Ramponerte Klipsch RF-82 i posten - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 101
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kort og greit... IKKE STOLE PÅ POSTEN NÅR DET KOMMER TIL FRAKT (D)

Ta bilder av pakker før sending. (alle vinkler så klart)

Det gjorde jeg selv før jeg sendte 2 pakker med ømfintelig innhold med posten.
    1 eske med 2 stykk 12" subw.elementer.
    1 eske med 2 stykk subforsterkere i.

Hadde da heldigvis orginal embalasjen de kom i og sende de i den.
    Forsterket eskenes hjørner og sider med GAFATAPE... så det skulle ikke være tvil om at det var posten som hadde ødelagt pakkene når de kom frem til en Audiofil gal mann et sted rundt Lillehammer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for mange gode svar, ser at de aller fleste har positive erfaringer med posten, det er jo kjekt å høre. Jeg har bilder av selve oppakkingen, samt alt av skader. Sendte høyttalerne 4 timer etter at jeg mottok dem i lag med en søknad om full erstatning. Så får bare se hva posten vurderer som god nok embalasje. Jeg tror de i utgangspunktet var embalert godt nok.

Om posten mener at embalasjen var for dårlig, vil da posten rette et erstatningskrav mot selger siden han pakket for dårlig? Er dette noe selger må dekke uansett, eller kan han si at han nekter å erstatte varen? Hvordan er reglemanget her?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Må få presisere at jeg har kun gode erfaringer med Posten, har kjøpt og solgt mye utstyr opp i gjennom tiden uten problemer.
    Ditto!

hokeyh: Viss du er så misfornøgd, kvifor ikkje finne ein annan jobb? Eller, det kan eg vel kanskje svare på sjølv, for med den instillinga det virkar som du har hadde ikkje eg heller ansatt deg.(<--PUNKTUM, FINALE)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kort og greit... IKKE STOLE PÅ POSTEN NÅR DET KOMMER TIL FRAKT (D)
    ...
    Hadde da heldigvis orginal embalasjen de kom i og sende de i den.
    Forsterket eskenes hjørner og sider med GAFATAPE... så det skulle ikke være tvil om at det var posten som hadde ødelagt pakkene når de kom frem til en Audiofil gal mann et sted rundt Lillehammer.
    Var de ødelagt når de kom frem da?

Selv har jeg heldigvis ikke opplevd at ting har blitt ødelagt, men har jo fått en og annen eske som tydeligvis har fått seg en liten trøkk...

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte @ambiance sin Ayon Spirit for noen uker siden, og når den omsider kom fram med Posten var 2 av rørene knust. Heldigvis ikke noe mer! Denne forsterkeren var ekstremt godt pakket inn, med trippelkartong, bobleplast, isopor etc.
    Jeg tok med emballasjen til postkontoret igjen og forklarte hva som hadde skjedd, men møtte svært liten forståelse. De skulle ha meg til å sende esken med alt innhold til Kristiansand, hvor saken skulle avklares. HALLO???!!! Skulle alt sendes 2 ganger til, bare for og være sikker på at absolutt alt blir ødelagt!?
    Begynte å bli rimelig forbanna og ringte til kundeservice hvor en person satte meg over til en annen person i Kristiansand. Det viste seg at denne karen var meget hyggelig og oppegående. Han hadde full forståelse for frustrasjonen min, og overførte kr1350 til min konto omgående.
    Han ville egentlig at jeg skulle maile over bilder av emballasje osv, men så dreit han i hele greien....

Posten har greie ansatte de også....må bare finne de først!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel noe som heter at man skal sjekke embalasjen for skader og hvis det er synlige skader på pakken før man skriver under på lappen. Har selv fått pakker med skadet embalasje, men aldri ødelagte varer.

Om Posten er hardhendte med pakker med vilje skal jeg ikke si, men skulle de ha lagt alle pakker forsiktig fra seg, slik de egentlig burde, så hadde nok pakkene kommet fram enda senere enn de gjør i dag og kosta 3 ganger så mye å sende.

Tror nok at Posten har merket at de har konkurrenter i markedet siden de skal si opp en masse folk og øke portoen. Det scorer de nok mange poeng på. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Jeg kjøpte @ambiance sin Ayon Spirit for noen uker siden, og når den omsider kom fram med Posten var 2 av rørene knust. Heldigvis ikke noe mer! Denne forsterkeren var ekstremt godt pakket inn, med trippelkartong, bobleplast, isopor etc.
    Jeg tok med emballasjen til postkontoret igjen og forklarte hva som hadde skjedd, men møtte svært liten forståelse. De skulle ha meg til å sende esken med alt innhold til Kristiansand, hvor saken skulle avklares. HALLO???!!! Skulle alt sendes 2 ganger til, bare for og være sikker på at absolutt alt blir ødelagt!?
    Begynte å bli rimelig forbanna og ringte til kundeservice hvor en person satte meg over til en annen person i Kristiansand. Det viste seg at denne karen var meget hyggelig og oppegående. Han hadde full forståelse for frustrasjonen min, og overførte kr1350 til min konto omgående.
    Han ville egentlig at jeg skulle maile over bilder av emballasje osv, men så dreit han i hele greien....
    Posten har greie ansatte de også....må bare finne de først!

Er dette jeg ikke forstår heller. Om en vare er dårlig embalert og får mye skader. Hvorfor skal den da sendes en gang til i samme embalasje for å mest sannsynlig få enda mer skader. Må da holde med litt bilder og kommunikasjon. Men men, er jo bare fordel for meg om høyttalerne blir enda mer skadet, er jo bare enda et bevis på hvordan pakkene blir behandlet. Gjør ikke no nå som høyttalerne er ødelagt. Du var heldig med personen fra posten, det skal du ha

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tilbake til forrige spørsmål. Kan posten kreve at sender skal betale erstatning om embalasje er for dårlig. Og må sender gjøre dette eller kan han nekte? Noen som har peiling på litt lover\regler på dette området?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips til posten:

- Start med holdningsskapende arbeid! Slike holdninger til jobben og annenmanns eiendom som hockeyh beskriver kommer i hovedsak fra feilslått opplæring fra ledelsen!

- Start med bonussystem på lønn som ikke bare gir lønnsomhet ved økt omsetning og produktivitet, men også (og ikke minst) økt kvalitet og reduksjon av skader.

- Gi hockeyh og hans like 3 mnd på å skjerpe seg, og gi hans sjef og andre mellomledere med en slik innstilling sparken umiddelbart!

Selv har jeg kun vært borti EN skade på produkt jeg har sendt (Denon cd-spiller i orginal emballasje), men du verden hvor mange ganger emballasjen har hatt synlige skader utvendig!

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Little
    Men tilbake til forrige spørsmål. Kan posten kreve at sender skal betale erstatning om embalasje er for dårlig. Og må sender gjøre dette eller kan han nekte?

Kan aldri tenke meg at Posten kan kreve sender for noe som helst desverre.(uten at jeg vet/kan regelverket)

Mitt beste tips for fremtiden er å bruke betalingsgaranti fra Payex (slik som finn.no bruker), hvis noe må sendes og ikke kan hentes/bringes personlig.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Var de ødelagt når de kom frem da?

Selv har jeg heldigvis ikke opplevd at ting har blitt ødelagt, men har jo fått en og annen eske som tydeligvis har fått seg en liten trøkk...

De kom velberget frem ja, så var sikkert heldig...

Men det er jo veldig mange eksempler på de som har fått skadede ting i posten da

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Little
    Vet ikke hva rettigheter jeg har i forhold til selger heller..
    Pakkingen av sendingen må det jo være nettop selger som har ansvaret for. Kjøper har jo ingen som helst mulighet til å ha innvirkning på dette.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at du må få heve kjøpet og la det bli en sak mellom selger og Posten. Du kan jo selvsagt prøve opp i mot Posten først, men primært så er det selger som er ansvarlig ovenfor deg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gimsegutten: Er jo mye fornuft i det du sier. Men har jeg noe kjøpslov eller ett eller annet med hold i som kan backe opp mine krav?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv både kjøpt og solgt endel med åra, og kan i farta ikke huske at jeg hadde trøbbel med posten. Dog er jeg litt nervøs når jeg skal hente noe, for er det en ting jeg har merket meg, så er det at noen der ute er usedvanlig dårlige pakkere!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten behandler pakkene som dritt, så om man skal kjøpe brukt høytallere eller andre dyre produkter BURDE man ikke betale på forskudd og passe så inni *******s godt på at de bler pakket godt nok inn til å betale skader! Hadde nettopp en kompis som kjøpte brukt speilrefleks, org. embalasje m/ekstra eske og isolasjon og piss... Speilet inni kameraet var knust da det kom frem.. Usikkert om posten vil betale det..[/QUOTE]

Kan ikke forstå at dette er noe å skryte av? Jeg hadde vært flau av en slik holdning til andres eiendeler!

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av citirx
    Hei.

Jeg jobber med erstatningssaker på skadde sendinger for Posten. Du vil selvfølgelig få erstatning hit til de vilkår som gjelder såfremt emballasjen er god nok. Jeg vil også nevne at det er en myte at Posten har mye skader.
    Jeg skulle likt å vite hva den statistikken som viser at Posten har lite skader, er basert på. En meget stor del av de pakkene Posten håndterer, tåler selvsagt å bli translet hardt fordi de har et innhold som ikke lett tar skade. Disse vil selvsagt pynte mye på skadestatistikken. Brukt lydutstyr utgjør antakelig en liten del av de totale forsendelsene, og ødelagt utstyr viser dermed tilsvarende lite igjen. Jeg tror også at mange lar være å kreve erstatning.

Min egen erfaring tilsier at man ikke bør sende høyttalere, som er tunge og lett tar skade selv om de er godt emballert, med Posten. Det er veldig trist å sende avgårde gjenstander i topp stand, og så få vite av mottaker at de har ankommet helt herpa.
    Hva som er "god nok" emballasje er selvsagt også en vurderingssak - og jeg vil tro Posten sitter med de beste kortene på hånda!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som disse postansatte er noe bak mål når de har en slik holdning til jobben sin, hadde nok aldri sittet her og uttalt meg hvor dårlig jeg likte min jobb. Hva er moro med å kaste pakker rundt og ødelegge andres dyrbare eiendom? Er postens ansatte så hjerneskada at de ikke skjønner bedre? Kanskje fått plassert de i en barnehage der de hører hjemme. Skam!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er postens ansatte så hjerneskada at de ikke skjønner bedre? Kanskje fått plassert de i en barnehage der de hører hjemme. Skam!
    Som innsatt eller ansatt? :twisted: Ikke mine unger jeg ville ha plassert i en barnehage med slike ansatte iallefall :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Som innsatt eller ansatt? :twisted: Ikke mine unger jeg ville ha plassert i en barnehage med slike ansatte iallefall :-D
    Kanskje like greit å få dem bak lås og slå for de gjør er kriminelt, de ødelegger faktisk andre mans eiendom. Forbanna idioter sier jeg bare og slike har jeg ikke respekt for.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Vi som sorterer driter i hva folk sender, enkelt sagt, da jobben er en så drittjobb!
    Du har da pokker meg valgt jobben selv, har du ikke?????????? Hvis ingen har tvunget deg til jobben, så gjør den jobben du har sagt ja til, med respekt for andres eiendeler.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •