Beste musikkhøytaler til 15000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste musikkhøytaler til 15000

Heisann.

Prøvde å søke litt gjennom forumet her for å bli klok, men fikk aldri noe svar som samsvarte med mine behov i grunn, veldig mye hjemmekinorettet. Lager derfor min egen tråd om saken.

Av elektronikk har jeg en Marantz SR6200 reciever. Men skal kjøpe Emotiva XPA-2 for effekt.

Jeg er på leting etter nye høytalere opp i mot 15000kr. Hovedvekten ligger på musikk, film kommer i andre rekke.
    Hva slags musikk jeg hører på varierer i grunn ekstremt. I det siste har det gått mye i Coltrane, Charley Haden, Pat Metheny, Joni Mitchell, Eva Cassidy og John Frusciante. Men jeg hører også mye på litt hardere musikk. For eksempel A Perfect Circle, Tool, Deftones, Rage Against The Machine osv. Bob Marley er også en favoritt.
    Alt i alt er jeg ekstremt alsidig i musikken.

Kan også nevnes at det skal brukes sammen med platespiller.

Hadde satt pris på all hjelp for å styre en nybegynner som meg inn på rett spor her!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns mine B&W DM683 (eller da CM7 som også går innunder budgettet) er fantastiske til å gjengi vokal og andre ting i mellomtoneområdet med sin FST-mellomtone.

Jeg hører mye på Dream Theater, Metallica, osv. Og syns de presterer bra på slik musikk også.

Nå har jeg dessverre ingen særlig erfaring med andre merker enn det HiFi-klubben har.. Men syns det er verdt en lytt til B&W. :-)

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans Diva 6.2 ! Veil. 12990.- fåes i sort og finert, et kanonkjøp etter min mening. de har en ørevennlig spillestil uten at det mangler trøkk eller detaljer.
    Har disse selv på XPA-3.......

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg syns mine B&W DM683 (eller da CM7 som også går innunder budgettet) er fantastiske til å gjengi vokal og andre ting i mellomtoneområdet med sin FST-mellomtone.

Jeg hører mye på Dream Theater, Metallica, osv. Og syns de presterer bra på slik musikk også.

Nå har jeg dessverre ingen særlig erfaring med andre merker enn det HiFi-klubben har.. Men syns det er verdt en lytt til B&W. :-)
    Du kan få mye bra opp til 15k
    Hvis du er interessert i å kjøpe brukt ville jeg sett etter et par B&W 804.
    Den eldre modellen får du til ditt budgett.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt av B&W tidligere har jeg likt veldig godt, lydmessig. Må få tatt meg en lytterunde i de forskjellige butikkene. Men greit å ha ett knippe med aktuelle kandidater først. Estetikken er jo også litt viktig for meg, lyden kommer selvfølgelig først, men en relativt "nøytralt utseende" høytaler hadde vært veldig greit. b&w scorer jo relativt greit der forsåvidt.

Edit: PSB Imagine T virker også meget interessant, noen som har hands on erfaring med denne kontra DM683 fra B&W for eksempel?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELAC er pene, og sies å være meget gode musikkgjengivere. De er hvis ikke noe å bruke på fest, men tjener et godt lyttemiljø bra.

Så har man System Audio Ranger som nå tilsynelatende er på tilbud.
    System Audio SA Ranger Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Og hvis du finner Yamaha Soavo 1 på brukten så har du en prisgit høytaler som kan være innenfor din rekkevidde.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio Focus 220 TEST