B&W Subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: B&W Subwoofer

Newcomer M-ic sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W Subwoofer

Jeg har brukt en Dali SWA 15 tidligere, men med skuffelse, betalte 7000kr for den og da fikk jeg med ulyder fra kabinettet og forholdsvis ukontrollert elementstyring. Nå har jeg bestilt en ASW 750 istedet, denne har jo noe mindre element og flytter vel således mindre luft, men VESENTLIG kraftigere forsterker. Noen som har noe kjennskap til B&W basser?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, M-ic
    Jeg har hørt en del på B&W bassen, nærmere bestemt ASW600, ASW650, ASW 675. Har selv vært eier av ASW 600 tidligere.
    Personlig syntes jeg B&W lager gode subwoofere generelt, hvertfall de av nyere dato (les: 600 serien+). De spiller hurtig med god kontroll, dypt (ASW 600 spilte overraskende dypt med enorm autoritet til å være i sin prisklasse, spes på film). ASW 600 og 675 syntes jeg passer bedre til musikk enn 650en. Mulig det kan skyldes 12" elementet i 650en, selv om det ikke trenger å være gitt. 675 er ganske overlegen 600, men det er jo nesten doble prisen også.

Eneste ulempen, hvertfall på ASW 600, er at de kan være noe tricky å integrere 100% med fronthøyttalerene. Fikk det til rimelig bra like før jeg solgte min, men da hadde jeg B&W høyttalere i front også.

Et annet tips når du får subben din, bruk Soundcare superspikes under den. Det gjorde jeg på min, og det var veldig vellykket.

Har som du skjønner ikke hørt 750, men den er sikkert enda bedre enn de jeg nevner.

Forresten, har du bestilt 750 uhørt?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: B&W Subwoofer

Sitat Opprinnelig postet av M-ic
    Jeg har brukt en Dali SWA 15 tidligere, men med skuffelse, betalte 7000kr for den og da fikk jeg med ulyder fra kabinettet og forholdsvis ukontrollert elementstyring. Nå har jeg bestilt en ASW 750 istedet, denne har jo noe mindre element og flytter vel således mindre luft, men VESENTLIG kraftigere forsterker. Noen som har noe kjennskap til B&W basser?
    Jeg har en B&W ASW800 av ny dato og er meget fornøyd med den. Litt justering måtte til før den spilte som jeg ønsket. Rent teknisk er det liten forskjell på ASW750 og ASW800.

Jeg så for en tid tilbake en håndfull med tester der nettopp ASW750 kom meget godt ut. Du finner dem kanskje via google.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ASW 800 har jeg lyst på og :P

Hva testet du opp mot før du bestemte deg for denne?

Newcomer M-ic sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg har ikke hørt den, men med 12 dager ubetinget returrett, ser jeg ikke på det som noe problem. Er litt spent på hvordan det virker, sett noen tester som du sier og det virker positivt stort sett.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    ASW 800 har jeg lyst på og :P

Hva testet du opp mot før du bestemte deg for denne?
    ASW675 samt ASW850 + noen REL bokser. Har blitt veldig glad i ASW800'n nå. Den spiller fint

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv B&W ASW600 og er knall fornøyd, iallefall til bruk i hjemmekino, men syntes den mangler litt på musikk, kan være jeg som ikke har fått til instillingene helt enda men..er rom plassering av den ganske viktig kanskje?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •