Bi-wireing hjelp (H/K AVR 255?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-wireing hjelp (H/K AVR 255?)

Heisann,

Kjører to Klipsch F1 og en H/K avr 255.. Foreløpig har jeg ikke bak- eller senter-høyttaler(e) så lurte på om det var noe vits for meg å kjøre bi-wire? Vet jo at det er bedre for både høyttaler og forsterker osv og at man kan hente "litt" mer kraft av dette.. Men ja, så er spørsmålet om ikke 50 ekte watt er nok da, når det står på klipsch sine sider at de skal ha ca. 100 watt..

Det jeg lurer mest på er om forsterkeren støtter det.. Søkte litt og leita litt i bruksanvisningen, men kunne ikke finne noe.. Så om noen av dere vet vil det være stort til hjelp

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på bi-amp?
    Mener at 255 ikke støtter det nei..

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Heisann,

Kjører to Klipsch F1 og en H/K avr 255.. Foreløpig har jeg ikke bak- eller senter-høyttaler(e) så lurte på om det var noe vits for meg å kjøre bi-wire? Vet jo at det er bedre for både høyttaler og forsterker osv og at man kan hente "litt" mer kraft av dette.. Men ja, så er spørsmålet om ikke 50 ekte watt er nok da, når det står på klipsch sine sider at de skal ha ca. 100 watt..

Det jeg lurer mest på er om forsterkeren støtter det.. Søkte litt og leita litt i bruksanvisningen, men kunne ikke finne noe.. Så om noen av dere vet vil det være stort til hjelp
    forsterkeren støtter ikke det du tenker på nei... avr-255 er vell 65w når du kjører stereo! og H/K er strømsterk, med 35 ampere strømforsyning i 255én. er jo også noe å tenke på... men om det er godt nåkk til dine høyttalere kan jeg desverre ikke svare på...

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at noen kjører RF-52 på AVR-255, og de er kjempefornøyd. RF-52 har jo samme sensitivitet og watt spesifikasjon, så skulle tro at ditt oppsett også skulle fungere greit. er jo litt va du føler selv å... synest du at det mangler trykk eller noe annet fra høyttalerne dine i dag da?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    ser at noen kjører RF-52 på AVR-255, og de er kjempefornøyd. RF-52 har jo samme sensitivitet og watt spesifikasjon, så skulle tro at ditt oppsett også skulle fungere greit. er jo litt va du føler selv å... synest du at det mangler trykk eller noe annet fra høyttalerne dine i dag da?
    Neida det trøkker ganske greit, men har litt lite bass.. Kan evt prøve meg litt med EQ'en...

Forsterkeren har jo pre-outs så jeg kan jo kjøpe for/effekt-forsterkere da.. Men det er ikke det jeg foreløpig tenker på å kjøpe til "systemet"

Det er jo innebygget EQ-set elns. slik at jeg kan jo koble f.eks diskant på front og bass/mellomtone på bak også velge crossover på en 2000-3000 hZ.. Husker ikke hva de forskjellige valgene er.. Men det kan jo evt funke? :P Trøkker bra uansett, men ligger jo på -10 dB ca.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo litt begrensninger i et 6,5" element ned hensyn til hvor mye bass det kan produsere.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo gjøre som jeg gjorde:
    kjøpe en (eller 2) sub(er), sette frontene på smal og la de ta seg av det oppover.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kan jo gjøre som jeg gjorde:
    kjøpe en (eller 2) sub(er), sette frontene på smal og la de ta seg av det oppover.
    Selvfølgelig Skal ha meg en sub i januar en gang.. Bare lurte på om jeg ville tjene noe på å kjøre bi-wire ;p

Blir nok en SVS PC 12" tror jeg..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •