xtz 99.26 og 10.17 som en 3 veis ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question xtz 99.26 og 10.17 som en 3 veis ???

Har 99.26 og 10.17 , disse ønsker jeg å kjøre på en effektforsterker.
    Altså ikke som et 2.2 oppsett som er vanlig ,men som 2 stk 3 veis enheter.
    Hva tror dere om å benytte delefilteret fra 99.38 , som er eksternt ( og da fjerne filteret i 99.26) disse har jo samme bestykning som mine to enheter tilsammen ????
    Eller er det en ide å fjerne de laveste frekvensene på 99.26 ved å modde eksisterende filter , samt å sette et lavpass filter som matcher på 10.17 ?

Hva med delefrekvens mellom bass og mellomtone ?? noen som har tanker om dette ???

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme høyttalere som deg og kjører de som en treveis konstuksjon. Y-splitt ut fra hver av pre out front på receiveren slik at hver av 99.26 og hver av 10.17 får hver sin effektforsterkerkanal. Altså totalt 4 stk effektkanaler. Funker bra det.

Hva mener du med å fjerne delefilteret i 99.26? Åpne høyttaleren å ta det ut?

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Har 99.26 og 10.17 , disse ønsker jeg å kjøre på en effektforsterker.
    Altså ikke som et 2.2 oppsett som er vanlig ,men som 2 stk 3 veis enheter.
    Hva tror dere om å benytte delefilteret fra 99.38 , som er eksternt ( og da fjerne filteret i 99.26) disse har jo samme bestykning som mine to enheter tilsammen ????
    Eller er det en ide å fjerne de laveste frekvensene på 99.26 ved å modde eksisterende filter , samt å sette et lavpass filter som matcher på 10.17 ?

Hva med delefrekvens mellom bass og mellomtone ?? noen som har tanker om dette ???
    Hei du.
    Skal du gjøre det så må du konsultere XTZ eller Surround.no først, de har svaret.

Jeg tror det du beskriver har et kjempe potensiale for å ikke låte sån som du håper, og hva du en gjør så ikke begyn å skru før du har hørt med produsenten.

Lykke til, og si ifra om du får svar, spennende å høre, har lekt med tanken å sette på subber på mine, og da lurt litt på hvordan man kobler det opp på beste måte.

Her er linken, de har vært raske og presise når jeg har spurt: XTZ | Sound in Balance • Kontakt

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar fra xtz

Skrev samme spørsmål til xtz og fikk dette svaret :-D

Hej!

Tack för ditt email! Delningsfiltret till 99.38 fungerar utmärkt att köra ihop med dina högtalare. Normalt behöver man inte modifiera något.

/Rikard

Så da er det vel greit regner jeg med , vi prøver

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris delefilter til 99.38

fikk prisen på 990 sek inkl frakt for et par filtre fra XTZ, synes ikke det var ille , så de er bestilt

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev samme spørsmål til xtz og fikk dette svaret :-D

Hej!

Tack för ditt email! Delningsfiltret till 99.38 fungerar utmärkt att köra ihop med dina högtalare. Normalt behöver man inte modifiera något.

/Rikard

Så da er det vel greit regner jeg med , vi prøver
    Kult Lykke til og gi lyd fra deg når du har prøvelyttet.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk prisen på 990 sek inkl frakt for et par filtre fra XTZ, synes ikke det var ille , så de er bestilt
    Har du forsøkt dette nå?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada , kjører dem som treveis på en emotiva xpa-2 , og er meget fornøyd med det .
    Vudrerer å oppgradere filtrene dog , verdt et forsøk tror jeg da det ikke virker veldig påkostet i utgangspunktet , og også er ankepunktet i testene av 99.38 som jeg har sett

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada , kjører dem som treveis på en emotiva xpa-2 , og er meget fornøyd med det .
    Vudrerer å oppgradere filtrene dog , verdt et forsøk tror jeg da det ikke virker veldig påkostet i utgangspunktet , og også er ankepunktet i testene av 99.38 som jeg har sett
    Okei. Hvis ikke filteret er så bra, så er det vel ikke noe poeng i å bestille dette da.
    Har du subwoofer utenom?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Hvis ikke filteret er så bra, så er det vel ikke noe poeng i å bestille dette da.
    Bruker du dette i et stereo-oppsett eller surround?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Bruker du dette i et stereo-oppsett eller surround?
    primært i surround , men også til musikk i stereo .
    Filteret har samme type /kvalitet komponenter som 99.26 men de virker "billige" ikke akkurat foliespoler og annen snacks, samt at internkablingen i 99.26 ser ut som vanlig installsajonskabel og er koblet med kabelsko til elementer og terminaler ( denne er forøvrig nå byttet til litt mer "seriøs" type kabel , da jeg har tatt filtrene ut fra 99.26)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    primært i surround , men også til musikk i stereo .
    Filteret har samme type /kvalitet komponenter som 99.26 men de virker "billige" ikke akkurat foliespoler og annen snacks, samt at internkablingen i 99.26 ser ut som vanlig installsajonskabel og er koblet med kabelsko til elementer og terminaler ( denne er forøvrig nå byttet til litt mer "seriøs" type kabel , da jeg har tatt filtrene ut fra 99.26)
    Har ikke åpnet mine, så jeg aner ikke hvordan det ser ut inni. Forøvrig er jeg strålende fornøyd med hvordan de låter.
    Er bare litt nysgjerrig på å få de to modulene til å spille sammen, så evt prøve med et par subwoofere i tillegg.

Bare en tanke....

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har ikke åpnet mine, så jeg aner ikke hvordan det ser ut inni. Forøvrig er jeg strålende fornøyd med hvordan de låter.
    Er bare litt nysgjerrig på å få de to modulene til å spille sammen, så evt prøve med et par subwoofere i tillegg.
    Det blir nok å sette opp igjen min DIY brontes klone i tillegg ja , bassen matcher ikke den i denne konfigurasjonen gitt :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •