Hjelp!! Problemer med Klipsch Palladium subben min :( - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke annet enn å ha siglet på pc hver gang jeg ser bildet av den

Men: for å sammenfatte litt:

Du får suben til å spille bra helt til den kommer til - 27 db på mastervolum?
    dette er på musikk og ikke film?

Siden suben spiller bra på film så kan man jo uteslutte at det er noe galt med den( såfremt du synes den spiller like bra som når du hørte den hos selger..)

Jeg ville først og fremst reset forsterkeren..du har kanskje manualen så du vet hvordan dette gjøres?
    Fant ut hvordan det gjøres på 2808

switch off unit using
    hold the following (A ans B) and press
    check that the entire display is blinking with an interval of about 1 second, and release your fingers from the 2 buttons
    The microprocessor will now be initialized

Jeg vil uansett råde deg til å prøve å skru litt ned på subvolumet, mulig det kan ligge en limiter der å begrense? prøv å se om du får den høyere da?!
    Mine står ikke på mer enn -14db på subben, og da kan jeg skru opp "så høyt jeg vil..."

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Ikke annet enn å ha siglet på pc hver gang jeg ser bildet av den

Men: for å sammenfatte litt:

Du får suben til å spille bra helt til den kommer til - 27 db på mastervolum?
    dette er på musikk og ikke film?

Siden suben spiller bra på film så kan man jo uteslutte at det er noe galt med den( såfremt du synes den spiller like bra som når du hørte den hos selger..)

Jeg ville først og fremst reset forsterkeren..du har kanskje manualen så du vet hvordan dette gjøres?
    Fant ut hvordan det gjøres på 2808

switch off unit using
    hold the following (A ans B) and press
    check that the entire display is blinking with an interval of about 1 second, and release your fingers from the 2 buttons
    The microprocessor will now be initialized

Jeg vil uansett råde deg til å prøve å skru litt ned på subvolumet, mulig det kan ligge en limiter der å begrense? prøv å se om du får den høyere da?!
    Mine står ikke på mer enn -14db på subben, og da kan jeg skru opp "så høyt jeg vil..."
    Ja etter -27 på master volumet skjer d lite..... ja eg syns den funka meget godt hos han eg kjøpte den av altså..
    Eg leite i manualen nå så finne eg kje nåke der så prøve eg d du skreiv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller bare google videre på reset denon 3806.

Men som sagt, prøv å skru ned også, eller sjekk hvilke db verdier romkorreksjon har satt på sub!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta utgangspunkt i at gain (volum) på subben skal stå ca kl 11, altså nesten på halvt uansett hva/hvordan du skal kalibrere.

Du kan eventuelt justere den opp eller ned når du er trygg på at ting er som det skal være (etter kalibreringen er gjort), og det er avgjort at det ikke er noen feil på forsterker eller annen elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller bare google videre på reset denon 3806.

Men som sagt, prøv å skru ned også, eller sjekk hvilke db verdier romkorreksjon har satt på sub!
    Nå fant eg ut kossen du reseta den så nå e d gjort vertfall e nå ein begynnelse hehe...

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger denne tråden med spenning
    Ble det ordnings?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Følger denne tråden med spenning
    Ble det ordnings?
    Eg hadde ein å såg på det her nå å største problemet er kansje rommet
    Eineste eg syns subben slo møkje meir når eg va å hørte på den... hmmmm...
    Er liksom i tvil om eg skal selge svs`n nå men alt i alt skal jo klipsch`n være ein bedre subb

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper lite med verdens beste sub hvis rommet dreper den. Hvis den var skikkelig kalibrert hos han du kjøpte den og du ikke har kalibrert, eller kalibrert dårlig så vil den være stor forskjell i ytelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det hjelper lite med verdens beste sub hvis rommet dreper den. Hvis den var skikkelig kalibrert hos han du kjøpte den og du ikke har kalibrert, eller kalibrert dårlig så vil den være stor forskjell i ytelse.
    Okay eg får kjøre rom korresjon på den å prøva, håpe d hjelpe litt.... Møkka rom!! Men bygge meg garasje nå så blir eget stereo rom oppe på den så kansje d hjelper

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo men hvis den mekanisk ikke vil spille høyere enn - 27 så må det jo være noe anna galt.

Kjør romkorreksjon en gang til å se om ikke det hjelper, men da bør du skru ned gainen på suben og så heller opp igjen etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo men hvis den mekanisk ikke vil spille høyere enn - 27 så må det jo være noe anna galt.

Kjør romkorreksjon en gang til å se om ikke det hjelper, men da bør du skru ned gainen på suben og så heller opp igjen etterpå.
    Eg har tatt reset på reciver nå rom korresjon å den har nok komt seg men alikavel rommet er nok kje genialt :S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du mulighet til andre plasseringer så prøv de.

Hvordan ser rommet ditt ut? Han du kjøpte den fra, bor han langt ifra? Eller evt noen andre som er gode på kalibrering rundt der?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du mulighet til andre plasseringer så prøv de.

Hvordan ser rommet ditt ut? Han du kjøpte den fra, bor han langt ifra? Eller evt noen andre som er gode på kalibrering rundt der?
    Rommet er bare heilt firkanta men vegg på eina sio av RF83 ane og åpent på andre for den står inntil pipo åsså er d åpent videre bortover den veien vist du forstår hehe.. Han eg kjøpte den av bur langt vekke å lite folk eg kjenne som har peiling på det der... Eg syns den har komt seg litt men svs`n spiller ein del bedre Eg trur eg gir opp

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To problem her, rommet er problematisk og så har vi jo genna selv da :twisted:

Var bortom der isted og det minste problemet i mine ører er suben, større utfordring er rommet og genna sitt behov for å spille så usannsynlig høyt

Problem med rommet er delt i hvertfall i to, det ene er at i sweetspot er det totalt utfasing fra frontene (enda værre enn hos meg og jeg synes det er ille hos meg) det andre er at andre steder (i samme sofa) er det alt for mye bass. Selv uten sub var det tidvis alt for mye bass etter min smak ihvertfall Med Klipschen aktivert ble det værre, og med SVSen ble det ille 8)

Skikkelig korreksjon på frontene er første bud, først når det er noenlunde på plass kan en begynne å jobbe med suben. Men at suben har potensial er det ingen tvil om, der hvor SVSen var buldrete og lite kontant var det noe helt annet med Klipschen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    To problem her, rommet er problematisk og så har vi jo genna selv da :twisted:

Var bortom der isted og det minste problemet i mine ører er suben, større utfordring er rommet og genna sitt behov for å spille så usannsynlig høyt

Problem med rommet er delt i hvertfall i to, det ene er at i sweetspot er det totalt utfasing fra frontene (enda værre enn hos meg og jeg synes det er ille hos meg) det andre er at andre steder (i samme sofa) er det alt for mye bass. Selv uten sub var det tidvis alt for mye bass etter min smak ihvertfall Med Klipschen aktivert ble det værre, og med SVSen ble det ille 8)

Skikkelig korreksjon på frontene er første bud, først når det er noenlunde på plass kan en begynne å jobbe med suben. Men at suben har potensial er det ingen tvil om, der hvor SVSen var buldrete og lite kontant var det noe helt annet med Klipschen!
    Hehe ja men eg tok korresjon på den etter du var gått å eg syns d blei litt bedre då, men litt skuffa vettu siden eg syns den spilte sååå masse bedre der eg va å kjøpte den, men komme seg sikkert med ett nytt rom Baldrick

Men eg må nesten høra på Baldrick og for er vel kje mangen rundt her som har meir peiling på detta trur eg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det med at den ikke spilte høyere ved -27 har forsvunnet?

Da er det bare frem med db måler og stillte fase og prøve andre plasseringer!

Ingen tvil om at den subben er fantastisk, uten å ha hørt den da..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det med at den ikke spilte høyere ved -27 har forsvunnet?

Da er det bare frem med db måler og stillte fase og prøve andre plasseringer!

Ingen tvil om at den subben er fantastisk, uten å ha hørt den da..
    tja den kommer til ein maks nå og men heila volumet blei jo forandra når eg resete den, men skikkelig skuffa endo men d går seg nok t
    Takk for all hjelp

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iom at SVSen virker til å spille endel høyere så forstår jeg at en kan bli litt skuffet på akkurat det punktet iom at Klipschen er over dobbelt så dyr. SVSen spillte noe høyere og helt sikkert dypere men Klipsch spillte i mine ører endel bedre, blir mer musikk istedet for bare rumling. Lyden fra SVSen kan helt sikkert forbedres med litt justering men hva en kan gjør med at du ikke synes Klipschen spiller høyt nok er derimot litt mer komplisert.

Den brutale sannnhet er kanskje at Klipschen ikke er ideel til ditt bruk, to stk RT12d hadde kanskje vært bedre da det nok spiller noe høyere men samtidig beholder en Klipsch musikaliteten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av genna
    tja den kommer til ein maks nå og men heila volumet blei jo forandra når eg resete den, men skikkelig skuffa endo men d går seg nok t
    Takk for all hjelp

Du må heller konsentrere deg på å høre hvor bra bassen er blitt!Fravær av bass er ikke alltid at den ikke er der, den er bare mer kontant og kjapp! Har selv gått i den fella!

Bare hyggelig å hjelpe! Post gjerne noen bilder av herlighetene dine!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må heller konsentrere deg på å høre hvor bra bassen er blitt!Fravær av bass er ikke alltid at den ikke er der, den er bare mer kontant og kjapp! Har selv gått i den fella!

Bare hyggelig å hjelpe! Post gjerne noen bilder av herlighetene dine!
    Ja sant d du seie der men den trykka å vandra meir der eg hørte den først, men rommet er ein ting og Så eg trur nok det blir salg av svs`n uansett for detta er jo ein heilt anna kvalitet
    Tja ska sjå om eg får tatt nåken bilder, må jo ærlig innrømme eg e litt treg på sånt men ska sjå ka eg får til.... Då får du jo sett kossen rommet ser ut og

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •