Dali Mentor 6 eller B&W CM9? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Hadde selv tenkt å handle CM9, men ble faktisk litt skuffet når jeg sjekka de ut på HFK i Trondheim.

Testa de på min egen Pioneer AX2, samt HFK sin egen Lyngdorf og den største Denon PMA-2000 eller hva den heter. Synes rett og slett at det manglet litt trøkk i bunn, og skjønte ikke helt hva som var galt.

Selgeren foreslo da at vi skulle prøve Mentor 6 istedet, og det var hvertfall en lyd som appelerte mye mere til meg enn CM9 gjorde. Skuffende nok, siden jeg var veldig fornøyd med mine 604S3 som jeg hadde før.

Når det gjelder disse to, så blir det jo til slutt en smakssak hva man foretrekker, og ikke minst hva slags kvaliteter man er ute etter. Jeg har også lyttet til begge, og i mine ører har B&W bedre mellomtone, spesielt til stemmer. Det var det som var utslagsgivende for min del. Men det er klart det er mye som spiller inn, hvilken musikksmak man har, øvrig utstyr, rom og plassering osv. Jeg synes også Dali generelt låter litt for lyst i forhold til mine preferanser. Kunne sikkert levd godt med Mentor 6, men jeg foretrekker altså CM9.

Et annet moment er at CM9 har en meget god match i CM senter 2. Tilsvarende senter i Mentor-serien er for stor for min benk rett og slett.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Vet det, men muligens er det bedre enn med B&W. Får høre litt med gutta på HFK

Dali mangler forresten noe imellom Ikon Vokal 2 og den aldeles gigantiske senteren i mentor serien

Men i stereo da, hvilken er best?
    Hadde snakket med Hifihuset og bedt om en demo på Monitor Audio GS20 før jeg bestemte meg. B&W CM9 Ble dumpet som referanse i lyd og bilde til fordel for GS20. Og i tillegg kåret til beste kjøp prisklassen 20000-30000.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Hadde snakket med Hifihuset og bedt om en demo på Monitor Audio GS20 før jeg bestemte meg. B&W CM9 Ble dumpet som referanse i lyd og bilde til fordel for GS20. Og i tillegg kåret til beste kjøp prisklassen 20000-30000.
    Joda, men man bør heve blikket litt opp i fra L&B også :-D

Sier ikke det er noe galt med ditt valg, men CM9 fikk da en EISA-award inneværende år. Det er mange aktuelle kandidater i denne klassen, så det blir til syvende og sist en smakssak hva man synes er best - og som sagt jeg ser mest film, så det er veldig viktig at serien har en veldig god senterhøyttaler (viktigeste leddet i en hjemmekino)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Joda, men man bør heve blikket litt opp i fra L&B også :-D

Sier ikke det er noe galt med ditt valg, men CM9 fikk da en EISA-award inneværende år. Det er mange aktuelle kandidater i denne klassen, så det blir til syvende og sist en smakssak hva man synes er best - og som sagt jeg ser mest film, så det er veldig viktig at serien har en veldig god senterhøyttaler (viktigeste leddet i en hjemmekino)
    Nå er vel ikke MA GS LCR en dårlig Center?

Vet jo at Lyd og bilde ikke er et referanse blad i så måte. Men jeg vet at CM9 ikke har dybden i bassen slik MA GS20 har. GS20 runder av rundt 32Hz. CM9 fikk trekk for dette i test. B&W er bra saker det for all del. men det er liksom ikke guds gave til hifi folket.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •