CM9,DM683,Vincent,NAD osv... :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CM9,DM683,Vincent,NAD osv... :)

Heisann...

Nå er jeg helt i villrede, kjøpt B&W CM5, har de på prøve, samt jeg har en NAD 355BEE hjemme. Dette er et stereo oppsett i en stue. Lyden er jo helt ok den, men klarer liksom ikke slå meg helt til ro med dette minioppsettet. Planen min er jo om ikke altfor lang tid å sette igang med et hjemmekinoprosjekt i garasjen. Når jeg får bygd meg en ny garasje osv.. Så kan vel ta litt tid kanskje

Nå har det seg slik at jeg tror jeg kommer til å få endel penger jeg kan bruke på litt "av moro" i nærmeste framtid. Så lurer på om jeg skal kjøpe meg fronter i mitt fremtidige oppsett nå. Samt en stereoforsterker som senere kan fungere som et effektrinn for disse i et 7.1 oppsett.

Er jo masssse å velge mellom, men det blir B&W. På forsterker siden er jeg mer usikker.

Tenkt ut noen forslag:

-B&W CM9 og NAD 375 Bee eller Vincent sv 234...

-B&W DM683 og NAD 375 Bee eller Vincent sv 234...

Synes selve designet på CM serien er totalt overlegent DM, men er det verdt 10 000 kroner.

Når det gjelder forsterker, er vincent sv 234 et bra alternativ til disse høyttalerne? Og kan jeg da i senere tid koble dette opp mot en surround reciver? Slik at jeg tilslutt for den kinoen jeg planlegger og drømmer om.

Er veldig moro å tenke og lure, og er utrolig hyggelig om noen har lyst til å legge igjen noen tanker rundt dette.

Alternativer er selvfølgelig velkommene.

Lyngdorf kanskje?

Mvh

Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo selv at tråden i seg selv blir mye rot. Om man sier det slik:

Om jeg skal bruke30-35 tusen på to fronter, og en stereoforsterker.
    Når det gjelder høyttalere er det B&W som gjelder, har bare falt for lyden.. Så slik blir det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OnkelReisendeMac
    Heisann...

Nå er jeg helt i villrede, kjøpt B&W CM5, har de på prøve, samt jeg har en NAD 355BEE hjemme. Dette er et stereo oppsett i en stue. Lyden er jo helt ok den, men klarer liksom ikke slå meg helt til ro med dette minioppsettet.
    Hva føler du at du mangler ?

Så lurer på om jeg skal kjøpe meg fronter i mitt fremtidige oppsett nå. Samt en stereoforsterker som senere kan fungere som et effektrinn for disse i et 7.1 oppsett.
    Kommer jo litt ann på hva du er ute etter nå det. :-)

-B&W CM9 og NAD 375 Bee eller Vincent sv 234...
    -B&W DM683 og NAD 375 Bee eller Vincent sv 234...
    Synes selve designet på CM serien er totalt overlegent DM, men er det verdt 10 000 kroner.
    Føler du at du vil mangle bass med CM7 i musikk ?
    Hvor stort er rommet dette til slutt skal stå i ?
    Og ikke minst, hva slags lydbilde er du ute etter ?

Når det gjelder forsterker, er vincent sv 234 et bra alternativ til disse høyttalerne? Og kan jeg da i senere tid koble dette opp mot en surround reciver? Slik at jeg tilslutt for den kinoen jeg planlegger og drømmer om.

Lyngdorf kanskje?
    I teorien kan du jo koble alle forsterkere til et surround-anlegg. Gjennom vanlige linjeinnganger. Dog vil det gi to forforsterkerledd (volum-ledd), men ikke sikkert det er så ille uansett. Det må også kalibreres på et satt volum på stereo-forsterkeren, og settes på dette volumet når du skal se film. Lyngdorf SDAI har jo digital volumstyring - så der vil det være veldig lett å få til dette.

En mulighet er jo å se etter en forsterker med prossessor-mulighet. Dvs at den har egne innganger for nettopp dette formål. Å kunne fungere som effekt i hjemmekino samtidig som andre kilder kan være koblet til denne for bedre resultat i stereo.

Både NAD og Lyngdorf passer godt til B&W. Men blir litt som salt og pepper. Gir litt forskjellig resultat. Jeg har dessverre aldri hørt Vincent.
    Men Rotel og Parasound passer også ypperlig til B&W etter min mening. (Da har jeg riktignok bare hørt de med DM683 og DM685 og ingenting fra CM-serien.)

Så kommer som spurt tidligere litt ann på hva slags lyd du føler du er ute etter.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja... Hvor skal jeg begynne. Føler vel egentlig ikke at jeg mangler det helt store, må være litt mer dybde. Det visste jeg jo forsåvidt at man vil mangle når man kjøper stativ kontra gulv. Er bare det at jeg føler meg ikke helt fornøyd.
    Og det at jeg har hatt lyst på DM683 i ett år, men ikke hatt mulighet. Nå har jeg mulighet, og føler da at jeg skal gå for gulvstående, selv om det er en stue som ikke er altfor stor.

Føler jeg har mer potensiale, og om jeg kjøper fronter og en "stor" forsterker til de nå. Så har jeg et godt fundament til videre utbygging. Føler det å begynne med stativ og en int. forsterker til de blir å begynne litt feil.

Er jammen ikke lett, men veldig moro da. Bare trøttsomt å pakke opp og ned igjen

Tror vel jeg kommer til å teste DM683 og Nad 375Bee nå.

Er sikkert en god kombo på alle måter, og jeg føler det å gå opp 10 000kr fra 683 til CM9 er litt det å betale mye for WAF og design. Synes 683 også er en pen nøytral høyttaler designmessig.

Tar en tur inn på klubben nå, og kommer sikkert tilbake med et eller annet Wish me luck...

Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få mye mer dybde med CM7 også kontra stativ.
    Men jeg har DM683 selv.. Og i rommet de står nå, er de råe faktisk!

Såvidt jeg skjønner, så ligger budsjettet ditt på rundt 30 lapper totalt ?

Og siden det også er B&W du nevner, så vil jo det være enklest med de forsterkerne de har.

Da er jo høytalerne du bør prøve ut DM683, CM7 og eventuelt CM9.
    Forsterkerne C375BEE, Lyngdorf SDAI2175, Cambridge 840A v.2 (syns Cambridge er undervurdert!) OG sist men ikke minst - NAD M3 som jo er satt ned 5 lapper.

Etter hva jeg har hørt, tror jeg heller jeg ville gått for M3 og DM683 enn C375BEE og CM9. (Nå har jeg dog ikke hørt CM9 enda, men.. :-p )
    DM683 har et veldig bra potensiale.

M3 viser også volumet digitalt, så vil ikke være noe problem å kalibrere denne med en reciever. Dog har vel ingen av disse forsterkerne DAC, og hva er planen der? Regner med at du ikke går for Phillipsspiller til 450kr ?

PS: Mulig Cambridge'n har DAC ?! Ser ut som det er coax-inngang hvertfall...

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon PMA2000AE er en drøm på CM9 iallefall. Vil tippe lyngdorf blir enda bedre resultat, men dog dyrere for å få kraft nok.. CM9 er tungdrevne høyttalere og krever en god del strøm for å åpne seg skikkelig.. NAD M3 er også en kandidat jeg ville sett på.

Både Lyngdorf, Parasound, NAD M3 og Denon gruser overnevnte i match på B&W. Jeg har hatt B&W selv, så etter det jeg har erfart, spiller ikke Rotel, Cambridge eller Vincent på langt nær så bra som nevnte kandidater.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen...

Etter en lang tur inne på hifiklubben kom jeg tilbake med NAD 375Bee og et demopar av DM683, skal ha 683 hjemme litt for å kjenne litt på de. Jeg Har veldig lyst på CM9, men vet ikke helt om jeg klarer å legge de 9000 ekstra for de. Veldig usikker.

Han mente ihvertfall at 375Bee ville gi meg 95% av det en M3 ville gi meg... Så da følte jeg det var greit å gå for 375.

Er jo ikke, og skal jo ikke være lett dette.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke værst :-) CM9 spiller betydelig bedre enn 683, men ikke WOW mye, men nok for at jeg trår hakket høyere. :-) 683 er en kjempe bra høyttaler sådan, så du gjør ikke noe dårlig valg uansett :-) 3-serien til NAD har blitt en god del bedre ja, så det forundret meg ikke.

Hehe, alt handler om hva DU syntes er best. så "enkelt" er det ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du får 95% av M3 med C375BEE syns jeg dog høres ut som en hårete påstand... :-D

Da kunne de jo likesågodt kalt den M2,85! :-p

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok. Jeg og synes CM9 spiller bedre, men ikke WOW bedre, men den er bedre oppløst i lyden etc... Men jeg må bare ha noen dager med tenketid, så tok med meg et demopar med 683 hjem. Føler det vil være dumt å kjøpe noe jeg ikke er heeelt sikker på, men for all del 683 er en knallbra høyttaler. Man kan ikke gå til topps med en gang. Sånn er det bare.

Og om det blir slik at jeg finner ut at eg tar CM9 istedet, vil nok 375bee holde på de og.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    At du får 95% av M3 med C375BEE syns jeg dog høres ut som en hårete påstand... :-D

Da kunne de jo likesågodt kalt den M2,85! :-p
    He he ja... Men han mente det, siden 375bee var såpass mye nyere, de hadde fått med seg endel nytt i den sikkert da, som veier litt opp mot M3. M3 er vel en 4-5 år gammel modell? Vet ikke jeg altså, men føler 10 000 opp til M3 var å ta litt i Noe han mente og.

Og 375 klarer vel å håndtere de høyttalerne jeg har snakket om her går jeg utifra. En annen ting, ser på denne at man kan velge å skru av soft clipping funksjonen, noe som tilsier at denne bør stå av?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var med på en liten sammenligning av 375bee og M3, og jeg syntes ikke forskjellen var veldig stor.. M3 var litt tørrere i bassen og kanskje en smule varmere, men det var ikke mye.. :-)

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen...

Etter en lang tur inne på hifiklubben kom jeg tilbake med NAD 375Bee og et demopar av DM683, skal ha 683 hjemme litt for å kjenne litt på de. Jeg Har veldig lyst på CM9, men vet ikke helt om jeg klarer å legge de 9000 ekstra for de. Veldig usikker.

Han mente ihvertfall at 375Bee ville gi meg 95% av det en M3 ville gi meg... Så da følte jeg det var greit å gå for 375.

Er jo ikke, og skal jo ikke være lett dette.
    Blir spennende å få høre hva du syns om Nad 375 og CM5 vs. 683.
    (har selv Nad 372 men har veldig lyst på 375)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja...Hva skal man si... Med 683 i hus i selskap med c375bee fikk jeg ihvertfall en annen lyd en med cm5 på alle mulig måter. Selvfølgelig mer trykk generelt, mer dybde og bass, dette var jo ting jeg visste. Men fikk jo også et litt mer rotete lydbilder, føler jeg da(som den eksperten jeg er*ler*).

Er altså et demopar med 683 jeg dro med meg hjem for å teste litt.
    Vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Er ihvertfall sikkert at det er en ganske stor forskjell hva det gjelder DM og CM serien. Har mest lyst på CM9, men som jeg skrev tidligere, 9000 kroner fra 683 og opp til cm9 synes jeg virket mye.

Lurer på hva jeg skal gjøre for å klare å slå meg til ro. Noen som vil nevne et direkte alternativ til andre produsenter, med en grei WAF. Som har et varmt og oppløst lydbilde. Og ikke er så voldsomt store. I prisklassen rundt 20 000. Og som kan matche en NAD C275Bee.

(Har ennå ikke hatt CM9 hjemme på prøve, men haddde vært litt greit å hatt en annen ht å sammenliknet med)

Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp DM683 og Rotel.

Rotel gir et mye bedre lydbilde enn NAD.

Edit: Men NAD og B&W er også en god kombinasjon..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Kjøp DM683 og Rotel.

Rotel gir et mye bedre lydbilde enn NAD.

Edit: Men NAD og B&W er også en god kombinasjon..
    Denne burde funke bra: L-Sound, Rotel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. nå tenkte jeg mere på alternativ på høyttaler siden.Ender vel opp med CM9 og C375bee tenker jeg. For tviler på at jeg slår meg til ro med 683 etter å ha hørt CM9 og 683 side om side i butikken. Er rett og slett en stor forskjell lydmessig på disse høyttalerne, men om den er verdt 9000, ja det er spørsmålet Men er jo ikke om ikke enorm, så en ganske stor investering, så bør jo tenkes litt igjennom.

Blir vel gal av meg inne på HFK snart

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel gal av meg inne på HFK snart
    De tåler mye, har selv vært en "plagsom" kunde :wink:

Er litt overtrøtt, så mitt tidligere innlegg kunne vært litt bedre.

Men hvis du har mulighet burde du fått testet B&W + Rotel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå vet jeg ikke om det er noen særlige butikker som fører Rotel i Østfold. Eller jo, Tv Boden på svinesund har vel det om jeg ikke tar helt feil. Hvem modell på jeg eventuellt opp på om jeg skal kjøre CM9/683? Ikke veldig kjent med rotel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå vet jeg ikke om det er noen særlige butikker som fører Rotel i Østfold. Eller jo, Tv Boden på svinesund har vel det om jeg ikke tar helt feil. Hvem modell på jeg eventuellt opp på om jeg skal kjøre CM9/683? Ikke veldig kjent med rotel.

Rotel-RB-1572

Rotel-RB-1582

Edit: CM9/DM683 trenger jo litt effekt.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •