bare finne de først!
    Hei.

Takk, det var meg du snakket med.

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av citirx
    Hei.

Takk, det var meg du snakket med.
    Heh, morsomme tilfeldigheter ute å går her ja.

Har stortsett bare gode erfaringer med posten selv, på tross av feilforsendelser og lang tidsbruk. Varene kommer iallefall frem i god tilstand, om ikke annet.

Litt rart å tenke på egentlig, bestilte meg telelinse fra NY via ebay i våres, UPS brukte _4_ dager på å sende fra NY via Philly til Köln, Oslo og Horten.
    Bilbassene jeg bestilte fra ljudia ble sendt fra sverige dagen etter bestilling og var i oslo morran etter det igjen (2 dagers forsendelse). Posten norge brukte så en UKE på å få ting fra Oslo til Horten.

Bestilte hjemsending da jeg ikke har bil, og satte dagen etter som leveranse, men varene ble kjørt samme dag (kudos til posten for den). Første budet sier når jeg åpner døra er "fyfaen du er lat som ikke gidder å hente selv" (pakka var litt mindre enn jeg hadde trodd), og lo. Jeg har heldigvis en god porsjon humor, så jeg lo bare med, men jeg tør ikke tenke på hvis stakkarn hadde møtt en sur, gammel grinete gubbe. Tipper han var litt furten fordi han måtte kjøre såpass seint på kvelden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får å få unna all tvil, vil jeg bare si at Posten forholder seg til avsender ved skadesaker. Er emballasjen får dårlig vil han få avslaget og må gjøre opp med mottaker. Er emballasjen god nok, kan en evt. erstatning kjøres til adressat såfremt avsender fraskriver seg erstatningen.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten skader minimalt med pakker i forhold til hva som faktisk blir sendt. Vi snakker om promiller.

Til hokeyh:

Jeg har ingen tro på den fremstillingen du kommer med, hvis du mener du har en drittjobb så finn annet å gjøre!!! er ikke være enn det.Det er nettopp slikt useriøst vas som gir Posten et dårlig rykte.
    TULL citrix.

Tenkte jeg skulle holde kjeft, men har en datter som har jobbet på postrerminalen i Oslo og har hørt litt om hva som skjer, blant annet premenstruelle ansattet som SPARKER pakker rundt på gulvet for og få ut sine egen frustrasjon.

Det er overhodet ingen forståelse for at faktisk det er er en sender eller mottaker som bryr seg om innholdet i pakkene.

Jeg sender mye og har utsikt til omlasting av pakker på stedet hvor jeg bor, for og si det mildt så sitter jeg med hjerte i halsen hver gang jeg sender en pakke, her er det ingen som helst hensyn til innholdet i pakken fra den blir levert inn via post i butikk, til den blir levert inn for videre transport til terminal, desto større og tyngre pakken er desto verre er det.

Sleping langs gulvet,dytting med bena og ikke minst "rulling" av tunge pakker på gulvet, ikke så kjekt når det er en forsterker til 40,000 inne i pakken :evil:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for all del, det er ikke bare posten som gjør en dårlig jobb.

Det fremdels ikke gøy og motta en plasmaskjerm med flere fotavtrykk på toppen av esken....:?

Problemet er holdningen som de ansatte har til andres eiendeler, eller mangel på respekt for andre....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber faktisk med dette daglig.. Tror nok jeg vet litt bedre enn deg Loffen.

Fakta er at det er minimalt med skader i løpet av et år

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber faktisk med dette daglig.. Tror nok jeg vet litt bedre enn deg Loffen.

Fakta er at det er minimalt med skader i løpet av et år
    Selvfølgelig gjør du det.
    Selvfølgelig går det bra i 99.9 % av tilfellene.

Problemet er den 0.1 % det ikke går bra med, uhell skjer, det er klart men posten har ett holdningsproblem og når de ansatte gir F i hva som skjer med pakkene er det noe som posten burde jobbe med.

Men klart det, du viser jo litt av den samme arrogansen som flere i posten sliter med, du vet best og det har du helt rett i.

Kjør litt skjult overvåking på noen av de store terminalene du så ser du kanskje hva det er som foregår...

Hmm... jeg glemte vel og nevne att også Xen jobber i posten altså mor til dattra som jobbet i posten....
    Og ja jeg får høre hva som skjer på gulvet, det vil si ting som ikke kommer fram i fine statistikker......

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lei av denne tråden nå. Fører det til noe godt om vi diskuterer det med posten lenger?
    TS har fått svar på det han ønsket.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Posten har et dårlig rykte har de seg selv å takke for. Jeg tar alltid vare på orginal emballasjen og de få gangene jeg har sendt noe med posten har jeg pakket komponenten i orginal emballasje som igjen pakkes i en mye større eske. Den yttre esken fores med masse fyll for å sikre at det kommer frem sånn nogenlunde hel. Å sende så store høyttalere med posten som trådstarter har fått ferdig smadra er å be om bråk hvis avsender ikke har orginal emballasje.

Bare det at det finnes et eget team hos posten som 'jobber med slike saker daglig' bekrefter vel bare at Postens ansatte egentlig ikke bryr seg nevneverdig om verdien på godset de blir betrodd.

Little: Jeg håper virkelig at alt ordner seg og at du snart har et nytt par RF-82 i heimen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at det skal være arrogant å opplyse om fakta... Jeg har tidligere jobbet på terminal i mange år og har aldri opplevd at ansatte sparker til pakker slik som du beskriver.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at det skal være arrogant å opplyse om fakta... Jeg har tidligere jobbet på terminal i mange år og har aldri opplevd at ansatte sparker til pakker slik som du beskriver.
    Ja men det er jo veldig positivt at du ikke har sett det :-)

Men påstår du da at min egen datter står og lyver meg opp i trynet ??
    og i så fall hvilken grunn skulle hun ha for og gjøre det ? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    At Posten har et dårlig rykte har de seg selv å takke for. Jeg tar alltid vare på orginal emballasjen og de få gangene jeg har sendt noe med posten har jeg pakket komponenten i orginal emballasje som igjen pakkes i en mye større eske. Den yttre esken fores med masse fyll for å sikre at det kommer frem sånn nogenlunde hel. Å sende så store høyttalere med posten som trådstarter har fått ferdig smadra er å be om bråk hvis avsender ikke har orginal emballasje.

Bare det at det finnes et eget team hos posten som 'jobber med slike saker daglig' bekrefter vel bare at Postens ansatte egentlig ikke bryr seg nevneverdig om verdien på godset de blir betrodd.

Little: Jeg håper virkelig at alt ordner seg og at du snart har et nytt par RF-82 i heimen.

For det første er vi ikke et eget team. Alle transportører må noen til å ta seg av evt. erstatningskrav. Sier seg selv.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ja men det er jo veldig positivt at du ikke har sett det :-)

Men påstår du da at min egen datter står og lyver meg opp i trynet ??
    og i så fall hvilken grunn skulle hun ha for og gjøre det ? 8)
    Det kan jo bety at din datter jobber med værstinger? Og om datteren din lyver til deg? JA, men ikke nødvendigvis i denne sammenheng:-)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Er lei av denne tråden nå.
    Du står helt fritt til å la være å lese den.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er vi ikke et eget team. Alle transportører må noen til å ta seg av evt. erstatningskrav. Sier seg selv.....
    Jeg har merket en helt klar holdningsendring hos posten de senere årene og det kan vel skyldes effektiviseringen som skal gjennomføres i alle ledd for å tjene penger. Effektivisering betyr som regel at det er kundene som må betale enten i form av høyere priser eller dårligere service, eller begge deler.

At man som transportør er uheldig fra tid til annen jo helt naturlig men min personlige erfaring med posten og pakker er at pakkene ikke har blitt behandlet spesielt pent. Mine siste 4 forsendelser fra L-Sound med posten bærer alle preg av det. Disse eskene har knuste hjørner og samtlige esker har tydelige spor av å ha blitt dratt over et hardt og ruglete underlag. Heldigvis var innoldet helt i alle eskene så jeg har ikke tenkt så mye over det før jeg så denne tråden.

Nå er dette langt utenfor topic fra trådstarter så det er ingen poeng i å fortsette.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •