Miller&Kreisel: M&K Sound vs. MK Sound

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Miller&Kreisel: M&K Sound vs. MK Sound

Siden jeg eier en M&K sub og i tillegg har registrert at Miller & Kreisel som regel får svært gode tester, har jeg vurdert å kikke litt nærmere på dette merket ved neste oppgradering.

Men så er det blitt sagt at Miller & Kreisel er konk. Allikevel finnes det butikker som selger nye høyttalere av merket, og på eBay får man kjøpt nye systemer fra M&K. Så hva er status?

Jeg har googlet og mailet litt med Ken Kreisel. Det som skjedde var jo at fabrikken ble stengt i 2007. I flg. denne tråden Has M&K kicked the bucket? - SH Forums ble M&K rammet av en illojal kinesisk fabrikk som begynte å selge M&K-merkede produkter på egen hånd uten at de var blitt kvalitetskontrollert. Det er også nevnt at det også kan forekomme M&K-produkter som stammer fra det kinesiske fabrikksalget på eBay.

Ken nevnte i en mail til meg at MK-logoen ble solgt til et dansk firma MK SoundSystem som nå markedsfører nye høyttalere med MK-logoen uten at dette er originale Miller & Kreisel-produkter. Den åpenbare forskjellen er at nye MK betegnes "MK" mens gamle betegnes "M&K". Men logoen er lik.

(Ken Kreisel er forresten i ferd med å stable et nytt merke på beina, så det blir spennende å se hva som kommer fra den kanten.)

Så det kunne vært artig å hørt fra MK-eiere og andre her inne om deres erfaring med merket, både "gamle" og nye MK. Er det noen kvalitetsforskjell på gamle og nye MK?

Edit: på MK SoundSystems website nevnes ikke dette eierskiftet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har M&K.......og de spiller dyrisk.... De som selger dem i NORGE er BMH (Bergen Musikk Handel) eller så kan du maile med Aufonia som jeg tror har rettighetene her til lands. Jeg vet at det er Aufonia som selger dem til BMH og andre butikker.
    Når det gjelder konkurs stemmer det at det ble solgt til et dansk firma som ligger rett utenfor københavn, men slik jeg forstod det var det slik at de solgte det komplett navn og tegninger på høytalere. Men alt blir produsert i kina...
    Håper det var til noe hjelp..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir produsert i Kina nå. Det var vel kanskje den overgangen som gjorde at M&K fikk trøbbel på slutten. De var så fiksert på at kvaliteten skulle være tipp topp, så de fikk varene sendt fra fabrikken i Kina til USA, deretter kvalitetskontrollert i alle bauger og kanter så sendt ut til kundene igjen. Fryktelig dyr logistikk.

avhifi.no er også forhandler så det spørs om jeg kommer til å oppgradere centeren til en LCR750.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •