Dali Grand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Dali Grand

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Grand

Hei

Eg er ny i forumet og har noen spørsmål til dere.

Eg har nå et stereoannlegg kor Dali Grand Coupe utgjer fronthøytalerene mine. Og eg persiserer stereo pga eg er av typen som foretrekker stereoannlegg framfor heimekinoannlegg.

Grand coupe'ene er eg svært godt fornøgd med men ønsker meg litt mer bass, så derfor vurderer eg Dali Grand.

Mine Grand Coupe er i Mahogney finnish og passet fint i den gamle stuen min som gikk i litt mørkere farger. Men nå befinner eg meg en ny og lysere stue med mye eikemøbler.

Så spørsmålet mitt er så følgende:
    1. Har Dali Grand vert produsert i eikefinnish?
    2. Hvor må eg henvende meg for å best resultat i annskaffelse av et par Grand, siden dei nå er en utgådt modell er jo dei ikkje så lett å få tak i.
    3. Er der noen som har noen forklaring på kvifor Dali Grand serien ikkje er å finne noken plass på Dali sine hjemmesider? Dei har jo egne sider for utgådde modeller, men grand er ikkje representert der.
    4. Er der noken som kan komme med eit godt forslag til andre høgtalere i lignende kvalitet i eikefinnish, dersom Grand ikkje er å oppdrive?

Og om nken he eit annet forslag så vil eg bere presisere at eg ikkje er fan av høgtalere som har trefinnish på sidene og med et stort svart parti på frammsiden. Heilst bør frammsiden og ver i trefinnish.

Har vurdert B&W 802D eller andre fra 800serien som et alternativ. Ønsker uansett og finne noe brukt siden eg ikkje kan sjå meg råd til nye.

Svar og tips mottas med glede

Mvh
    Kokk

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Grand-dali_grand-jpg

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så nøye hvordan de ser ut så lenge de låter bra?

Ikke lett å finne høyttalere idag med heltre-front :roll:

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    800-serien vil spille ringer rundt Dali Grand

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 800 serien har heltre front...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali grand

Såklart er lyden det viktigeste, men eg liker også at møbler tar seg godt ut. og store gulvstående høgtalere vil eg definere som møbler, og synst også dei bør ta seg godt ut blandt rasten av møblene i stua.

Og nokren store svarte monstrum i en lys og trivelig stue synst eg ikkje tar seg så godt ut.

Og en av grunnene til at eg liker godt Dali Grand er at dei ser utrolig flotte ut. Et vanvittigt flott stykke handarbeid, i den grad det kan kalles handarbeid. Og samtidig spiller dei veldig klart og fint.

Men eg klarer ikkje å forstå deres korte tid i Dali sitt sortemang, og kvifor dei ikkje er lenger å finne på Dali sin oversikt over utgådde produkt. Det er jo en av Dali sin flotteste serie designmessig etter min mening, i kombinasjon med kanonbra lyd.

Men eg liker godt B&W 802D også, noen som vet kva ein normal bruktpris på desse ville vert om eg finn noen brukt?

Og det at lyden er i høgsetet er også grunnen til at eg henvender meg til bruktmarkedet. Hadde det kun vert design, hadde eg anntaglig bare funne meg noen fancy billige ny høgtalere. Men det duger ikkje for meg siden eg har hatt kvalitetshøgtalere helt siden konfirmasjonen, da eg blåste unna alle sparepengene på det råeste annlegg som var å oppdrive for en 15åring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Grand

Kokk:

Hei! Jeg har et par dali grand som ikke er i bruk nå pga innkjøp av JBL Studio 590. Har hatt de i 6 eller 7 år og har vært vedlig fornøyd med lyden av de. Spiller veldig klart og fint med et skikkelig trøkk i bassen!!
    De trenger en kraftig forsterker. Det er en 4 ohm høyttaler med en følsomhet på 86 db så det sier en del om hva som skal til for å drive de. Har hatt forskjellige forsterkere på de, men det beste resultatet var med en pioneer sc-lx82 som jeg bi-ampet. Ingen problemer med å dra på skikkelig!

Som sagt så har jeg kjøpt nye høyttalere så vurderer å selge Dali Grand (med tungt hjerte).. Det er en høyttaler som er vanskelig å få tak i.

Send meg pm vist du er interressert

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Grand og 800serien til BW er veldig forskjellige i lyden. Om man liker Grand Coupe tror jeg ikke 800-serien vil være attraktiv.

Når det er sagt elsker jeg klangen i Grand. Men man kan til tider få litt mye og pløsete bass, spesielt om ikke elektronikken henger helt med. En løsning som jeg har syns fungerte vel så bra er Grand Diva sammen med en Helicon S600 subwoofer. Når den komboen sitter så låter det himmelsk.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fokusoj
    Kokk:

Hei! Jeg har et par dali grand som ikke er i bruk nå pga innkjøp av JBL Studio 590. Har hatt de i 6 eller 7 år og har vært vedlig fornøyd med lyden av de. Spiller veldig klart og fint med et skikkelig trøkk i bassen!!
    De trenger en kraftig forsterker. Det er en 4 ohm høyttaler med en følsomhet på 86 db så det sier en del om hva som skal til for å drive de. Har hatt forskjellige forsterkere på de, men det beste resultatet var med en pioneer sc-lx82 som jeg bi-ampet. Ingen problemer med å dra på skikkelig!

Som sagt så har jeg kjøpt nye høyttalere så vurderer å selge Dali Grand (med tungt hjerte).. Det er en høyttaler som er vanskelig å få tak i.

Send meg pm vist du er interressert
    Vi får satse på at han har funnet seg noe, iom at det er 3 1/2 år siden forrige innlegg i tråden.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humor

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. jeg må lære meg å lese datoer på poster, gitt. Snakk om blast from the past. Men Dali Grand er fremdeles tøffe greier! :-)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, artig :=)