Tri Amping Mye For Seg????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tri Amping Mye For Seg????

Har pr idag 4 Mirage OMD28 som kan TRI ampes. Har pr idag BI-ampet frontene og single amp på bakhøytalerne. Men etter demo i helga av Emotiva på de så er lysten for å prøve mere effekt absolutt til stede! Vil da Tri amping være veien å gå eller vil det være bedre å putte på en stor single amp?

Tenkte mest effekt på bass delen(200-500Watt). På mellom tone og diskant kan jeg ikke se for meg at det er nødvendig med så mye effekt så kanskje 100-150 Watt pr del??

Noen som har erfaring med de nye ICE modulene ASX2? Er det i det hele tatt mulig å få tak i de utenom ferdig bygde forstkerere? Tror det må bli noe ICE bassert pga at jeg ikke har plass til Emotiva o.l. i stue kinoen desverre da ytelsen er meget bra iforhold til pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jo mer man tyner en forsterker, jo mer vil jo den slite (og støye).
    Dvs. Det er ikke sikkert du vil få noe høyere lyd enn før, men lyden vil nok bli en anelse klarere og mindre støy.

Forutsetningen for min påstand, er at du da har tilsvarende, eller bedre kvalitet på forsterkerdeler du da bruker på de forskjellige komponentene.

Videre, bør jeg vel nevne at det også forutsetter riktig oppsett, konfigurasion, signalkabler som ikke er lett påvirkelige for støy, samt du må jo ha nok kraftreserve i vegguttaket ditt :-)

Det er bedre å ha for mye kraft, enn for lite kraft.. (Hadde litt lyst å si at du kan aldri ha for stor forsterker, men det er sikkert noen argumenter mot det også, som t.d. at sikringene dine ryker når du starter, he he.).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •