Bytte CLS-215 mot CLS-15 med CV 1,5kw?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte CLS-215 mot CLS-15 med CV 1,5kw?

Noen som har noen formeninger om dette? Jeg tipper de høyttalerne gir et mye jevnere trykk i stua mi også..

Tror 215 blir i største laget, men det er nå så.. Jeg vil ha deres mening om dette

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har en fattig liten kommentar på det engang? Trenger all den hjelpen jeg kan få, for jeg er ingen Cerwin Vega ekspert

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan komme med en fattig liten kommentar:-)
    Store høyttalere er helt rått, dessverre er det ikke alltid størst er best i mindre rom.
    Mine v-12f spillte mye bedre på 30kvm2 enn på 17kvm2.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Ingen som har en fattig liten kommentar på det engang? Trenger all den hjelpen jeg kan få, for jeg er ingen Cerwin Vega ekspert
    Har aldri hørt de to du nevner, men om jeg skal trekke en paralell fra "1515" til "DC15" som så og si er i fra samme serie (på den tiden) så vil jeg kalle det en nedgradering =)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå ned til CLS15 + ampen du snakka om. Det er mye bedre, cls215 må jo ha 2,6 MINIMUM.. CLS15 er en ENORM høyttaler!!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordfiesta: Ja det tviler jeg ikke på :-)

minim: Nja, kommer ann på rommet det, men alt er relativt ;-)

skorob: Jeg tror det er løsningen uansett. Jeg tipper jeg får mye mer trykk med de, selv om jeg til og med har 30kvm stue, så tror jeg jaggu CLS15 gjør mer nytta si her.

Og det er en positivt ting til også, og det er at jeg ikke taper noe på det heller med tanke på prisen på både CLS15 + forsterkeren..

Jeg får 215 til å svinge hele huset på hodet med Denon forsterkeren jeg har, så power står det ikke på. Og elementene beveger seg bra når jeg drar på litt, uten at forsterkeren mister noe kontroll :-)

Derfor jeg lurte på bytte, er at jeg selv tror at jeg får mer utbytte av CLS15 i stua mi da det er snakk om 2x15 mindre. Og 1.5KW forsterkeren er visst mer enn bra nok til CLS15 i tillegg, og da blir ting mer aktuelt ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    fordfiesta: Ja det tviler jeg ikke på :-)

minim: Nja, kommer ann på rommet det, men alt er relativt ;-)

skorob: Jeg tror det er løsningen uansett. Jeg tipper jeg får mye mer trykk med de, selv om jeg til og med har 30kvm stue, så tror jeg jaggu CLS15 gjør mer nytta si her.

Og det er en positivt ting til også, og det er at jeg ikke taper noe på det heller med tanke på prisen på både CLS15 + forsterkeren..

Jeg får 215 til å svinge hele huset på hodet med Denon forsterkeren jeg har, så power står det ikke på. Og elementene beveger seg bra når jeg drar på litt, uten at forsterkeren mister noe kontroll :-)

Derfor jeg lurte på bytte, er at jeg selv tror at jeg får mer utbytte av CLS15 i stua mi da det er snakk om 2x15 mindre. Og 1.5KW forsterkeren er visst mer enn bra nok til CLS15 i tillegg, og da blir ting mer aktuelt ;-)
    Med "1515" skulle jeg fått til å lage trøkk selv på et offentlig-toalett, men det er også det eneste løftet jeg ville tatt på meg Det var en "fest" høytaler slik som sikkert 215 er nå og de gjør jobben sin godt til det.

Om du har 1.5kW forsterkeren på 215 så er jeg enig i at det vil være bedre å gå for CLS15. Selv på single 15-tommerne til CV trenger du nok ihvertfall 1.5kW utgaven for å få ut potensiale i høytaleren med forbehold om at de har endret "effekt-behovet" den siste tiden. Før jeg solgte unna LS12 parret mitt prøvde jeg forskjellen på NAD C370 og Midgard oberon 6.1 på dem og selv der var det mye mer å hente med Midgardene!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint bruke 2.6kw'en på CLS15. Ville nok uansett sett etter en mer "Hifi" forsterker til dem. Er jo så utrolig mye digg på bruktmarkedet . F.eks Parasound Classic 2250 ! ! !

CV kan så mye mer, bare de får god og rett forsterkeri bak seg. Ser du kaller deg BW eier, må jo være noe HIFI krav inni bildet da .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, enig med deg minim :-) Det er party faktor som bestemmer her, og jeg får 215 til å trykke ubekvemt og ubehagelig mye i stua mi nå, med Denon.

Jeg tenker på rommet, hvor mye jeg kan få ut av det, ikke bare på høye volum, men på lave også. Det er da jeg tror CLS15 kommer mye bedre ut av det, uansett volum.

Skorob: Ja, klart. 2.6KW spiller heftig på CLS15, men tipper Denon skal holde ganske lenge på CLS15. Kjenner en som bruker lik forsterker som meg som har AL1000, og det spiller heftig. Han har også 45kvm stue, om ikke større.

Men Cerwin skal gjøre partyjobben for meg. Har ikke Cerwin Vega i hus for at det skal spille hifi, men for all del. Jeg syntes til og med 215 spiller mye mer "hifi" på Denon forsterkeren enn sine egne CV forsterkere, som er tilnærmet PA, bare til hjemmebruk, om du kan si det på den måten :-)

Jeg får uansett ikke den hifi kvaliteten jeg vil ha, av en Cerwin høyttaler uansett, om ikke en skal gjøre drastiske endringer som koster mye mer enn høyttaleren i seg selv ny. Da er det like greit å kjøpe en høyttaler som spiller hifi ;-)

Jeg for min del skal oppgradere en god del i 2010, for da kommer nemlig CM9 inn i hus + Lyngdorf sin intregrerte med roomperfect enhet :-) Har fått tak i en grom sak med SACD, så håper på et bra oppsett til slutt :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •